افت 60 درصدی سود سامسونگ در سه‌ماهه نخست 2019

سامسونگ در گزارشی میزان درآمد خود را در سه‌ماهه اول 2019 منتشر کرد. طبق این گزارش سود خالص این غول کره‌ای مبلغی در حدود 5.5 میلیارد دلار تخمین‌ زده شده است. این مبلغ کمتر از نصف سود 14.4 میلیاردی بوده که سامسونگ در همین بازه زمانی سال گذشته ثبت کرده و این خبر برای سرمایه‌گذاران شرکت، یک خبر بد به حساب می‌آید. سود کم سامسونگ در سه‌ماهه نخست 2019 یک زنگ خطر برای این شرکت محسوب شده و این شرکت امسال راه بسیار سختی را در پیش خواهد داشت.

از مهم‌ترین عوامل سود کم سامسونگ در سال 2019، می‌توان به کاهش قیمت تراشه‌های حافظه و تقاضای بسیار پایین برای تامین صفحه‌نمایش مانند نمایشگر‌های OLED برای ساخت آیفون‌های اپل اشاره کرد.

این میزان سود هنوز در حد تخمین بوده و برای اعلام دقیق اعداد و ارقام توسط این شرکت باید چند هفته دیگر منتظر ماند. البته سامسونگ در آخرین گزارش خود اعلام کرد که انتظار دارد تا پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 10 برای کسب سود در بازار تلفن‌های هوشمند، کمک بزرگی به این شرکت کند.

پیش‌بینی‌های این شرکت درباره سهم گلکسی اس 10 از بازار تحقق پیدا کرد و پرچمدار سامسونگ، چهل درصد از بازار را در اختیار گرفت و با سود 52 تریلیون وون (واحد پول کره ‌جنوبی)، سهم بسیار بزرگی از بازار را از دست داد.

آخرین باری که سامسونگ چنین افتی را در بازار تجربه کرده بود، مربوط به زمانی شد که فروش کم گلکسی نوت 4 و تلویزیون‌های 4K این شرکت، سود سامسونگ را به شدت پایین آورد.

با این‌حال، غول کره‌ای امیدوار بوده تا با سرمایه‌گذاری در دیتاسنتر‌ها، فروش محصول گران‌قیمت گلکسی فولد که اولین گوشی تاشوی این شرکت است و هم‌چنین فروش پنل‌های نمایشگرهای تاشو به سایر شرکت‌ها سود بیشتری از بازار را نسبت به رقبای قدیمی و جدید خود به دست آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH