آیا گوگل قصد عرضه پیکسل‌بوک و پیکسل‌اسلیت سازمانی را دارد؟

مدتی پیش شایعاتی درباره توقف پروژه‌های سخت‌افزاری مربوط به لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های گوگل، مطرح شدند، اما به نظر می‌رسد که این شایعات درست نبوده‌اند. گوگل همانند بعضی از محصولات خود، قصد دارد تا این محصولات را به جای عرضه در بازار مشتریان (مصرف‌کننده‌های عادی)، برای مشتریان سازمانی (شرکت‌ها) در دسترس قرار دهد.

در کنفرانس Google Cloud 2019 که یک کنفرانس با هدف جذب مشتریان سازمانی و معرفی طرح‌های مربوط به فضای ابری (Cloud) این شرکت بود، استیو جیکوبز مدیر تولید محصولات گوگل در طی این کنفرانس در جلسه‌ای به نام ” سخت‌افزار برای کسب و کار ” اعلام کرد که منتظر ارایه لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های بیشتری از طرف گوگل باشید.

در‌حالی که گوگل سال گذشته تبلت پیکسل اسلیت را برای بازار عمومی معرفی کرد، جیکوب گفت که نسل بعدی پیکسل اسلیت با اهداف کسب‌و‌کار سازمانی عرضه خواهد شد.

او توضیح داد که کارمندان گوگل، 60 درصد از زمان کار خود را در پشت میزهای اداری و 40 درصد از آن زمان را صرف کار در خانه می‌کنند. در نتیجه داشتن یک محصول قابل‌حمل و قدرتمند در این زمینه بسیار مهم است، اگر شما در محوطه شرکت قدم بزنید، متوجه خواهید شد که اکثر کارمندان ما از محصولاتی غیر از پیکسل‌بوک‌های خودمان استفاده می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که چه آینده‌ای دقیقا در انتظار پیکسل‌بوک و پیکسل اسلیت گوگل است، زیرا هیچ جزییاتی از ایده‌های سازمان‌محور گوگل در رابطه با این محصولات وجود ندارد. هم‌چنین مقامات گوگل اعلام نکردند که این دو محصول سازمانی در چه زمینه‌هایی و توسط چه افرادی مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. به هر‌حال در صورت معرفی پیکسل‌بوک‌ها و پیکسل‌اسلیت‌های سازمانی این شرکت، باید منتظر اعلام قیمت این دستگاه‌ها بمانیم.

نوت‌بوک‌های گوگل (پیکسل‌بوک) شاید از بهترین کروم‌بوک‌های بازار باشند، اما با توجه به کیفیت و محدوده قیمتی این دستگاه که در رنج 999 الی 1649 دلار قرار دارد، خرید این دستگاه شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد.

هم‌چنین قیمت تبلت‌های این شرکت (پیکسل‌اسلیت) از 799 دلار شروع می‌شود و علاوه‌بر تبلت، کیبورد 199 دلاری آن نیز بر این قیمت اضافه می‌شود. یکی از معایب این تبلت، نرم‌افزار سیستم‌عامل آن است و ChromeOS اجازه نصب برنامه‌های اندرویدی در تبلت را به شما نمی‌دهد و برنامه‌های کم و محدود این تبلت نیز از معایب اصلی به حساب می‌آیند، دلیل این‌کار روند کند توسعه سیستم‌عامل گوگل است و اکثر کاربران به همین دلیل از خرید تبلت‌های گوگل خودداری می‌کنند.

گوگل در صورتی که بخواهد در حوزه محصولات سازمانی کار کند، باید تمامی تمرکز خود را برروی این مسئله قرار دهد. این شرکت علاوه‌بر فروش دستگاه‌های جدید، لازم است تا تمامی محصولات مبنتی‌بر ویندوز را به سیستم‌عامل خود (ChromeOS) منتقل کند. حتی اگر این شرکت از طرح‌های فضای ابری خود استفاده کند، راه بسیار سختی را در پیش خواهد داشت.

کاربران عادی به راحتی می‌توانند محصولات خود را به تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌های گوگل ارتقا دهند، اما انجام چنین کاری در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH