مودم 5G هواوی

پیشنهاد هواوی برای تامین مودم 5G آیفون‌های اپل

بعد از اعلام رسمی سامسونگ و کوالکام مبنی بر عدم فروش مودم 5G به اپل، آینده گوشی‌های 5G آیفون پیچیده شده و عرضه آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

در ابتدای سال 2016، اپل از مودم‌های کوالکام و اینتل برای اتصال به شبکه‌های LTE در گوشی‌های آیفون بهره می‌برد.

اما در سال 2018 اینتل به تنهایی وظیفه تامین مودم‌‌های آیفون‌های جدید Xs، Xr و Xs Max را بر عهده گرفت و انتظار می‌رود در آیفون‌های جدید نیز فقط شاهد چیپست‌های اینتل باشیم. اما این امر برای اپل گران تمام می‌شود چرا که این شرکت به دنبال عرضه آیفون‌های مجهز به 5G تا سال 2020 است اما به نظر می‌رسد اینتل شاید نتواند در زمان مقرر این مودم‌ها را آماده کند و عرضه این آیفون‌ها تا سال 2021 به تاخیر خواهد افتاد.

همچنین با توجه به دعوای حقوقی که بین اپل و کوالکام وجود دارد، بعید است این شرکت تراشه‌های 5G خود را در اختیار اپل قرار دهد. با توجه به این که هواوی و سامسونگ، دو رقیب اصلی گوشی‌های آیفون، اولین گوشی مجهز به 5G خود را معرفی کرده‌اند، تاخیر اپل تا سال 2021 شکست بزرگی برای این شرکت خواهد بود.

پیشنهاد هواوی به اپل

به نظر می‌رسد هواوی پایان بخش این اتفاق دراماتیک برای اپل باشد. طبق گزارش Engadget از یک منبع موثق که نمی‌خواست اسمش فاش شود، هواوی راه حلی را جلوی پای اپل گذاشته و اعلام کرده است حاضر به فروش چیپست‌های 5G Balong 5000 به این شرکت است.

این پیشنهاد کمی عجیب به نظر می‌رسد چرا که هواوی پیش از این اعلام کرده بود به علت نگرانی‌های امنیتی هیچ کدام از تراشه‌های بی‌سیم خود را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار نخواهد داد و مودم‌های Balong تنها مخصوص گجت‌های این شرکت است.

دولت آمریکا مانعی بزرگ برای اپل

قانون‌گذاران در واشنگتن، هواوی را به علت ارتباط نزدیک با دولت چین، یک تهدید امنیتی می‌دانند و استفاده از محصولات این شرکت را ممنوع کرده‌اند.

همچنین دولت آمریکا سایر کشورها همانند آلمان را تشویق کرده تا از پیاده سازی فناوری 5G توسط هواوی در کشورشان خودداری کنند.

در نتیجه واردات گجت‌ها و گوشی‌های هواوی به ایالات متحده تقریبا کاری غیرممکن است با وجود این که هواوی بعد از سامسونگ، دومین برند پرفروش موبایل در جهان است.

با این وضعیت، پذیرش پیشنهاد هواوی توسط اپل تقریبا غیرممکن است و این شرکت باید دنبال راه حلی دیگر باشد.

اکثر برندهای فعال در حوزه موبایل، از عرضه گوشی‌های مجهز به 5G در سال 2019 خبر داده‌اند و اگر اپل نتواند طبق برنامه پیش برود، شکست بزرگی خواهد خورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH