گوگل پیکسل 7 و گوگل پیکسل 7 پرو معرفی شدند

گوگل پیکسل 7 و گوگل پیکسل 7 پرو رسماً معرفی شدند

رویداد پاییزه گوگل به نام «Made by Google» که منتظر آن بودیم، دقایقی پیش آغاز شد و دو گوشی گوگل پیکسل 7 و گوگل پیکسل 7 پرو به طور رسمی معرفی شدند.

چند روز پیش در آی‌تی‌رسان خبر از رویداد گوگل و انتظاراتمان از این رویداد داده بودیم. این رویداد که دقایقی پیش آغاز شده است، اکنون به مرحله معرفی دو گوشی گوگل پیکسل که منتظرشان بودیم، رسیده است.

پیش از آن‌که به معرفی رسمی دو گوشی جدید گوگل پیکسل برسیم، می‌توانید تیزر تبلیغاتی گوگل از طراحی گوشی گوگل پیکسل 7 را نیز مشاهده کنید.

در ادامه اتفاقاتی که در رویداد گوگل رخ دهند و آپدیت‌ها و اخبار تازه‌‌ای که از این دو گوشی اعلام شوند را لحظه به لحظه و به طور زنده پوشش خواهیم داد.

با تصاویر تار و تاریک خداحافظی کنید

تا کنون بیش‌ترین قسمتی که در دو گوشی جدید گوگل پیکسل مورد توجه و تبلیغ قرار گرفته‌اند، دوربین‌های آن‌ها بوده‌اند. طبق توضیحات داده شده در این مراسم، دوربین هوشمند گوگل با ترکیب دو تصویر دوربین اصلی و اولتراواید یا تله‌فوتو، تا حد زیادی جلوی تصاویر تار را می‌گیرد.

همچنین این دوربین با ترکیب تصاویری توسط دوربین‌های مختلف در تاریکی ضبط می‌شوند و افزایش هوشمند نور آن‌ها، عکس‌برداری در تاریکی را بسیار بهبود می‌بخشد.

پیکسل 7 و 7 پرو؛ امن‌ترین گوشی‌های گوگل تا به امروز

گوگل ادعا می‌کند که پیکسل 7 و 7 پرو، نه تنها امن‌ترین گوشی‌های گوگل تا به امروز هستند، بلکه امن‌ترین و خصوصی‌ترین تلفن‌های هوشمند بین تمامی گوشی‌های بازار هستند. گوگل در این گوشی‌ها از چند لایه مختلف امنیتی استفاده کرده است؛ مثل چیپ امنیتی Titan M2 که درواقع همان چیپی است که دیتاسنتر اصلی ابری گوگل هم از آن بهره می‌برد و بیش‌ترین امنیت ممکن را دارد!

پیکسل 7 همچنین 5 سال گارانتی آپدیت امنیتی دارد. علاوه بر امنیت، حریم شخصی هم توسط گوگل مورد اهمیت قرار گرفته است. گوگل می‌گوید تمرکز آن‌ها در بخش حریم شخصی روی این سه قسمت است:

  • به حداقل رساندن رد دیتای کاربران
  • غیرقابل ردگیری کردن دیتا تا جایی که هیچ‌جوره به کاربران لینک نشود
  • محدود کردن دسترسی به دیتا با تکنولوژی‌هایی مثل رمزنگاری

مثلاً گوگل در این سری برای محافظت و بررسی سلامت شما، با اجازه خودتان صداهایی که در حین خواب از شما بیرون می‌آید را ضبط و آنالیز می‌کند، ولی این صداها به هیچ عنوان به گوگل یا جایی دیگر ارسال نخواهند شد و به صورت تضمینی، هرگونه اطلاعاتی که برای سلامت شما ضبط شود، تنها در گوشی‌تان باقی می‌ماند.

شبکه شخصی مجازی (VPN)

طبیعتاً چیزهایی هستند که صرفاً روی دستگاه شما پردازش نمی‌شوند که بتوان امنیت آن‌ها را به طور تضمینی تامین کرد؛ مثل گشت و گذار در وب به وسیله مرورگر. راهکار گوگل برای تامین تضمینی امنیت شما در این قسمت مشخص است: VPN!

یک VPN، ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری می‌کند تا آن را به شکلی غیرقابل ردگیری تبدیل کند و همچنین آدرس IP اصلی شما را پنهان می‌کند؛ پس هرگونه فعالیت آنلاین شما کاملاً خصوصی و محفوظ باقی خواهد ماند.

گوگل پیکسل 7 و 7 پرو اولین گوشی‌هایی خواهند بود که همراه با یک VPN درونی، بدون هیچ هزینه اضافه‌ای به بازار خواهند آمد. این VPN هم توسط Google One، سرویس VPN مخصوص گوگل سرویس‌دهی می‌شود و هیچ‌گونه اطلاعاتی را به حساب‌های گوگل شما مرتبط نمی‌سازد و دیتای شما کاملاً امن و خصوصی باقی خواهد ماند.

گوگل پیکسل،‌ پیش‌قدم در نوآوری

گوگل می‌گوید با سری پیکسل، همواره پیشوای نوآوری در تلفن‌های هوشمند بوده است و گوگل از این موضوع که سایر شرکت از امکانات پیکسل الهام بگیرند و آن‌ها را در گوشی‌های خودشان بگنجانند، خوشحال می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به قابلیت «Always-on Display» اشاره کرد که در گوگل پیکسل 2 معرفی شد یا قابلیت عکس‌برداری در تاریکی که در گوگل پیکسل 3 به شکل پیشرفته‌ای به کار گرفته شد. همچنین قابلیت تشخیص تصادف ماشین هم 3 سال پیش برای اولین بار توسط گوگل معرفی شد.

گوگل پیکسل همچنین راه متفاوتی را برای تحویل و ارائه این قابلیت‌ها انتخاب کرده است. با ایده «Pixel Feature Drops»، هر چند ماه گوشی‌های پیکسل قابلیت‌ها و امکانات جدیدی دریافت می‌کنند؛ یعنی گوشی شما با گذر زمان بهتر و کارآمدتر می‌شود. همان‌طور که در بخش امنیت گفیتم این گوشی‌ها ضمانت 5 سال آپدیت‌های منظم دارند.

پیشرفت‌ها و مشخصات گوگل پیکسل 7

پیشرفت‌های گوگل پیکسل 7  نسبت به نسل قبلی خود، با طراحی و ظاهر آن شروع می‌شود. می‌توانید از لینکی که در ابتدای مقاله گذاشتیم، تیزر طراحی گوگل پیکسل 7 را ببینید.

پیکسل 7 از یک نمایشگر 6.3 اینچی با حاشیه‌های باریک‌تر و 25 درصد حداکثر روشنایی بیش‌تر بهره می‌برد تا طی روز و زیر نور آفتاب، مشکلی برای وضوح صفحه نداشته باشید.

درمورد باتری آن هم ادعا می‌شود با استفاده از قابلیت Extreme Battery Saver، تا 72 ساعت استفاده بین شارژ کردن دوام می‌آورد.

تفاوت‌های گوگل پیکسل 7 پرو

گوگل پیکسل 7 پرو، قدرتمندترین گوشی گوگل تا به امروز است. نمایشگر پیکسل 7 پرو، 6.7 اینچ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. پیکسل 7 پرو بر خلاف پیکسل 7 که دارای دوربین دوگانه است، دوربین سه‌گانه با تله‌فوتو و اولتراواید دارد.

دوربین‌های جلوی هر دو مدل هم از قابلیت جدید گوگل برای تشخیص بهتر صورت بهره می‌گیرند تا Face Unlock (باز کردن قفل گوشی با چهره) بهتر، امن‌تر و سریع‌تر داشته باشند.

تراشه گوگل تنسور G2

با تراشه Google Tensor G2، این تلفن هوشمند، «هوشمندتر» می‌شود! با این تراشه، سری پیکسل 7 بهترین گوشی برای دستیار صوتی، تماس صوتی و عکس‌برداری و همچنین امن‌ترین و شخصی‌ترین گوشی است؛ یا لااقل گوگل این‌گونه ادعا می‌کند. تمام ویژگی‌هایی که گفتیم با تراشه تنسور G2 ممکن می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH