10 نکته برای خرید کولر گازی و اسپلیت

هنگام خرید کولر گازی مناسب باید به عوامل زیادی توجه داشت. قیمت سیستم‌های تهویه هوا از نظر میزان کارآیی و قابلیت و ظرفیت سرمایشی هوا با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. اسپلیت‌های مدرن دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستند که حتما پیش از خرید باید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. کولر گازی مناسب برای منزل شما به عوامل مختلفی از جمله اندازه فضا، اندازه پنجره و دیوارها و ملزومات نصب بستگی دارد. حتما در این باره نحقیق کنید که با انتخاب کدام یک از دستگاه‌های تهویه می‌توانید با صرف کمترین هزینه‌ و انرژی فضای خانه خود را به خوبی خنک نگه دارید.

 

گام 1. در ماه‌های خنک سال اقدام به خرید کولرگازی کنید

اغلب در ماه‌های خنک، مارک‌ها و برندهای معروف موجودی انبار خود را به حراج می‌گذارند و زمان خوبی برای خرید اسپلیت است.

گام 2. از بین اسپلیت‌های پنجره‌ای، قابل حمل یا دستگاه‌های دیواری، سیستم مناسب را انتخاب کنید.

دستگاه‌های کولر گازی قابل حمل و جابجایی بر خلاق دستگاه‌های پنجره‌ای نیازی به نصب و سوار شدن روی یک پنجره ندارند. این نوع اسپلیت‌ها اغلب چرخ‌دار هستند و از طریق یک شلنگ از یکی از پنجره‌های خانه به بیرون راه دارند. اسپلیت‌های دیواری درون سوراخ‌ها و مکان‌هایی که روی دیوارها ایجاد می‌شوند، سوار می‌شوند.

گام 3. اتاق‌هایی که نیاز به سیستم سرمایشی دارند را اندازه‌گیری کنید.

کولرگازی را انتخاب کنید که ظرفیت و قابلیت خنک کردن فضای مورد نظر شما را داشته باشد. چنانچه دستگاه خریداری شده برای فضای مورد نظر بیش از حد قوی باشد، بدین معنا است که دستگاه خیلی زیاد خاموش و روشن خواهد شد و این امر باعث کاهش کارآیی و عمر مفید سیستم تهویه هوا می‌شود.

گام 4. ظرفیت سرمایشی دستگاه را چک کنید.

این شاخص با واحد BTU بر ساعت اندازه‌گیری می‌شود و هر چه BTU بالاتر باشد، به  این معنا است که کولرگازی دارای قابلیت و ظرفیت بالایی دارد.

گام 5. مقدار کارآمدی انرژی یا شاخص انرژی (EER) هر یک از دستگاه‌های تهویه هوا را دیده و با هم مقایسه کنید.

معمولا در کولرگازی‌های جدید مقدار و شاخص EER بر روی دستگاه درج می‌شود. دستگاه‌هایی که دارای EER بالاتری هستند، انرژی کمتری استفاده می‌کنند.

  1. مطمئن شوید که منفذ و بادگیر سیستم تهویه هوا قابل تنظیم باشد.

 هوا باید به مرکز اتاق بوزد تا اتاق به اندازه کافی خنک شود. چنانچه پنجره از مرکز اتاق فاصله دارد باید دریچه اسپلیت را طوری تنظیم کنید که در طاویه صحیح قرار گرفته و هوای خنک به مرکز اتاق بوزد. در برخی مدل‌ها دریچه بادگیر چرخان است تا به گردش هوای خنک درون اتاق کمک کند.

  1. ویژگی‌ها و خصوصیات خاص را در نظر بگیرید.

برخی از کولرگازی‌ها دارای کنترل از راه دور هستند و همین امر باعث سهولت در تنظیم آن‌ها از هر فاصله‌ای در اتاق می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های تعبیه شده در مدل‌های جدید کولر گازی، سیستم تایمر (زمان سنج) است. بدین وسیله شما می‌توانید برای ساعات مختلف روز میزان درجات مختلف را تنظیم کرده و یا حتی تنظیم کنید که اسپلیت سر ساعت خاصی، پیش از رسیدن شما به خانه روشن شود تا وقتی از سر کار برمی‌گردید خانه خنک شده باشد.

  1. حتما نظر دیگران را جویا شده و از تجربیات آن‌ها بهره بگیرید.

 نقدها و بررسی‌هایی که درباره دستگاه‌ها نوشته شده و مقایسه محصولات با یکدیگر را از منابع قابل اطمینان و سایت‌های مشتریان بخوانید. به دنبال نظرات و به ویژه انتقادات و شکایت‌های افراد از مدل‌ها یا برندهای خاصی بگردید. نظر دیگران را درباره چگونگی خرید کولرگازی مناسب برای خانه جویا ده و سپس اقدام به خرید کنید.

  1. حتما اسپلیت مورد نظر را پیش از خرید قطعی در مغازه امتحان کنید.

حتما دستگاه را در فروشگاه و پیش از خرید امتحان کنید تا از میزان صدا و سهولت کارکرد آن اطمینان حاصل کنید.

  1. دستور نصب و راه‌اندازی سیستم تهویه هوای مطبوع را پرسیده و دریابید.

برخی از اسپلیت‌های موجود در بازار برای نصب نیاز به قطعات و سخت افزارهای اضافی داشته و یا نیاز به سیم‌کشی الکتریکی و جریان 220 ولت دارند. حتما اطمینان حاصل کنید که دستگاه خریداری شده اندازه پنجره خانه است. در صورت لزوم می‌توانید از فروشندگانی خرید کنید که خدمات نصب و راه‌اندازی پس از فروش را نیز ارائه می‌دهند. با وجود اینکه ممکن است هزینه خرید، به دلیل خدمات نصب کمی بالاتر برود اما در عوض در زمان صرفه‌جویی کرده و از بروز خستگی و یا هر گونه آسیبی به خودتان جلوگیری میکنید. بسیاری از این سیستم‌های تهویه بد دست هستند و یک نفر به تنهای قادر به نصب آن نیست.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH