بررسی بازی Dr. Driving؛ چالش‌های رانندگی!

پلت‌فرم اندروید مملو از محتواهای مختلفی است که هر کدام از آن‌ها سعی در سرگرم کردن شما دارند و با کمک آن‌ها می‌توانید اوقات فراغت‌تان را پر کنید. بازی‌ها نیز جز همین خانواده بزرگ محسوب می‌شوند. تقریبا هر روز شاهد عرضه گیم جدیدی در فروشگاه گوگل هستیم که با ایده‌های نو قصد تصاحب قلب شما را دارد. همین موضوع کاربران را در انتخاب بهترین بازی‌ها دچار مشکل کرده و باید وقت زیادی را صرف جست‌وجو در مارکت‌های گوناگون کنید. گذشته از این‌ها، با خواندن بررسی گیم‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید و راحت‌تر بازی مورد نظرتان را برگزینید. در ادامه می‌خواهیم به بررسی Dr. Driving بپردازیم. پس با ما همراه باشید.


Dr. Driving یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های اندروید به‌حساب می‌آید که تاکنون بیش‌تر از ۵۰۰ هزار بار از کافه‌بازار دانلود شده و توانسته امتیاز بالایی را از کاربران کسب نماید. در این گیم مهارت رانندگی شما به چالش کشیده می‌شود. مراحل گوناگونی تدارک دیده شده که با گذراندن آن‌ها مقداری سکه کسب می‌کنید تا بعدها از آن برای خرید آیتم‌های بازی بهره ببرید. اما پشت‌سر گذاشتن این چالش‌ها بعضا سخت بوده و باید ساعت‌ها به تمرین کردن بپردازید. موانع بسیاری هم در راه رسیدن شما به موفقیت تعبیه شده تا هیجان گیم افزایش یابد. برای همین وقتی که مرحله‌ای را به پایان می‌رسانید، به خودتان افتخار می‌کنید و با لذت بیش‌تری به ادامه بازی می‌پردازید. یکی از همین چالش‌های جذاب، پارکینگ است. در این مواقع باید با مهارت رانندگی‌تان در بین ماشین‌ها پارک کنید و نباید به هیچ کدام از آن‌ها و حتی جدول برخورد نمایید. اما هر دفعه چالش سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد تا بالاخره با اتومبیلی تصادف کنید. البته با تمرین و تکرار می‌توانید مهارت‌تان را افزایش دهید و این مراحل را نیز پشت‌سر بگذارید.

چندین کنترلر در اختیارتان قرار گرفته تا راحت‌تر به رانندگی مشغول شوید. در گوشه سمت راست شاهد فرمانی هستیم که عملکرد نسبتا خوبی دارد. با این حال نمی‌توان نقص این فرمان را نادیده گرفت. کنترلر مذکور در پیچ‌ها به‌خوبی عمل نمی‌کند و برای همین ممکن است با جدول‌ها برخورد کنید. توسعه‌دهنده دکمه‌های گاز و ترمز را هم تدارک دیده تا در مسابقه با زمان پیروز شوید و همچنین با دیگر ماشین‌ها تصادف نکنید. در مواقع لزوم هم جعبه‌دنده‌ای ظاهر می‌شود که این اجازه را به شما می‌دهد تا با دقت زیاد در مکان مورد نظر پارک نمایید. تغییر زاویه دید یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی Dr. Driving محسوب می‌شود. در هر زمانی می‌توانید زاویه دید خود را تغییر دهید تا راحت‌تر به رانندگی بپردازید. به‌طور کلی چالش‌های مختلف این بازی آن را به گیمی هیجان‌انگیز و پراسترس تبدیل کرده‌اند که نظر هر کاربری را به‌سمت خود جلب می‌نماید.

گرافیک برای تمامی بازی‌ها اهمیت فراوانی دارد. کمپانی SUD. نیز به این موضوع توجه کرده و از محیطی پویا و المان‌های زیبایی در گیم خود بهره برده. در دو طرف خیابان‌‌ها، ماشین‌ها به‌طور مداوم در حال حرکت هستند. این اتومبیل‌ها با شکل‌ و شمایل‌های گوناگونی در صحنه بازی نمایان می‌شوند و فضایی جذاب را برای Dr. Driving به ارمغان آورده‌اند. دسته‌ای از این ماشین‌ها عملکرد متفاوتی دارد و ناگهان سرعت‌شان را کم می‌کنند و بعضا به راست یا چپ می‌پیچند. همه این‌ها تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر نموده و چالش‌ها را سخت‌تر کرده. ولی در مقایسه با دیگر بازی‌ها، اتومبیل‌های Dr. Driving چشم‌گیر و خیره‌کننده نیستند و جزئیات کمی در آن‌ها دیده می‌شود.

در اطراف خیابان خانه‌هایی به‌چشم می‌خورد که فضای جاده‌های شهری را تداعی کرده و بعضی از اوقات فکر می‌کنید که در حال رانندگی واقعی هستید و در صورت برخورد با ماشین‌ها آسیب خواهید دید! همین موضوع محبوبیت بالایی را برای Dr. Driving رقم زده. برخلاف دیگر گیم‌ها که شما را به جاده‌های خاکی و بزرگ‌راه‌های بی‌انتها می‌برند و کاربر را از دنیای واقعی دور می‌کنند، این بازی شما را در قلب شهری شلوغ قرار می‌دهد. قوانین دنیای واقعی بر Dr. Driving حکم‌فرماست و در صورت تخطی از این اصول جریمه خواهید شد. گفتنی‌ست با توجه به گرافیک مجموعه، طیف گسترده‌ای از موبایل‌ها قادر به اجرای بی‌نقص بازی مذکور خواهند بود.

در کنار گرافیک و گیم‌پلی، صداگذاری هم عامل تاثیرگذاری در بازی‌ها به‌شمار می‌آید. توسعه‌دهنده برای Dr. Driving از موزیکی نسبتا آرام سود جسته که در سرتاسر بازی به‌ گوش می‌رسد. در اصل اگر شرکت SUD. از یک موسیقی هیجان‌انگیز بهره می‌برد، تمرکز کاربر از بین می‌رفت و نمی‌توانستید ماشین خود را پارک کنید. این موزیک احساس آرامش‌بخشی به شما منتقل می‌کند که پشت‌سر گذاشتن برخی از مراحل را ساده‌تر می‌سازد. با این حال در بعضی از چالش‌ها جای خالی یک آهنگ هیجان‌انگیز حس می‌شود. برای مثال در مسابقه با زمان، این موسیقی آرام بیش‌ترین ضربه را به بازی می‌زند و عملا جذابیت Dr. Driving را کاهش می‌دهد. بهتر بود توسعه‌دهنده گزینه‌ای را برای انتخاب موزیک‌ها به‌کار می‌گرفت تا کاربران با سلیقه خود آهنگ گیم را انتخاب کنند.

نقاط قوت

  • گیم‌پلی جذاب
  • چالش‌های متعدد
  • اجرای بی‌نقص در اکثر گوشی‌های هوشمند
  • وجود موزیکی نسبتا آرام

نقاط ضعف

  • عملکرد فرمان در بعضی از مواقع خوشایند نیست
  • گرافیک نسبتا ساده
  • المان‌های رنگ و رو رفته
  • نبود گزینه انتخاب موزیک دل‌خواه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH