هواوی

هواوی اولین سخت‌افزار 5G جهان برای استفاده در خودرو‌ها را رونمایی خواهد کرد

هواوی اعلام نمود که اولین سخت‌افزاری ارتباطی 5G جهان برای صنایع خودروسازی را ساخته است. جاه‌طلبی‌های هواوی بدون حد و مرز می‌نماید و این غول چینی قصد دارد به یگانه قطب قدرتمند تولید و تامین محصولات 5G در دنیا بدل شود و در تلاش است با تولید محصولات متنوعی مبتنی بر جدید‌ترین نسل فناوری شبکه به این هدف بلندپروازانه خود دست یابد. بر این اساس هواوی از ماژول MH5000 رونمایی نمود.

هواوی

هیچ کس در دنیا از علاقه شدید هواوی برای تبدیل شدن به سردمدار تامین محصولات و تجهیزات شبکه 5G در دنیا، بی اطلاع نیست و به جرات می‌توان گفت هم اکنون این اتفاق در شرف رخ دادن است و شرکت هواوی به بزرگ‌ترین تولید‌کننده تجهیزات مخابراتی پیشرفته در دنیا تبدیل شده است. این موفقیت با اطلاع از این واقعیت بیشتر ارزش پیدا می‌کند که با تشدید تحریم‌ها و تهدید‌ها از سوی ایالات متحده آمریکا و فشار بر هم‌پیمانانش، طی یک سال اخیر، در بسیاری از کشور‌های بلوک غرب سیاست ممنوعیت خرید و استفاده از تجهیزات شبکه ساخت هواوی در پیش گرفته شده است. ضمنا شرکت هواوی نیز همواره اتهام مشکلات امنیتی و استفاده از تجهیزات شرکت به منظور جاسوسی را با قاطعیت رد کرده است.

هواوی اعلام نمود ماژول MH5000 با استفاده از چیپ Balong 5000 5G که در ماه ژانویه رونمایی شده بود، ساخته شده است. با کمک این تراشه، شرکت موفق به توسعه اولین ماژول خودرو 5G جهان با کیفیت و سرعت بسیار بالا گشته است. این ماژول تا روز پنج‌شنبه در نمایشگاه AutoShow که در شهر شانگهای چین برپا خواهد شد، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

همچنین شرکت هواوی می‌گوید، این ماژول یک محصول ارتباطی مهم برای آینده خودرو‌های مجهز به هوش مصنوعی به شمار می‌رود و ماژول 5G MH5000، صنعت خودرو‌سازی را به همراه خود عملا وارد دوران 5G خواهد کرد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، این ماژول از نیمه دوم سال برای استفاده تجاری از فناوری شبکه 5G در صنایع خودروسازی، وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH