مشخصات فنی و تاریخ معرفی میان‌رده‌های جدید گوگل با نام پیکسل 3a و 3a XL

براساس یک پست منتشر‌شده توسط XDA در وب‌سایت Reddit دو دستگاه جدید گوگل به لیست دستگاه‌هایی که در کنسول توسعه‌دهندگان گوگل پلی قرار داشتند، اضافه شده است. این دومین لیست از گوشی‌هایی بوده که توسعه‌دهندگان برای نصب برنامه‌های خود برروی گوشی‌های این لیست، استفاده می‌کنند. توسعه‌دهندگان پس از انجام تست‌ برنامه‌های خود برروی گوشی‌ها، نام گوشی را در لیست سیاه یا سفید قرار می‌دهند. اما با مشاهده نام محصولات جدید گوگل یعنی پیکسل 3a و 3a XL در این کنسول، تمامی توجهات به این دو گوشی میان‌رده جلب شد.

معمولا این لیست پس از تولید یک گوشی، به‌روز می‌شود. اما به تازگی دو نام مبهم در این لیست اضافه شده است. Sargo و Bonito به احتمال زیاد اسم رمز میان‌رده‌های جدید گوگل هستند که طبق شایعات، ما آن‌ها را با نام پیکسل 3 و پیکسل 3a XL می‌شناسیم. از تابستان سال گذشته اخبار و شایعات در‌مورد این دو محصول آغاز شده است.

به‌نظر می‌رسد پیکسل 3a که با اسم رمز Bonito در کنسول توسعه‌دهندگان معرفی شده، مجهز به یک نمایشگر 5.6 اینچی با وضوح تصویر 1080×2160 و نسبت تصویر 18:9 خواهد بود. وظیفه پردازش اطلاعات در این گوشی به عهده چیپست اسنپدراگون 670 است.

اما گوشی پیکسل 3a XL با اسم رمز Sargo در کنسول گوگل ظاهر شده و مجهز به یک صفحه‌نمایش 6 اینچی با رزولوشن تصویر 1080 در 2220 و نسبت تصویر 18.5:9 است. گوگل در این محصول از پردازنده اسنپدراگون 710 استفاده خواهد کرد.

هر دو مدل از گوشی‌های میان‌رده گوگل دارای رم 4 گیگابایتی بوده و به همراه آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل یعنی اندروید Pie معرفی و عرضه خواهند شد. هم‌چنین این دو تلفن مجهز به واحد پردازش تصویر Pixel Visual Core هستند. این پردازنده کمکی در گوشی‌های سری 2 و 3 پیکسل هم مورد استفاده قرار گرفته است.

این فناوری توسط گوگل طراحی شده و شرکت TSMC وظیفه ساخت آن را به عهده داشته است. تراشه کمکی پیکسل ویژوال کور کاربردهای فراوانی دارد؛ اما کاربرد اصلی آن گرفتن تصاویر +HDR توسط دوربین گوشی است.

فناوری +HDR به کمک این تراشه کمکی، در ثبت تصاویری که بهترین نوردهی در آن‌ها وجود دارد به شما کمک می‌کند تا از بین چندین تصویری که ثبت کرده‌اید، بهترین آن را به شما نمایش دهد.

 

یکی دیگر از اطلاعاتی در کنسول توسعه‌دهندگان گوگل قرار گرفته، زمان معرفی این دو دستگاه است. به احتمال قوی این دو محصول در اواسط سال جاری و در طی کنفرانس I/O گوگل به کاربران معرفی شوند. رویداد گوگل از هفتم الی نهم می برگزار خواهد شد و امیدواریم که پس از معرفی پیکسل 3a و 3a XL شاهد فروش این محصول در ماه ژوئن باشیم.

خبر بدی که ممکن است حقیقت داشته باشد، اختصاصی بودن این دو میان‌رده گوگل است. طبق مشاهده کلماتی مثل Verizon که در کنسول توسعه‌دهندگان وجود دارد به‌نظر می‌رسد دو محصول جدید گوگل به‌طور انحصاری در شبکه اپراتور Verizon قابل استفاده شوند، البته اگر این اخبار درست باشد عرضه گوشی‌های میان‌رده جدید گوگل فقط در فروشگاه‌هایی مثل Best Buy و Google Store صورت می‌پذیرد. البته این گوشی‌ها همانند تلفن‌های بالارده گوگل باید با شبکه‌های چهار اپراتور آمریکا سازگار باشند.

 

هنوز هیچ قیمت دقیقی از این دو هندست منتشر نشده، اما می‌توان پیکسل 3a را در محدوده قیمتی 400 الی 450 دلار و مدل پیکسل 3a XL را حدود 500 تا 550 دلار فرض کرد. همه این فرضیات و نشت‌های اطلاعاتی در حالی مطرح می‌شوند که اکثر کاربران منتظر معرفی گوشی‌های سری پیکسل 4 هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH