عرضه یک آپدیت جدید برای بهبود سرعت سنسور اثر‌انگشت گلکسی S10 و S10 پلاس

سامسونگ بروزرسانی جدیدی را برای گوشی‌های گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس عرضه کرد که عملکرد اسکنر اثر‌انگشت این گوشی‌ها را بهبود می‌بخشد. این بروزرسانی که دیروز در دسترس کاربران قرار گرفت، در قالب یک پنجره برروی نمایشگر پرچمدارهای سامسونگ ظاهر شد.

این آپدیت به جای انتشار از قسمت بروزرسانی گوشی، از طریق برنامه گلکسی استور و با حجم 6.9 مگابایت برروی این هندست‌ها نصب می‌شود. با دانلود و نصب این آپدیت، نیازی به راه‌اندازی مجدد دستگاه (Restart) نیست.

در قسمت توضیحات پنجره این آپدیت هیچ جمله‌ای که بیانگر جزییات این پچ باشد، وجود ندارد و فقط عبارت “پچ امنیتی بیومتریک” در این صفحه مشاهده می‌شود. این آپدیت فقط برای گوشی‌های گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس منتشر شده و خبری از ارایه این بروزرسانی برای گلکسی اس 10e نیست.

البته این موضوع جای تعجبی ندارد، زیرا آپدیت منتشر‌شده مختص سنسور اثر‌انگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر بوده، در‌حالی که گلکسی اس 10e دارای یک سنسور خازنی برای تشخیص اثر‌انگشت کاربر است.

پس از نصب این آپدیت، پیشرفت فوق‌العاده‌ای در عملکرد سنسور اثر‌انگشت حاصل شده است، قبل از ارایه این آپدیت، سنسور التراسونیک پرچمدار جدید سامسونگ، عملکرد بسیار کند و غیرقابل اعتمادی داشت. به هر‌حال با نصب این آپدیت، تغییرات محسوسی در باز‌کردن قفل تلفن به وسیله اثر‌انگشت کاربر، رخ داده است. البته عملکرد سریع این سنسور، بیشتر از عملکرد سنسور خازنی موجود در گلکسی اس 10e نیست، اما می‌توان گفت که سرعت سنسور التراسونیک موجود در تلفن‌های سامسونگ بسیار بیشتر از سایر گوشی‌ها است.

ما هنوز مطمئن نیستیم که با ارایه این آپدیت، چه چیزهای دیگری در سنسور اثر‌انگشت این دو گوشی تغییر کرده است. هنوز هم مشخص نیست که ارایه این آپدیت صرفا فقط برای بهبود سرعت این سنسور بوده یا ویژگی‌های امنیتی نیز در این بروزرسانی اضافه شده‌اند.

طی چند هفته پیش هم اخباری مبنی‌بر باز‌شدن قفل یک دستگاه گلکسی اس 10 توسط یک اثر‌انگشت چاپ‌شده سه‌بعدی منتشر شد و ما نمی‌دانیم که آیا سامسونگ با عرضه این آپدیت، چنین مشکلاتی را حل کرده یا فقط به دنبال افزایش سرعت سنسور‌های اثر‌انگشت، بدون توجه به امنیت آن‌ها است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH