2 مشخصه کلیدی دوربین که اسمارت‌فون هواوی P30 پرو از آن‌ها بی‌بهره است

هواوی P30 پرو همانند هندست‌های نسل قبلی P20 پرو و میت 20 پرو به لطف وجود حسگرهای ارتقایافته، عملکرد خیره‌کننده در شرایط نوری ضعیف و قابلیت‌های بزرگ‌نمایی پیشرفته یکی از بهترین گوشی‌های دوربین‌دار عرضه شده به بازار محسوب می‌شود. با این‌حال کماکان برخی ویژگی‌ها از قلم افتاده و هواوی اخیرا به توضیح دلایل این موضوع پرداخته است.

در جریان مصاحبه غول تولیدکننده اسمارت‌فون با چندین نشریه خبری، پیرامون عدم پشتیبانی هواوی P30 پرو از ضبط ویدیویی 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه سوال شد. کمپانی در دفاع از تصمیم خود استدلال کرد که مزایای ویدیوهای 4K تنها بر روی یک نمایشگر بسیار بزرگ قابل مشاهده خواهند بود و در نتیجه افزودن این گزینه به اسمارت‌فون‌ها چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. هواوی همچنین خاطرنشان کرد که این فرمت، فضای چشمگیری از حافظه را اشغال نموده و به همین دلیل به کاربران پیشنهاد می‌شود تا به ضبط ویدیو با رزولوشن فول اچ‌دی بپردازند. در عین‌حال ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه نیز کماکان امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین بایستی به این واقعیت توجه داشت که دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های هواوی P30 و P30 پرو از مشخصه فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند. این ویژگی غالبا در سایر دستگاه‌های رقیب به چشم می‌خورد. در این رابطه هواوی اعلام کرد که استفاده از “بهترین سنسور ممکن” در مقایسه با به‌کارگیری نمونه‌ای با ویژگی‌های فراوان از اهمیت بالاتری برخوردار است و دوربین جلویی دستگاه نیازمند قابلیت فوکوس خودکار نیست؛ زیرا عمده تصاویر سلفی از یک موقعیت ثابت برداشت می‌شوند. همچنین هواوی خاطرنشان کرد که پشتیبانی از فوکوس خودکار، اندازه ناچ موجود بر روی نمایشگر گوشی را اندکی افزایش خواهد داد؛ موضوعی که کمپانی مایل به پذیرش آن نبوده است.

طی سال‌های اخیر هواوی به توسعه فناوری خود ادامه داده و در جریان مراسم رونمایی از اسمارت‌فون‌های خود نیز غالبا به مقایسه آن‌ها با سایر رقبا می‌پردازد. با این‌حال می‌توان ادعا کرد که طی این مدت، سایر تولیدکنندگان از ایجاد هرگونه پیشرفت اساسی در ساختار دوربین محصولات خود ناتوان بوده‌اند. در جریان برگزاری مصاحبه، کمپانی به پرسش مطرح شده در این زمینه و ضرورت احتمالی رویکرد مذکور در مقطع کنونی پاسخ داد. در این میان هواوی معتقد است که با وجود مقایسه مکرر دوربین‌ها کماکان بسیاری از مردم نمی‌دانند که بهترین دوربین موبایلی را در اختیار دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH