شارژ کامل باتری در 17 دقیقه با فناوری شارژ سریع 100 واتی شیائومی!

اکنون همگی می‌دانیم که ظرفیت باتری‌ها به‌صورت همگام با توان موردنیاز اسمارت‌فون‌ها پیشرفت نکرده است. اما آیا شما هم به‌دنبال یافتن هندستی هستید که باتری آن با سرعت واقعا بالایی شارژ شود؟ شیائومی با معرفی ایده شارژ سریع 100 واتی، سقف سرعتی جدیدی را برای فناوری شارژ سریع گوشی‌ها تعریف نموده است. ژیانگ ونگ؛ معاون ارشد شیائومی ویدیویی از عملکرد راه‌کار جدید شارژ را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که مهندسان شیائومی یک الگوی شارژ سریع 100 واتی را ابداع نموده‌اند که می‌تواند یک باتری غول‌پیکر 4000 میلی‌آمپرساعتی را ظرف مدت تنها 17 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

رقابت شارژ 17 دقیقه‌ای میان فناوری‌های شارژ شیائومی و اوپو و برتری الگوی شارژ 100 واتی شیائومی

این ویدیو رقابت شارژ میان 2 گوشی مختلف شامل یک نمونه‌اولیه 100 واتی بدون نام ساخت شیائومی و یک هندست با برند O و قابلیت شارژ 50 واتی که احتمالا همان اسمارت‌فون اوپو RX17 پرو است را نمایش می‌دهد. به سرعت شارژ هیچ‌کدام از این 2 دستگاه حقیقتا اشاره نشده است؛ لذا بیان این ارقام ضروری به‌نظر می‌رسد. در ویدیوی منتشر شده توسط شیائومی، سرعت شارژ این دستگاه‌ها به‌صورت زنده به نمایش گذاشته شده است. شارژ 100 واتی از امکان شارژ پایدار حدودا 80 واتی (18 ولت/ 4.5 آمپر) دستگاه در محدوده 5 تا 30 درصدی و با حداکثر توان 88 واتی حکایت دارد. ایده شارژ سریع 50 واتی اوپو نیز توان عملی حدودا 40 واتی را از خود نشان می‌دهد.

صر‌ف‌نظر از برند، سرعت واقعی شارژ باتری موضوعی کلیدی محسوب می‌شود و قابلیت شیائومی برای شارژ کامل باتری گوشی ظرف مدت 17 دقیقه واقعا شگفت‌انگیز است. با شارژ شدن کامل گوشی شیائومی، فرآیند تست متوقف شد و در این زمان میزان شارژ باتری اوپو به حدودا 65 درصد رسید. با توجه به این‌که شیائومی و اوپو به‌ترتیب مشغول شارژ باتری‌هایی با ظرفیت 4000 و 3700 میلی‌آمپرساعت بوده‌اند؛ لذا راه‌کار شیائومی حدودا 1.6 برابر سریع‌تر از فناوری شارژ سریع اوپو عمل می‌کند. در حال حاضر ایده اوپو سریع‌ترین شمای شارژ موجود در بازار به‌شمار می‌آید.

متاسفانه شیائومی در خصوص شیوه عملکرد ایده شارژ خود هیچ‌گونه توضیح خاصی ارایه نکرده است. گرمای خفیف ایجاد شده در زمان استفاده از شارژ سریع موجب کاهش سرعت شارژ و طول عمر باتری می‌شود و این موضوع یک نگرانی اساسی به‌شمار می‌رود. راه‌کار شارژ اوپو (که در گوشی‌های اوپو با نام Super VOOC و در هندست‌های وان‌پلاس با برند Fast Charge شناخته می‌شود) با توزیع مدارات مدیریت انرژی مولد دما درون بلوک مخصوص انرژی این مشکل را حل می‌کند. چنان‌چه از یک شارژر گوشی غیر اوپو استفاده کنید؛ در این‌صورت مدارات مدیریت انرژی داخلی گوشی تمام تلاش خود را برای اجرای کلیه تبدیلات انرژی معمول به‌کار خواهد بست؛ اما این موضوع دمای باتری را افزایش خواهد داد. در صورت استفاده از شارژر اختصاصی اوپو، امکان خاموشی مدار داخلی گوشی فراهم شده و این پدیده تمامی دمای ایجاد شده توسط بلوک انرژی را از باتری دور خواهد کرد. به‌کارگیری رویکردی مشابه توسط شیائومی نیز چندان شگفت‌آور نیست.

تا این لحظه این فناوری تنها جنبه آزمایشی دارد؛ اما شیائومی با میل فزآینده برای به‌کارگیری فناوری‌های جدید در دستگاه‌های خود شناخته می‌شود. لذا می‌توان انتظار داشت که با عرضه پرچم‌دار آینده شیائومی از فناوری شارژ 100 واتی این شرکت رونمایی شود. با وجود فناوری‌هایی از این‌دست حتی رقبای غیرچینی شیائومی نیز توان رقابت با این تولیدکننده را نخواهند داشت. اسمارت‌فون‌های آی‌فون XS و پیکسل 3 تنها از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کنند؛ در حالی‌که باتری گلکسی S10 با حداکثر توان 15 وات شارژ خواهد شد.

به سوپر گروه گوشی‌های شیائومی ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH