افشای دوباره نام گوگل پیکسل 4 در پروژه AOSP این شرکت

اخبار و شایعات درباره پرچمدار جدید گوگل همچنان داغ هستند. در طی مدت اخیر، شایعات و نشت‌های اطلاعاتی زیادی درباره این پرچمدار مطرح شده است. به تازگی، نام گوشی‌های پیکسل 4 و 4 ایکس ال که در اواخر سال جاری معرفی خواهند شد در پروژه AOSP گوگل رویت شد. البته این نام‌ها مدتی پیش هم در  وب‌سایت پروژه متن باز اندروید (AOSP) مشاهده شدند.

روز پنجشنبه، گزارشی مبنی‌بر حل شدن مسئله پیکربندی امنیتی (SELinux) در این پروژه مشاهده شد، توسعه‌دهنده این پروژه با ارایه کردن یک لیست از دستگاه‌هایی که فایل‌های داخلی مربوط به پیکربندی امنیتی لینوکس در آن‌ها قرار گرفته است، به طور غیرعمدی (شاید هم عمدی) نام دو دستگاه جدید را در این لیست فاش می‌کند. در تصویری که توسط وب‌سایت 9to5Google منتشر شده، می‌توان اسم رمز و حتی نام این دو دستگاه را مشاهده کرد.

پیکسل 4 با اسم رمز Coral (مرجان) و پیکسل 4 ایکس ال با اسم رمز Flame (شعله) در طی این پروژه نمایان شدند. گوگل همیشه برای کد‌گذاری محصولات سخت‌افزاری خود (مانند گوشی‌های هوشمند) از نام حیوانات دریایی استفاده می‌کند اما مشاهده نام ” شعله ” در این میان، بیانگر این موضوع بوده که گوگل، یک سنت‌شکنی در نام‌گذاری محصولات خود کرده است. شاید این موضوع نشان‌دهنده ویژگی‌های خاص گوشی پیکسل 4 ایکس ال نیز باشد.

قبلا هم نام ” مرجان ” در میان برخی از بنچمارک‌ها دیده شده بود. طبق اطلاعات منتشر‌شده از این بنچمارک‌ها می‌توان انتظار داشت که پیکسل 4 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 855 بوده و افزایش رم این دستگاه از 4 به 6 گیگابایت، یکی از مشخصه‌های فنی و مهم پرچمدار جدید گوگل است.

در این میان هنوز هیچ اطلاعاتی از نسخه دو سیم‌کارت پیکسل 4 منتشر نشده، اما می‌توان انتظار داشت که پس از عرضه هندست‌های پیکسل 3a و 3a XL، اخبار و اطلاعات بیشتری از این گوشی منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH