اپل پس از یک وقفه 18 ماهه پروژه تولید ایرپاور را رسما لغو کرد

18 ماه پس از نخستین رونمایی از ایرپاور، اپل اعلام کرد که پروژه تولید این محصول رسما منتفی شده است. در بیانیه ارسال شده برای وب‌سایت TechCrunch، دن ریکیو؛ معاون ارشد واحد مهندسی سخت‌افزار اپل اعلام کرد:

پس از تلاش‌های فراوان به این جمع‌بندی رسیدیم که ایرپاور به استانداردهای سطح بالای ما دست نخواهد یافت؛ لذا این پروژه را لغو کردیم. ما از مشتریانی که منتظر عرضه این محصول بودند، عذرخواهی می‌کنیم. ما کماکان معتقدیم که آینده متعلق به فناوری‌های بی‌سیم خواهد بود و همچنان به پیشرفت و توسعه تجارب بی‌سیم متعهد هستیم.

ایرپاور پیش‌تر در سپتامبر سال 2017 و در حاشیه مراسم رونمایی از آی‌فون X و ایرپادها معرفی شد. چشم‌انداز ارایه شده توسط اپل نمایانگر یک پد شارژ بی‌سیم بود که امکان شارژ هم‌زمان آ‌ی‌فون، اپل‌واچ و ایرپادها بر روی یک پد منفرد را برای کاربران فراهم می‌کرد. صفحه ایرپاور با همگام‌سازی اطلاعات مربوط به وضعیت شارژ این دستگاه‌ها به کاربران اجازه می‌داد تا میزان شارژ باتری کلیه گجت‌ها را بر روی گوشی آی‌فون خود مشاهده نمایند.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این دستگاه صرفا از جنبه طراحی بسیار جاه‌طلبانه بوده و عینیت بخشیدن به آن برای اپل آسان نبوده است. در حالی‌که پدهای شارژ با قابلیت شارژ چندین دستگاه در بازار موجود هستند؛ اما به دلیل ضرورت وجود فضای کافی میان سیم‌پیچ‌های القایی مجزا، اکثر آن‌ها اندازه بسیار بزرگی دارند. در عین‌حال بر اساس تصاویر پیش‌تر منتشر شده توسط اپل، ایرپاور از اندازه بسیار کوچکی برخوردار بود.

تاخیر در عرضه ایرپاور موجب مبهم شدن وضعیت این محصول در فضای اینترنت شد. با این‌حال ابزار مذکور تنها یکی از محصولات سخت‌افزاری جدید و بی‌شمار اپل است که عرضه آن با مشکل مواجه می‌شود (یا در این مورد ابدا عرضه نمی‌شود). چندین ماه پس از معرفی ایرپادها، اپل موفق به فروش آن‌ها شد. کیس بی‌سیم اپل در سال 2017 معرفی و فروش آن نیز از هفته گذشته آغاز شد. هوم‌پاد نیز پس از وقفه‌ای نسبتا چشمگیر در دسترس مشتریان قرار گرفت. در عین‌حال زمان عرضه مک‌بوک پرو افسانه‌ای اپل که کمپانی برای مدت زمانی طولانی بر روی آن کار کرده نیز هنوز اعلام نشده است.

پوزش رسمی برای عدم عرضه ایرپاور مدت کوتاهی پس ازعذرخواهی دیگر کمپانی صورت گرفته است. نشریه وال استریت ژورنال در یک مقاله جدید، اپل را به دلیل عدم رفع مشکلات موثق و آزاردهنده صفحه‌کلیدهای پروانه‌ای مک‌بوک‌های جدید خود مورد کنایه قرار داده است. اپل در پاسخ به این موضوع یک بیانیه فاقد عذرخواهی را برای کاربران خود منتشر کرد.

اپل احتمالا در زمان‌های آینده می‌تواند پروژه تولید ایرپاور را مورد بازنگری قرار دهد؛ زمانی‌که تکنولوژی‌های موجود امکان تحقق چشم‌انداز کمپانی را فراهم نمایند. اما در حال حاضر کاربران ناچارا بایستی یک شارژر سازگار با استاندارد Qi را برای آی‌فون یا ایرپادهای جدید خود خریداری کنند. بروز چنین مشکلاتی در کشورهای توسعه‌یافته نیز امری کاملا محتمل خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH