مشخصات احتمالی پلی‌استیشن 5 سونی، بیانگر عرضه یک کنسول قدرتمند توسط این شرکت است

سونی قصد دارد در نسل بعدی کنسول خود، یعنی پلی‌استیشن 5 مشکلی که اکثر گیمرها با آن روبه‌رو هستند را حل کند، این مشکل زمان بارگزاری است که کاربران کنسول‌ها در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با آن هستند. با توجه به حجم گسترده‌ای از اطلاعات موردنیاز برای اجرای یک بازی ویدیویی (علی‌الخصوص بازی‌های کمپانی بلاک‌باستر) در کنسول پلی‌استشین 4، این کنسول اطلاعات آخرین بازی را درون حافظه خود نگهداری می‌کند و همین موضوع باعث کندشدن روند بارگزاری یک بازی در کنسول می‌شود. برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که اجرای دوباره بازی‌های شرکت بلاک‌باستر بعد از گذراندن چند مرحله و ذخیره‌سازی مراحل، بسیار کند شده و در برخی موارد، فرآیند بارگزاری بازی بیشتر از یک دقیقه طول می‌کشد.

اما طبق کدهای لورفته، کنسول جدید شرکت سونی مجهز به یک سخت‌افزار جدید و قدرتمند خواهد بود. گزارش خبرگزاری Wired در تاریخ 16 آوریل نشان می‌دهد که کنسول جدید سونی قادر به بارگزاری یک مکان جدید در بازی مرد عنکبوتی فقط به مدت 0.8 ثانیه بود. انجام همین کار در پرچمدار کنسول سونی یعنی PS4 Pro به مدت 15 ثانیه طول کشید.

به نظر می‌رسد که بالارفتن سرعت اجرای بازی‌ها در کنسول جدید سونی به علت استفاده این شرکت از حافظه SSD بوده است، اما همین موضوع، نشان می‌دهد که بالاخره سونی بعد از چهار سال، تغییرات عمده‌ای را در کنسول جدید خود ایجاد خواهد کرد.

اگر زمان بارگزاری اعلام شده واقعیت داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که گرافیک بازی‌ها و گیم‌پلی آن‌ها نیز چشم‌انداز بهتری در آینده داشته باشد. مارک سرنی به خبرنگار Wired گفت: “ما برای نشان‌دادن لوگوهای متحرک بازی‌ها در ابتدای بازی از گرافیک‌های سنگینی استفاده کرده‌ایم و همین موضوع نیز تاثیر زیادی بر کند‌شدن روند بارگزاری یک بازی می‌گذارد.”

ویژگی‌های جدید و نامشخص پلی‌استیشن 5 احتمالا یک پردازنده جدید و کارت گرافیک قدرتمند برای پشتیبانی از جلوه‌های گرافیکی و بصری خواهد بود. این کنسول دارای یک سیستم صدای فراگیر جدید برای تجربه بهتر بازیکنان در هنگام انجام بازی‌ها است.

همه این مشخصات به‌طور رسمی اعلام نشده‌اند و هنوز مشخص نیست که سونی از کنترلر‌های جدید در این کنسول استفاده خواهد کرد یا خیر. البته نامگذاری این کنسول به PS5 عملی عجولانه است و نمی‌توان گفت که سونی این نام یا نام دیگری را برای نسل جدید کنسول‌های خود انتخاب خواهد کرد.

در نهایت این نکته را هم یادآور می‌شویم که شرایط کنونی بازار محصولات هوشمند سرگرمی بسیار تغییر کرده و در این مدت، سونی و امثال آن، رقبای زیادی را در بین خود مشاهده خواهند کرد. برای مثال شرکت‌هایی مثل گوگل و اپل از پلتفرم مخصوص بازی خود، رونمایی کرده‌اند و در طی سال جاری آنها را به بازار عرضه می‌کنند. این دو شرکت رقیب قدرتمندی برای کنسول‌های خانگی مثل ایکس‌باکس و پلی‌استیشن خواهند بود، بنابراین شرکت‌های سونی و مایکروسافت باید خلاقیت و ابتکار‌عمل بیشتری را درباره محصولات جدید خود به خرج داده تا این بازار گسترده و پرسود را به راحتی از دست ندهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH