میزان درآمد اپل در سه‌ماهه نخست 2019 کاهش چشمگیری داشته است

گزارشی که توسط خود اپل منتشر‌شده، نشان می‌دهد که درآمد این شرکت در سه‌ماهه نخست 2019 (اکتبر تا دسامبر) کاهش 15 درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است. فروش اپل در طول تابستان 2018 حدود 51.9 میلیارد دلار بود که این رقم در مقایسه با سال 2017 کاهش چشمگیری داشته و مبلغ فروش این کمپانی در تابستان 2017، 59.8 میلیارد دلار بود.

طبق آمار‌های موسسه SeekingAlpha اپل در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی (سه‌ماهه دوم شرکت اپل) حدود 37 الی 42 میلیون از دستگاه‌های آیفون را به فروش رسانده و این تعداد بسیار کمتر از میزانی بود که اپل برای فروش آیفون‌های خود پیش‌بینی کرده بود. موسسه OTR Global نیز می‌گوید که تقاضای بسیار کم برای آیفون‌های 2018 (آیفون XS، XS Max و XR) باعث کاهش روند فروش این غول آمریکایی شده است. پیش‌بینی می‌شود که این شرکت در طول سه‌ماهه دوم سال نیز (آوریل تا ژوئن) تعداد 28 الی 33 میلیون از دستگاه‌های آیفون را به فروش برساند. این میزان فروش یک کاهش 21 تا 24 درصدی به شمار می‌رود.

روند روبه رشد کاهش فروش آیفون‌ها، اپل را متعجب نکرده است. اپل چند سال پیش متعهد شد که درآمد 25 میلیاردی خود در سال 2016 را به 50 میلیارد دلار در سال 2020 برساند. واحد فروش و خدمات آیفون‌ها که دومین بخش بزرگ و سودآور اپل است، حدود 1 میلیارد دستگاه آیفون را به فروش رسانده و اکثر این آیفون‌ها از خدمات اپل مانند Apple TV، Apple News، فروشگاه iTunes و App Store و هم‌چنین سرویس بازی این شرکت با نام Apple Arcade استفاده می‌کنند.

درگیری‌های قانونی بین اپل و کوالکام نیز پایان یافته است.

برخی از تحلیلگران حوزه فناوری بر این باورند که محصول بعدی و انقلابی اپل، عینک واقعیت افزوده (AR) خواهد بود. تحلیلگر معتبر موسسه TF Internationa، مینگ‌چی کو اعلام کرد که تولید انبوه این عینک با نام Apple Glasses در سه‌ماهه دوم سال 2020 آغاز خواهد شد. کو هم‌چنین گفت که این عینک‌ها با گوشی‌های آیفون سازگار می‌شوند و فقط توسط هندست‌ آیفون قابل کنترل خواهند بود. به عبارت دیگر این عینک وابسته به آیفون است. دو سال پیش نیز ژان مانستر یکی از تحلیلگران معتبر حوزه فناوری گفته بود که عینک اپل سود زیادی نسبت به آیفون برای این شرکت به ارمغان می‌آورد. تیم کوک نیز در مصاحبه‌ای که چند ماه پیش انجام داده بود اعلام کرد که ما راه طولانی و هیجان‌انگیزی برای عرضه محصولات جدید خود در پیش داریم.

در این میان اپل نیز با پایان دادن به درگیری‌های خود با کوالکام، روند روبه رشدی را در پیش خواهد داشت. زیرا مشتریان این شرکت احساس می‌کردند که تراشه‌های کوالکام برتر از سایر تراشه‌ها مانند اینتل و مدیاتک است و با همین حدس‌و‌گمان، در خرید محصولات جدید این شرکت دچار شک و تردید می‌شدند.

کوپرتینو‌نشین‌ها آیفون جدید خود را در سپتامبر سال جاری معرفی خواهند کرد. طبق شایعاتی که درباره آیفون‌های جدید این شرکت مطرح شده، به نظر می‌رسد که اپل نسخه جدیدی از آیفون XR با نام آیفون XI و XI Max را به همراه نمایشگر 6.1 اینچی معرفی کند. احتمالا نسخه جدید آیفون XR نیز در کنفرانس اپل معرفی شود. گزارشات متناقضی مبنی‌بر استفاده از پنل‌های اولد در این گوشی‌ها منتشر شده و حتی ممکن است اپل در نسخه جدید آیفون XR از همان پنل‌های معمولی ال‌سی‌دی استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH