apple-earth-day-plans

اپل در آستانه روز جهانی زمین، برنامه‌های ویژه خود را اعلام کرد

در حالی که فاصله زیادی تا روز جهانی زمین باقی نمانده است، اپل از برنامه‌های ویژه خود برای این رویداد سخن به میان آورده است، این شرکت گزارش سالانه محیط زیستی خود برای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده و اعلام کرده است که قصد دارد برنامه‌های جهانی خود برای بازیافت را گسترش بدهد. روز جهانی زمین از سال ۱۹۷۰، هر سال در روز بیست و دوم آوریل با هدف تبلیغ محافظت از محیط زیست برگزار می‌شود.

برای پاس‌داشت روز جهانی زمین، اپل عنوان کرده است که در تمام فروشگاه‌های اپل استور رویدادی محیط زیستی تحت نام “امروز در اپل” برپا خواهد کرد. برای کسانی که در آن روز به خصوص در اپل استورها به سر می‌برند، داستان‌های شکل‌گیری و مجموعه‌هایی از نرم‌افزارها و بازی‌هایی را شاهد خواهند بود که “زمین را ارج می‌نهند و [به مردم] کمک می‌کنند تا نقش خود در اکوسیستم طبیعی را درک کنند.” کسانی که اپل واچ دارند نیز با انجام دادن ورزش‌های معمول ۳۰ دقیقه‌ای خود در آن روز به خصوص، جایزه روز جهانی زمین و استیکرهایی در همین رابطه را برای اپلیکیشن Messages دریافت خواهند کرد.

در پشت پرده، اپل مشغول گسترش برنامه‌های بازیافت محصولات خود است. این شرکت مراکز بازیافت محصولات خود در آمریکا را چهار برابر کرده است؛ مراکزی که کاربران می‌توانند آیفون‌های قدیمی خود را به آن تحویل دهند تا دِیزی، ماشین بازیافت اختصاصی اپل، این دیوایس‌های قدیمی را بازیافت نماید. برای کاربران آمریکایی لازم به ذکر است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بِست‌بای آیفون‌های قدیمی را برای بازیافت می‌پذیرند، در حالی که کاربران آلمانی می‌توانند دیوایس‌های از کار افتاده خود را برای بازیافت به KPN بسپارند. علاوه بر این، اپل استورها و وب‌سایت اپل هم به عنوان بخشی از برنامه “داد و ستد اپل” چنین آیفون‌هایی را برای بازیافت کردن می‌پذیرد. اپل تا کنون به کمک دِیزی توانسته است بیش از ۴۸ میلیون کیلوگرم زباله‌های الکترونیکی از مراکز دفن زباله بازیافت کند.

apple-earth-day-plans

لیزا جکسون، معاون ارشد بخش محیط زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل در مورد تلاش‌های این شرکت در این زمینه می‌گوید:

بازیافت پیشرفته باید به بخشی مهم از زنجیره تولید محصولات الکترونیکی تبدیل گردد، و اپل برای باز کردن مسیری جدید در راستای کمک به پیشرفت این صنعت پیشگام شده است. ما سخت می‌کوشیم تا محصولاتی را طراحی کنیم که مشتری‌های ما بتوانند برای دراز مدت به آن‌ها متکی باشند. وقتی زمان بازیافت این محصولات فرا می‌رسد، ما امیدواریم که مزایا و منافع برنامه‌های‌مان همه را تشویق کند تا دیوایس‌های قدیمی خود را برای بازیافت تحویل دهند.

یکی دیگر از تلاش‌های اپل در زمینه بازیافت محصولات از کار افتاده، افتتاح “آزمایشگاه بازیافت قطعات” بوده است، جایی که در آن بر روی شیوه‌های جدید بازیافت تحقیق می‌شود؛ این تحقیقات به اپل کمک می‌کنند تا این شرکت بتواند محصولات خود را به شکل بهتری بازیافت نماید. این آزمایشگاه عظیم در آستین تگزاس واقع شده است و با گروه‌های مهندسی اپل و دانشمندان همکاری نزدیکی دارد تا به مشکلات کنونی محیط زیستی بپردازد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های اپل در حیطه محیط زیست به دست بیاورید، می‌توانید از این وب‌سایت، گزارش محیط زیستی جدید این شرکت را دانلود نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH