iOS 13 به‌طور حتم از حالت تاریک (Dark Mode) پشتیبانی خواهد کرد

اپل قصد دارد تا نسخه جدید سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود یعنی iOS 13 را در ماه ژوئن و در طی کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2019) معرفی کند. یکی از قابلیت‌های جدید که همه ما منتظر معرفی آن در iOS 13 هستیم، حالت تاریک برای این سیستم‌عامل است. وب‌سایت 9to5Mac به نقل از یک منبع معتبر اعلام کرد که این قابلیت در تمامی آیفون‌ها و آیپدهای مجهز به این سیستم‌عامل، قابل دسترس خواهد بود.

لازم به‌ذکر است که قابلیت مشابه حالت تاریک در نسخه فعلی iOS نیز وجود دارد (Smart Invert) اما به معنی واقعی کلمه، نمی‌توان نام آن را حالت تاریک گذاشت. هم‌چنین امروزه اکثر شرکت‌های سازنده موبایل مانند سامسونگ و حتی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها مانند گوگل و فیسبوک از حالت تاریک در محصولات خود استفاده می‌کنند.

یک کارشناس و متخصص باتری معتقد است که وجود حالت تاریک در یک برنامه کاربردی یا گوشی هوشمند، موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری آن هندست می‌شود. زیرا پنل‌های اولد در گوشی‌های امروزی به خودی خود، مصرف باتری کمتری در مقایسه با پنل‌های معمولی دارند و اگر حالت تاریک نیز در این گوشی‌ها اضافه شود، صرفه‌جویی زیادی در مصرف باتری به عمل خواهد آمد. به عنوان مثال، در حالت تاریک نقاط روشن کمتری در نمایشگر وجود دارند که همین موضوع باعث می‌شود تا باتری برای روشن نگه‌داشتن این نقاط تحت‌ فشار نباشد و انرژی کمتری برای این موضوع صرف کند.

در حال حاضر حالت تاریک (Dark Mode) در سیستم‌عامل مک اپل موجود است و پیش‌بینی می‌شود که این قابلیت برای آیفون‌ها و آیپدها نیز معرفی و عرضه شود.

انتظار می‌رود که اپل در نسخه جدید سیستم‌عامل iOS بروزرسانی‌هایی را برای بهبود ژست‌های حرکتی و اپ‌های داخلی سیستم مانند اپ یادآور (Reminder) انجام دهد. هم‌چنین انتظار می‌رود که دستیار صوتی اپل (Siri) نیز بهبودهایی یافته و در زمینه درک دستورات کاربر، بهتر عمل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH