هولولنز

سربازان آمریکایی با هولولنز مایکروسافت بازی Call of Duty را در واقعیت اجرا کردند!

در پاییز گذشته (2018) شرکت مایکروسافت قراردادی 479 میلیون دلاری را با ارتش آمریکا به امضا رساند که به موجب آن موظف شد هدست واقعیت افزوده هولولنز را به یک ابزار نظامی کارآمد تبدیل نماید تا یک سیستم تقویت شده بصری یکپارچه (IVAS) را ایجاد نماید.

هولولنز

در حالی که این ایده هنوز در مراحل آغازین ساخت پیش‌نمونه‌ قرار دارد و ممکن است سال‌ها طول بکشد که نمونه نهایی آن عرضه شود با این حال پیش‌نمونه ساخته شده برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت تا مردم بیشتر با آن و قابلیت‌هایش آشنا شوند. البته این فرصت با اجازه ارتش ایالات متحده و به طور اختصاصی تنها به شبکه CNBC داده شد که در یک جمع‌بندی اجمالی می‌توان آن را فعلا گجتی مشابه با نسخه تجاری هولولنز 2 دانست.

ضمنا لازم است اشاره کرد برنامه‌ای نیز در این زمینه برای نمایش نحوه کاربرد آن ترتیب داده شده بود که سربازان به تست و استفاده از این هدست پرداختند ولی متاسفانه مجوز فیلم‌برداری به افراد حاضر داده نشده ولی ادعا شده است که تجربه و حس استفاده از آن چیزی شبیه انجام بازی جنگی Call of Duty در شرایط واقعی است!

سیستم IVAS مجهز به یک نمایشگر در بالای صورت و مقابل چشمان کاربر است که دربردارنده نقشه چشم پرنده (birds-eye map) بوده و بر روی آن مکان‌ها و یک جهت‌یاب به همراه موقعیت نیرو‌های دشمن به نمایش در می‌آید. همچنین در لبه بالای آن نیز می‌توان مسیر نشانه‌روی اسلحه سرباز را به صورت مجازی به تصویر کشید. در بخش خارجی نیز این هدست، مشابهت بسیاری به هولولنز 2 دارد با این تفاوت که در بخش بالای آن یک دوربین حرارتی FLIR تعبیه شده و این امکان را ایجاد می‌نماید تا از IVAS به عنوان یک دوربین دید در شب نیز بهره برد.

هولولنز

به وضوح مشخص است که سیستم IVAS هنوز راه درازی دارد تا از یک ایده مفهومی به یک ابزار کاربردی تبدیل شود. برای مثال هدست به حدی بزرگ است که امکان استفاده و پوشیدن همزمان هدست و کلاه‌خود نظامی وجود ندارد. با این حال ارتش از تجهیز سربازانش به پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا هیچگونه ابایی ندارد و قطعا در صورت صلاحدید، آنها را مورد استفاده قرار خواهد داد. انتظار می‌رود در نهایت ارتش امریکا حدود 100000 عدد از این هدست‌ها را خریداری نماید و امیدوار است تا سال 2022 هزاران عدد از آنها در اختیار نیرو‌هایش قرار بگیرد و تا سال 2028 به یک ابزار نظامی کاربردی توسعه یافته بدل شود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH