فریب خوردن اسکنر اثرانگشت سامسونگ گلکسی S10 از طریق پرینت سه‌بعدی اثرانگشت!

اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک کاملا جدید به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس ظاهرا به اندازه‌ای ایمن است که امکان فریب خوردن آن از طریق یک انگشت جعلی وجود ندارد. یک ویدیوی منتشر شده در وب‌سایت اشتراک‌گذاری تصویر Imgur ادعا می‌کند که این کار را ظرف مدت زمان کم‌تر از 15 دقیقه انجام داده است.

یکی از کاربران وب‌سایت Imgur با نام Darkshark اعلام کرد که پرینت سه‌بعدی اثرانگشت وی، اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک سامسونگ گلکسی S10 را فریب داده و قفل دستگاه را باز کرده است. Darkshark با انتشار ویدیویی در روز پنجشنبه، یافته‌های خود را به معرض نمایش گذاشت.

یک ویدیوی منتشر شده ادعا می‌کند که برای بازگشایی قفل گلکسی S10 از طریق پرینت سه‌بعدی اثرانگشت تنها 13 دقیقه زمان لازم است. بنابراین احتمالا این هندست دارای یک حفره امنیتی خطرناک است.

Darkshark در پست خود گفت:

این موضوع پرسش‌ها و نگرانی‌های بالقوه‌ای را ایجاد می‌کند. در حال حاضر سرقت اثرانگشت کاربر بدون اطلاع وی از این موضوع به سادگی و بدون هیچ‌گونه محدودیتی قابل انجام است. در ادامه با پرینت دستکش‌ها و ایجاد نمودن اثرانگشتان کاربر بر روی آن می‌توان اقدامی مجرمانه را اجرا کرد.

وب‌سایت CNET نمی‌تواند ادعای Darkshark را به‌طور مستقل تایید نماید. کمپانی‌های سامسونگ و کوالکام مسئولیت ساخت فناوری حسگر اثرانگشت به‌کارگیری شده در گلکسی S10 را بر عهده دارند و هیچ‌یک از این 2 برند به درخواست‌های ارایه شده برای ادای توضیح بلافاصله پاسخ نداده‌اند.

Darkshark گفت که پس از 3 مرتبه تلاش به یک پرینت سه‌بعدی کارآمد و مفید دست یافته است. این فرآیند به‌طور کلی حدودا 13 دقیقه زمان برده و در جریان آن از دوربین گوشی، برنامه‌های گرافیک کامپیوتری فوتوشاپ، Autodesk 3ds Max و یک پرینتر رزین AnyCubic Photon LCD استفاده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH