سامسونگ به صورت رسمی سری گلکسی A را جانشین گلکسی J کرد

اگر منتظر معرفی اسمارت‌فونی از سری خانواده گلکسی J هستید، باید گفت سامسونگ دیگر محصولی با این نام تولید نخواهد کرد. این خبر برای بسیاری از افرادی که بودجه کمی برای خرید یک گوشی هوشمند دارند خوشایند نخواهد بود. ولی این پایان خبر نیست و سامسونگ به تولید سری گوشی‌های ارزان قیمت خود تحت عنوان گلکسی A ادامه خواهد داد.

samsung-galaxy-a90-rumors

شعبه مالزی سامسونگ در ماه گذشته میلادی ویدیویی منتشر کرد که بیان می‌کرد گلکسی J رسما تبدیل به گلکسی A شده است. با توجه به این که این شرکت به تازگی محصولاتی با نام‌های گلکسی M و A روانه بازار کرده بود، خبر موجب تعجب کسی نشد. در نگاه اول اعضای دو خانواده جدید کره‌ای‌ها تفاوت چندانی با هم ندارند، اما گلکسی A محصولات متنوع‌تری از گوشی‌های پایین‌رده تا میان‌رده خواهد داشت و گستره توزیع آن نیز جهانی خواهد بود. تنوع محصولات گلکسی M کمتر خواهد بود و حوزه پخش آن نیز در هند و چند کشور آسیایی دیگر خواهد بود.

کارشناسان شکست همه جانبه محصولات گلکسی J در اکثر بازارها از رقبا را دلیل اصلی سامسونگ برای این تغییر می‌دانند. از طرف دیگر گلکسی A در بدو ورود عملکرد مطلوبی داشته و با داشتن برخی ویژگی‌های خاص به مذاق کاربران خوش آمده است.

گلکسی جی 8

مسیر پیش رو

ویدیویی که به همین منظور تولید شده است، با شعار “ساخته شده برای عصر زندگی” بر روی برخی قابلیت‌های مهم اسمارت‌فون‌های گلکسی A تمرکز می‌کند؛ ویژگی‌هایی از قبیل عمر باتری بیشتر، شارژ سریع، دوربین چندگانه و حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش. البته تمامی این ویژگی‌ها در گوشی‌های سری گلکسی A تعبیه نخواهد شد، اما هر عضو این خانواده حداقل یکی از این قابلیت‌ها را خواهد داشت.

حذف گلکسی J می‌تواند این معنی را هم داشته باشد که سامسونگ دیگر در بازار کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا و اروپا به دنبال فعالیت در حوزه گوشی‌های پایین‌رده نیست، چرا که اسمارت‌فون‌های گلکسی A دردسته گوشی‌های میان‌رده طبقه‌بندی می‌شوند. همانطور که گفته شد، در عوض گلکسی M با هدف قرار دادن بازار هند ویژگی‌هایی مقرون به صرفه را برای خریدار خود به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر سود سامسونگ از فروش پرچم‌داران خود بسیار هنگفت‌تر از فروش گوشی‌های پایین‌رده است، اما اوضاع در خصوص گوشی‌های میان‌رده تا حدود زیادی فرق می‌کند. سامسونگ در حال حاضر پنج گوشی از سری A را با نام‌های گلکسی A10, A20, A30, A50 و A70 رونمایی کرده است و ظاهرا در دهم آوریل سه مدل دیگر را نیز با نام‌های گلکسی A60، A80 و A90 رونمایی خواهد کرد.

در واقع سامسونگ می‌خواهد با ارایه اسمارت‌فون‌هایی که قیمت بالایی مانند پرچم‌داران ندارند، ولی مجهز به ویژگی‌های نسبتا برجسته‌ای شده‌اند، حس داشتن یک گوشی بالارده را به دارنده اسمارت‌فون منتقل کند. بعلاوه قیمت گوشی‌های میان‌رده کره‌ای‌ها در کشورهایی مانند آمریکا کاملا رقابتی بوده و پتانسیل بالایی نیز از این جهت دارند.

تکلیف گوشی‌های موجود سری گلکسی J چیست؟

اگرچه سامسونگ دیگر اسمارت‌فونی تحت عنوان گلکسی J منتشر نخواهد کرد، اما پشتیبانی از اسمارت‌فون‌های موجود این خانواده در بازار را ادامه خواهد داد. این شرکت عملکرد قابل قبولی در به‌روزرسانی گوشی‌های خود به آخرین نسخه اندروید، یعنی پای داشته است و تعدادی از اسمارت‌فون‌های خانواده J نیز این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. با این وجود، بسیار بعید به نظر می‌رسد که عضوی از این سری به اندروید Q ارتقا داده شود و در صورت وقوع این اتفاق نیز، تعداد انگشت شماری این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. در نهایت باید گفت همه چیز به تصمیم سامسونگ برمی‌گردد و باید ببینیم برنامه این شرکت کره‌ای برای خانواده بزرگ گلکسی J چه خواهد بود.

2 در مورد “سامسونگ به صورت رسمی سری گلکسی A را جانشین گلکسی J کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH