فیس‌بوک در پی طراحی و تولید یک دستیار صوتی هوشمند

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری دستیاران صوتی هوشمند مخصوص به خود را دارند؛ آمازون با الکسا، اپل با سیری، گوگل با گوگل اسیستنت، مایکروسافت با کورتانا و سامسونگ با بیکسبی در رقابت برای افزایش سهم خود از این بازار هستند. در این شرایط، شنیدن خبر مربوط به اقدامات فیس‌بوک جهت طراحی و تولید دستیار هوشمند صوتی خود عجیب نخواهد بود. در هر صورت، به گزارش CNBC، ظاهرا این شرکت در حال کار بر روی ارایه یک دستیار هوشمند صوتی مستقل برای محصولات خود است.

تغییر نام در فیسبوک

گزارش دیگری نیز از طرف رویترز منتشر شده که در آن فیس‌بوک به تایید این خبر پرداخته و طرف صحبت برای توضیحات بیشتر این گونه بیان کرده است: “ما در حال طراحی و توسعه دستیار صوتی هوشمند خود هستیم که تمامی اعضای خانواده از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین محصولات آینده را پوشش خواهد داد.”

در این گزارش آمده است که فیس‌بوک از سال 2018 در حال کار بر روی این فناوری است، اما زمان مشخصی برای عرضه آن وجود ندارد. چند سال قبل بود که فیس‌بوک اقدام به عرضه دستیار M برای Messenger کرد، که چیزی شبیه به گوگل اسیستنت بود، اما هیچگاه این پروژه وسعت و گسترش نیافت. حالا باید منتظر باشیم تا نتیجه تلاش‌های دوباره شرکت در این خصوص را ببینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH