اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 5G احتمالا با قیمت‌گذاری کاملا منصفانه عرضه خواهد شد

انقلاب 5G تقریبا در بدو پیدایش خود قرار دارد و اگرچه ارتقا تدریجی یک شبکه مقیاس وسیع در کوتاه‌مدت تحقق نخواهد یافت؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود که جهت مشاهده دستگاه‌های واقعا قدرتمندی نظیر گلکسی S10 5G و ال‌جی V50 ThinQ 5G هیجان‌زده نشویم.

چهارمین عضو خانواده پرچم‌دار جدید و جذاب سامسونگ برای عرضه اولیه در کشور زادگاه این کمپانی تقریبا آماده شده و اخیرا زمان عرضه این اسمارت‌فون نیز رسما موردتائید قرار گرفته است. اما امروز آخرین بخش از معمای عرضه بومی این هندست مشخص شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ گلکسی S10 5G دستگاه ارزان‌قیمتی نخواهد بود. قیمت‌گذاری این گوشی در کره از رقمی معادل 1220 دلار آغاز شده و تا 1365 دلار (بیش از 1.5 میلیون وون) افزایش خواهد یافت. این مدل مجهز به 512 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود.

قیمت‌گذاری اسمارت‌فون در بازار ایالات‌متحده

برای اطلاع آن‌دسته از افرادی که با روش معمول تبدیل قیمت‌های کره‌ای به دلار آمریکا آشنایی ندارند بایستی خاطرنشان کرد که مدل‌های پایه پرچم‌داران گلکسی S10e، گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس احتمالا به ترتیب با قیمت‌های 900 هزار، 1 میلیون و 56 هزار و 1 میلیون و 155 هزار وون در این مناطق عرضه خواهند شد. این ارقام به ترتیب معادل با 790، 930 و 1015 دلار آمریکا هستند؛ در حالی‌که قیمت‌گذاری واقعی مدل‌های مذکور در ایالات‌متحده از 750، 900 و 1000 دلار آغاز می‌شود.

در نهایت با توجه به الگوی تبدیل مستقیم وون کره به دلار آمریکا تقریبا می‌توان اطمینان داشت که قیمت‌گذاری گلکسی S10 5G در ایالات‌متحده اندکی کم‌تر از این رقم خواهد بود. بر این اساس به احتمال فراوان مدل 256 گیگابایتی هندست با قیمت حدودا 1200 دلار و نسخه 512 گیگابایتی نیز با برچسب قیمتی 1300 تا 1350 دلار روانه بازار آمریکا می‌شوند. البته مشخص نیست که آیا هر 2 مدل واقعا در بازار آمریکا عرضه خواهند شد یا یکی از آن‌ها منحصرا در بازار خانگی سامسونگ ارایه می‌شود.

همچنین زمان عرضه تجاری این اسمارت‌فون در خارج از کره نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگرچه اکنون می‌دانیم که اپراتور ورایزن در بهار پیش رو و برای یک دوره زمانی نامشخص به فروش انحصاری این هندست قدرتمند خواهد پرداخت. به‌دنبال این اقدام، اپراتورهای AT&T ،Sprint و T-Mobile نیز احتمالا چنین رویکردی را اتخاذ خواهند کرد. امروز طی اظهاراتی عجیب گفته شد که گلکسی S10 5G برای عرضه بومی در روز 5 مه آماده‌سازی می‌شود. اطلاعات هفته گذشته از عرضه این هندست در روز 5 آوریل حکایت داشت. امیدواریم که این موضوع یک اشتباه یا خطای ترجمه از جانب گوگل باشد.

همه چیز در خصوص اسمارت‌فون گلکسی S10 5G

صرف‌نظر از ارتقاء مشهود سرعت اتصال به شبکه‌های موبایل که احتمالا در وهله نخست برای کاربران بسیاری از مناطق جهان محسوس نیست؛ این گجت غول‌پیکر 6.7 اینچی دارای برخی ویژگی‌های دیگری است که آن‌را از مدل معمولی گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس متمایز می‌کنند. بدین منظور ابتدا می‌توان به نمایشگر آمولد دینامیکی فوق‌العاده بزرگ با رزولوشن 3040 در 1440 پیکسل و یک برش بسیار بزرگ جهت استقرار دوربین جلویی دوگانه اشاره کرد.

این ابزار عکاسی قدرتمند در مجموع از 6 دوربین شامل حسگرهای موسوم به TOF در قسمت‌های پشتی و جلویی گوشی تشکیل شده است. این دوربین‌های 3 بعدی اساسا با هدف ارایه قابلیت‌های پیشرفته‌تر واقعیت‌افزوده و همچنین ایجاد افکت‌های مات‌شدگی شاخص‌تر در عکس‌ها و ویدیوهای زنده به‌کار گرفته می‌شوند. 3 دوربین اصلی پشت گوشی با انواع موجود در گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس یکسان هستند. این ماژول به منظور ارایه تجربه عکاسی همه‌جانبه و فوق‌العاده از یک حسگر 12 مگاپیکسلی با زاویه‌دید گسترده، یک لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی و لنز 16 مگاپیکسلی فوق‌عریض تشکیل شده است.

گلکسی S10 5G به منظور تامین انرژی موردنیاز مودم 5G (با مصرف انرژی بهینه‌سازی شده) و تراشه اگزینوس 9820 (در کشور کره) یا اسنپ‌دراگون 855 (در ایالات‌متحده) از یک باتری غول‌پیکر 4500 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. با این‌حال در صورت نادیده گرفتن سرعت دانلود فوق‌العاده بالا و تاخیرات بسیار اندک این گوشی که نهایتا در شبکه‌های موبایلی 5G امکان‌پذیر خواهد شد؛ برچسب قیمتی منطقی این گوشی یقینا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این پدیده حداقل تا زمانی‌که سامسونگ قصد عرضه گلکسی S10 5G در ایالات‌متحده با قیمت 1500 دلار یا بالاتر را نداشته باشد، صادق خواهد بود. برچسب قیمتی 1200 یا حتی 1300 دلاری برای این اسمارت‌فون منطقی به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH