با توقف عرضه گوشی‌های سری J گلکسی، گلکسی A بازار میان‌رده‌ها را در چنگ خود می‌گیرد

سامسونگ با عرضه گوشی‌های سری گلکسی J و گلکسی A قصد داشت تا مخاطبان خود را در هر محدوده قیمتی، حفظ کند. اما در چند روز اخیر با شنیدن خبر توقف توسعه گوشی‌های گلکسی J توسط سامسونگ، می‌توان متوجه شد که این کمپانی کره‌ای هدف‌های خود را برروی گوشی‌های هوشمند گلکسی A قرار داده است. البته شاید این حرکت در نگاه اول به منظور آسان‌تر کردن انتخاب‌های کاربران از بین گوشی‌های میان‌رده این شرکت باشد.

اما متنوع بودن محصولات سامسونگ هنوز هم بسیاری از کاربران را سردرگم کرده است. این شرکت گوشی‌های گلکسی A30 و A50 را در نمایشگاه MWC معرفی کرد، اندکی پس از این اتفاق، گوشی‌های گلکسی A10 و A70 نیز در هندوستان عرضه شدند. دیروز هم این شرکت در مراسمی از میان‌رده جدید خود با نام گلکسی A80 رونمایی کرد. سوالی که درباره این موضوع مطرح می‌شود، این است که آیا سامسونگ هم مرتکب اشتباه سایر شرکت‌هایی که چندین تلفن مختلف را ساخته‌اند، شده؟ جواب این سوال خیر است، زیرا استراتژی پیچیده سامسونگ بسیار پیچیده‌تر از آن بوده که بخواهد اشتباهات سایر شرکت‌ها را تکرار کند.

با توقف عرضه سری J زمان تاخت‌و‌تاز سری A فرا‌رسیده است.

 

ابتدا از گوشی‌های سطح پایه این شرکت شروع می‌کنیم. از آن‌ جایی که سامسونگ با توقف تولید سری گلکسی J هیچ جایگزینی برای آن معرفی نکرد، اما می‌توان امیدوار بود با عرضه نسخه ارزان‌تر گوشی‌های میان‌رده خود مانند گلکسی A20e و A10 گام‌هایی را برای جلب رضایت مشتریانی که بودجه کمی برای خرید میان‌رده‌های قدرتمند دارند، برداشته است. البته سامسونگ هیچ برنامه‌ریزی برای عرضه این گوشی‌ها در قاره اروپا ندارد. همانند گلکسی S10e، میان‌رده جدید سامسونگ یعنی A20e برای کاربرانی که می‌خواهند هندست کوچکتر و خوش‌دست‌تری باشند، بسیار مناسب است.

بعد از این دو گوشی به گوشی‌های گلکسی A40 (یا A30 در برخی از کشورها) و گلکسی A50 می‌رسیم. این دو هندست، دنباله گوشی‌های گلکسی A3 و A5 هستند. اما میان‌رده‌های جدید سامسونگ با بزرگتر شدن نمایشگر خود به اندازه‌های 5.9 و 6.4 اینچ، سعی کرده‌اند تا جانشین خلفی برای نسل‌های قبلی خود باشند.

اما میان‌رده‌های به‌روز و قدرتمند سامسونگ با نام‌های گلکسی A70 و A80، دوربین بهتر و کارایی بیشتری را در ازای قیمت بالاتر به کاربران ارایه می‌دهند.

 

الگوی نام‌های گوشی‌های سری A گلکسی

سامسونگ متوجه شده که با عرضه میان‌رده‌های جدید خود، کار سختی را در نامگذاری آن‌ها خواهد داشت. به همین علت، این غول کره‌ای با ارایه یک الگوی خاص برای نام میان‌رده‌های جدید خود قصد دارد تا با درج ارقام مختلف و خاص در پشت تلفن، کاربر به راحتی بتواند محدوده قیمتی و سال تولید (عرضه) گوشی را متوجه شود.

الگوی این کمپانی برای گوشی‌های سری A بدین شرح است:

 

رقم اول از سمت چپ بیانگر محدوده قیمتی دستگاه براساس یورو است. (البته با تبدیل این نرخ به هر واحد پولی دیگر می‌توان محدوده قیمتی را مشاهده کرد.) شماره درج‌شده در پشت ارزان‌ترین گوشی‌های این سری با عدد 2 و گران‌ترین این گوشی‌ها با عدد 8 شروع می‌شود.

رقم دوم درج‌شده در پشت بدنه دستگاه، بیانگر سال تولید آن تلفن است. این شماره از عدد صفر به معنی سال 2019 شروع شده و با بالاتر رفتن این عدد سال تولید نیز تغییر می‌کند. برای مثال، گلکسی A80 در سال 2019 تولید شده و جانشین بعدی آن یعنی گلکسی A81 در سال 2020 و گلکسی A82 در سال 2021 به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

سامسونگ پیشنهادات مناسبی برای شما دارد.

 

شاید بسیاری از کاربران با خرید مدل‌های جدید با نام‌های گیج‌کننده، مشکلاتی داشته باشند. اما سامسونگ فکرهای خوبی در این زمینه کرده است. این شرکت با قراردادن قابلیت Smartphone Finder در وب‌سایت خود، به کاربران خود در زمینه پیدا‌کردن اسمارتفون دلخواهشان کمک بسیار بزرگی کرده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران نیازها و قابلیت‌هایی که از یک اسمارتفون انتظار دارند را در وب‌سایت وارد کرده و پس از آن، گوشی‌هایی که برای این کاربران مناسب هستند در یک صفحه، نمایش داده می‌شود.

گوشی‌های سری A گلکسی برچهار اصل استوار هستند: نمایشگر Infinity با لبه‌های بسیار کم، طراحی باریک و مدرن، عملکرد قابل‌اعتماد و خوب و عمر زیاد باتری.

نکته‌ای که در مورد گوشی‌های میان‌رده گلکسی A مطرح می‌شود آن است که این شرکت قصد دارد تا با ارایه ویژگی‌های خوب و حتی عالی در این گوشی‌ها رقابت زیادی را در بین سری A و S به وجود آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH