رقابت آمازون و مایکروسافت برای عقد یک قرارداد 10 میلیارد دلاری با پنتاگون

شرکت‌های آمازون و مایکروسافت هم‌چنان در‌حال رقابت برای عقد یک قرارداد 10 میلیارد دلاری هستند. پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برای اجرای سیستم پردازش ابری مخصوص خود (JEDI)، با شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، آمازون، اوراکل و آی‌بی‌ام مذاکراتی را انجام داد. اما مقامات پنتاگون شرکت‌های اوراکل و آی‌بی‌ام را از لیست خود خارج کردند. هم‌اکنون نیز مایکروسافت و آمازون در تلاش هستند تا این قرارداد پرسود که مربوط به اجرایی کردن سیستم پردازش ابری (JEDI) و مدرن‌سازی تجهیزات وزارت دفاع آمریکاست را به‌دست آورند.

الیسا اسمیت، سخنگوی پنتاگون گفت: “به جرات می‌توانم بگویم که AWS (وب‌سرویس آمازون) و مایکروسافت شرکت‌های بسیار خوبی هستند که نیاز‌های ما را در این حوزه‌ها، تامین می‌کنند.”

در سال گذشته پنتاگون با اعلام یک فراخوان از تمامی شرکت‌های معتبر فناوری خواست تا برای تهیه و تامین سرویس‌های ابری این وزارتخانه با عقد یک قرارداد به مبلغ 10 میلیارد دلار و مدت‌زمان ده سال، نیاز‌های پنتاگون را در این زمینه، پاسخگو باشند.

شرکت‌هایی مثل آمازون وب‌سرویس (AWS)، آی‌بی‌ام، مایکروسافت و اوراکل برای عقد این قرارداد پرسود، در‌حال رقابت بودند. البته در آن زمان، آمازون تنها شرکتی بود که وظیفه مدیریت اطلاعات امنیتی بسیار مهم را بر‌عهده داشت.

هم‌چنین سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که: “اولین قرارداد در اواسط ماه جولای بسته خواهد شد و ما در‌حال بررسی پیچیدگی‌های این قرارداد و دادرسی‌های مربوط به اعتراضات سایر شرکت‌ها هستیم.”

مدتی پیش هم شرکت اوراکل ادعا کرده بود که یکی از کارمندان وزارت دفاع آمریکا که قبلا در شرکت آمازون مشغول به‌کار بود، نقش بسیار بزرگی در پیروزی این شرکت در رابطه با اجرای این پروژه داشته است.

اسمیت گفته است که سازمان بازرسی پرونده‌های تجاری، موارد متناقضی را در این مورد کشف کرده که به‌منظور بررسی بیشتر، این پرونده به بازرسی کل وزارت دفاع ارسال شده است. سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که هیچ تضادی در روند عادی عقد این قراردادها وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH