مسنجر بلک‌بری به ته خط رسید!

سال‌ها قبل‌تر از پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام، نرم‌افزار مسنجر بلک‌بری وجود داشت. به وسیله این اپلیکیشن دارندگان گوشی‌های بلک‌بری می‌توانستند به برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات بپردازند. از آن زمان سال‌ها می‌گذرد و دیگر بلک‌بری جایگاه قبلی خود را در میان گوشی‌های هوشمند ندارد. در این وضعیت، علی‌رغم تلاش‌های شرکت برای حفظ مسنجر خود، باید اعتراف کرد مسنجر بلک‌بری به ته خط رسیده است.

بلک‌بری چند سال قبل تولید اسمارت‌فون را متوقف کرد و برند خود را به شرکت TCL واگذار کرد. این شرکت نیز در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی با برند بلک‌بری تولید می‌کند. شرکت کانادایی با گسترش مسنجر خود تحت عنوان BBM سعی در رقابت با دیگر اپلیکیشن‌ها در بازار نمود، اما مشخصا در این راه شکست خورده است.

در همین خصوص شرکت به نوعی اعتراف می‌کند علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته کاربران رو به استفاده از دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان آورده‌اند. با توجه به این موضوع، تصمیم بر این شده است که BBM از تاریخ 31 مه به کار خود پایان دهد. در این زمینه پست مفصلی با جزئیات بیشتر بر روی صفحه FAQ منتشر شده است. گفتنی است این پایان کار بر روی نسخه enterprise که خود نرم‌افزاری مستقل است، تاثیر نمی‌گذارد.

همکاری بلک‌بری با Emtek، شرکت فعال در حوزه نرم‌ا‌فزارهای چند رسانه‌ای، به پایان می‌رسد و در نتیجه از امروز بلک‌بری اعلام کرده است که نسخه Enterprise مسنجر را در دسترس عموم قرار می‌دهد. BBM به زودی در پلی استور عرضه خواهد شد و بر اساس گفته‌های شرکت استفاده از آن تا یک سال رایگان و سپس در ازای هر شش ماه کاربران 2.46 دلار حق اشتراک پرداخت خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH