gboard-2-ios

برخی از امکانات نسخه جدید اپ جی‌بورد در iOS برای کاربران اندروید تازگی دارد

نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن Gboard گوگل معمولا با هم یکسان هستند، ولی گویا هر از گاهی پیش می‌آید که یکی از دیگری پیشی بگیرد. درست مثل حالا که نسخه iOS اپ جی‌بورد گوگل امکاناتی را دارا شده است که در نسخه اندروید آن هنوز دیده نمی‌شود.

اگر بخواهیم عادلانه به ماجرا نگاه کنیم، بسیاری از امکانات جدیدی که در نسخه جدید جی‌بورد ۲.۰ به iOS افزوده شده است، برای کاربران اندروید خاطره محسوب می‌شود. مثلا در جی‌بورد ۲.۰ برای iOS، اکنون می‌توانید رنگ یا تصویر پس زمینه کیبورد را به دلخواه‌تان تغییر بدهید، حاشیه بین کلیدها را شخصی‌سازی نمایید، ارتفاع کلیدها را عوض کنید و پاپ‌آپ شدن کلیدها را فعال یا غیرفعال نمایید. این ویژگی‌هایی است که کاربران اندروید از خیلی وقت پیش در اختیار داشته‌اند.

gboard-2-ios

با این حال، برخی از ویژگی‌های نسخه جدید جی‌بورد در iOS برای کاربران اندروید تازگی دارند. مثلا حالا در جی‌بورد نسخه iOS می‌توانید رنگ خط سوایپ روی کلیدهای کیبورد را تغییر دهید یا ضخامت این خط را عوض کنید، یا می‌توانید پس‌زمینه کلیدها را جدا از پس‌زمینه کلی کیبورد شخصی‌سازی کنید.

اگر شما هم دوست دارید که همه این توانایی‌ها را در اندروید نیز تجربه کنید، نگران نباشید؛ چون به احتمال خیلی زیاد تمام این امکانات به نسخه اندروید این اپ هم افزوده خواهند شد، گرچه هنوز نمی‌دانیم دقیقا چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.

gboard-2-ios

بد نیست یادآور بشویم که جی‌بورد در iOS هنوز هم برخی از امکانات نسخه اندروید را ندارد. مثلا کاربران iOS جی‌بورد نمی‌توانند صدای فشار دادن دکمه‌ها را تنظیم کنند، یا میزان لرزش در هنگام زدن کلیدها را تغییر دهند، و همین‌طور نمی‌توانند مدت زمان تاخیر فشار دادن طولانی کلیدها برای دسترسی به علائم پنهان در پس هر کلید را مطابق سلیقه خود افزایش یا کاهش بدهند.

اگر کاربر سیستم عامل اندروید هستید می‌توانید از طریق این لینک کیبورد مجازی گوگل را روی دیوایس خود نصب نمایید و اگر اهل iOS هستید و دوست دارید امکانات جدیدی که پیش‌تر ذکر کردم را بیازمایید، پس حتما از این لینک برای نصب جی‌بورد استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH