فیس‌بوک

فیس‌بوک اعلام کرد قابلیت یکپارچه‌سازی چت را به برنامه اصلی باز خواهد گرداند!

از آغاز سال جاری میلادی گزارشاتی به گوش می‌رسد که ادعا دارند فیس‌بوک در حال برنامه‌ریزی به منظور ادغام سرویس‌های پیام‌رسان تحت مدیریت خود است که اساسا به کاربران اجازه می‌دهد به صورت یکپارچه پیام‌رسان‌های واتس‌اپ، اینستاگرام و مسنجر را به یکدیگر مرتبط و مدیریت نمایند.

فیس‌بوک

در همین راستا مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک نیز با تایید این اخبار، اعلام نمود که شرکت قصد اجرای چنین طراحی را در سر دارد ولی قطعا در آینده نزدیک چنین برنامه‌ای را به اجرا نخواهند گذاشت. همچنین طبق توییت اخیر جین مان‌چون ونگ از متخصصان و توسعه‌دهندگان مهندسی معکوس اپلیکیشن، او موفق شده است به شواهدی دست پیدا کند که اپلیکیشن فیس‌بوک قابلیت یک‌پارچه‌سازی چت را به برنامه اصلی بازخواهد گرداند. این ویژگی قبلا در سال 2014 حذف شده بود.

به غیر از قابلیت پیام‌رسانی یکپارچه، او تصویری منتشر کرده که نشان دهنده طرحی ساده از اپلیکیشن فیس‌بوک است و در بخش پایینی آن می‌توان با استفاده از آیکن‌های آبی رنگ به دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن دسترسی پیدا کرد. بر این اساس بخش پیام‌ها محدود به مکالمات متنی ساده است و کاربران برای استفاده از ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند تماس یا اشتراک‌گذاری فایل‌ها نیاز به اپلیکیشن مسنجر خواهند داشت.

فیس‌بوک

در حال حاضر هیچ برنامه زمان‌بندی برای این ادغام اعلام نشده است، بنابراین ما باید فعلا در انتظار اخبار بعدی از سوی فیس‌بوک بمانیم. با این حال ما انتظار نداریم که اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و مسنجر نیز به طور کاملا مستقل از یکدیگر به کار خود ادامه دهند. به نظر می‌رسد پروژه یکپارچه سازی فیس‌بوک نیز همگام با ویژگی‌های پیوسته آی‌مسیج اپل (iMessage) به پیش می‌رود ولی براساس گزارشات فعلی تا سال 2020 خبری از عرضه آن نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH