معرفی ویژگی‌های‌ نوشتار هوشمند و ارسال زمان‌بندی‌شده، در سالروز 15 سالگی جیمیل

دقیقا 15 سال پیش، گوگل تصمیم گرفت که با عرضه سرویس مورد انتظار ایمیل تحت وب خود، در روز اول آپریل، که با روز دروغ سیزده هم شناخته می‌شود، همه را سردرگم کند. این مورد اما شوخی نبود و جیمیل، حالا به یکی از موفق‌ترین محصولات گوگل تبدیل شده است. امروز، برای گرامیداشت پانزدهمین تولد این سرویس (شاید هم برای اینکه شما، به پایان رسیدن عمر سرویس Inbox و بسته شدن گوگل پلاس، که امروز و فردا اتفاق میفتند را فراموش کنید)، تیم جیمیل، از چند ویژگی جدید و کاربردی، پرده برداشت؛ که این ویژگی‌ها شامل بهبود نوشتار هوشمند (Smart Compose) و قابلیت زمان‌بندی ارسال ایمیل‌ها در آینده می‌شود.

نوشتار هوشمند که تلاش می‌کند تا متن‌های ایمیل‌های‌تان را در حین نوشتن به طور خودکار کامل کند، حالا این توانایی را دارد که خود را با نحوه احوال‌پرسی‌های کاربر وفق دهد. برای مثال اگر شما نوشتن درود را به سلام ترجیح می‌دهید، نوشتار هوشمند این عادت را یاد می‌گیرد. همچنین اگر در انتخاب موضوع برای ایمیل‌ها مشکل دارید، ویژگی نوشتار هوشمند به کمک شما می‌آید؛ چرا که حالا این قابلیت، می‌تواند طبق محتوای کلی متن، موضوعی برای ایمیلتان پیشنهاد دهد.

با این بروزرسانی، نوشتار هوشمند در تمام دستگاه‌های اندرویدی در دسترس خواهد بود. گوگل می‌گوید که این ویژگی، قبل از آن فقط روی دستگاه‌های پیکسل 3 قابل دسترسی بود، هر چند من مدتی از آن روی پیکسل 2 هم استفاده می‌کردم. پشتیبانی از آی‌او‌اس هم به زودی عرضه می‌شود.

علاوه بر این موارد، نوشتار هوشمند به 4 زبان دیگر هم اضافه می‌شود: اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و پرتغالی.

ویژگی ذکر شده، بسیار سودمند است ولی قابلیتی که احتمالا بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند، توانایی زمان‌بندی ارسال ایمیل‌ها خواهد بود. ایده این کار به اندازه اجرایش ساده است. دکمه ارسال، حالا شامل منویی می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا ارسال یک ایمیل را به وقت دیگری موکول کنید. تا این زمان، برای انجام این کار به سرویس‌های ثالث نیاز بود اما اکنون این ویژگی، در خود جیمیل قرار گرفته است.

گوگل از این ویژگی جدید به عنوان ابزاری برای رفاه در دنیای دیجیتال یاد می‌کند. ژاکوب بنک، سرپرست بخش مدیریت محصولات، در بیانیه امروز می‌نویسد: «ما متوجهیم که گاهی اوقات ممکن است کارها به ساعات غیراداری کشیده شود، اما مهم است که ساعات استراحت هر کس مورد ملاحظه قرار بگیرد. ما می‌خواهیم که رفاه دیجیتال همه افراد مورد احترام باشد، به همین دلیل، ویژگی جدیدی به جیمیل اضافه کرده‌ایم که به شما اجازه می‌دهد زمان ارسال یک ایمیل را خودتان انتخاب کنید.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH