نسخه 5G هواوی میت 20 ایکس باتری کوچکتری نسبت به نسخه اصلی خواهد داشت

شرکت هواوی هم‌اکنون در حال توسعه دو گوشی هوشمند 5G است. اولین و گران‌ترین این گوشی‌ها، گوشی تاشو این شرکت یعنی هواوی میت X است که از تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد. اما این شرکت مشتریانی که بودجه کمی را برای خرید گوشی‌های 5G کنار گذاشته‌اند نیز در نظر گرفته و در حال توسعه نسخه 5G گوشی هواوی میت 20 ایکس است.

نسخه معمولی این گوشی که سال گذشته به بازار عرضه شد، مجهز به یک دوربین سه‌گانه بود که قابلیت عکاسی در نور کم را نیز داشت. علاوه‌بر این، هواوی در این هندست از پردازنده اختصاصی خود با نام Kirin 980 استفاده کرده که تقریبا از لحاظ عملکرد، مشابه اسنپدراگون 855 است. رم 6 گیگابایتی و صفحه‌نمایش اولد 7.2 اینچی نیازهای کاربران این گوشی را مرتفع می‌سازند. ظرفیت باتری بزرگ این گوشی، 5000 میلی‌آمپر بوده و فناوری شارژ سریع 22.5 وات انرژی مورد نیاز این گوشی را تامین می‌کند.

انتظار می‌رفت که نسخه 5G این گوشی نیز همانند نسخه 4G دارای ویژگی‌های تقریبا مشابهی باشد. اما اخبار و اطلاعات منتشر‌شده در رابطه با این محصول، نشان می‌دهند که استفاده از نسل‌های بالاتر اینترنت همراه، قربانی‌هایی نیز به همراه خواهد داشت. ظرفیت باتری این تلفن نسبت به نسخه پایه خود، کاهش یافته و به عدد 4200 میلی‌آمپر بر ساعت رسیده است.

البته این گوشی ظاهرا از فناوری شارژ سریع 40 وات پشتیبانی خواهد کرد و این نکته بدان معنی است که میت 20 ایکس باید همانند میت 20 پرو و پی 30 پرو، در طول 30 دقیقه به میزان 70 درصد شارژ شود.

لازم به ذکر است که این باتری در گوشی‌های میت 20 پرو و پی 30 پرو نیز مورد استفاده قرار گرفته، اما نگرانی اصلی در رابطه با این تلفن، صفحه‌نمایش بزرگ آن است. با توجه به کوچک بودن نمایشگر این دو گوشی در مقایسه با صفحه‌نمایش 7.2 اینچی میت 20 ایکس، باید دید که این باتری انرژی مورد نیاز برای روشن نگه‌داشتن این گوشی را چگونه تامین می‌کند؟

البته مودم‌های 5G موجود در بازار کارایی بهتری در مقایسه با مودم‌های استاندارد 4G یا LTE دارند و همین ویژگی باعث مصرف کم و بالا‌رفتن عمر باتری توسط این مودم‌ها می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH