ویژگی جدید Screen Time به نسخه بتای MIUI 10 اضافه شد

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود (I/O 2018) ویژگی‌های جدیدی را برای آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید معرفی کرد. یکی از این قابلیت‌های جدید، آسایش دیجیتال (Digital Wellbeing) نام دارد که هم‌اکنون اپلیکیشن آن نیز در فروشگاه گوگل‌پلی قرار گرفته است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا یک دید عمقی نسبت به استفاده از هندست اندرویدی خود داشته باشید. به عبارت دیگر این برنامه برای کسانی که زمان زیادی را صرف استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌کنند و نمی‌دانند که چه مدت از گوشی خود استفاده کرده‌اند و یا در طول روز چند‌بار از تلفن خود استفاده کرده‌اند، بسیار مفید است. لازم به ذکر است که این قابلیت در سیستم‌عامل iOS نیز وجود داشت. اما به تازگی شرکت شیائومی نیز در راستای حفظ این قابلیت در سیستم‌عامل اندروید، از ویژگی Screen Time در نسخه بتای رابط کاربری خود (MIUI) استفاده کرده است.

قابلیت Screen Time گوشی‌های شیائومی گزارشی دقیق از مدت زمانی که صفحه‌نمایش گوشی خود را روشن نگه داشته‌اید، به شما ارایه می‌دهد. این ویژگی، اطلاعات مربوط به استفاده شما از هندست هوشمندتان در 30 روز گذشته را در قالب یک نمودار نمایش می‌دهد. هم‌چنین شما می‌توانید با ایجاد محدودیت‌هایی در این اپ، زمان استفاده از تلفن خود را تنظیم کنید و در صورت عبور از آستانه‌ای که آن را تنظیم کرده‌اید، برنامه به شما هشدار می‌دهد.

این قابلیت همانند ویژگی Screen Time در iOS، به شما نشان می‌دهد که چندبار قفل تلفن خود را باز کرده و یا چه تعداد نوتیفیکیشن در طول روز یا هفته دریافت کرده‌اید.

این قابلیت همراه با آخرین بتای MIUI 10 عرضه شده و پیش‌بینی می‌شود که با عرضه جهانی این بتا، کاربران سراسر جهان قادر به استفاده از این قابلیت باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH