انتشار رندرهای رسمی از گلکسی ویو 2 به همراه مشخصات فنی آن

شاید شما و اکثر کاربران تصور کنید که خاص‌ترین دستگاه سامسونگ، گلکسی فولد باشد. اما باید بگوییم که متفاوت‌ترین دستگاه سامسونگ در نوامبر 2015 با نام گلکسی ویو معرفی شد. این تبلت در آن زمان یکی از بزرگترین محصولات کمپانی کره‌ای سامسونگ بود. متاسفانه این تبلت از طرف بسیاری از کاربران، مورد استقبال قرار نگرفت و فروش خوبی را تجربه نکرد. اما در اوت 2018 شایعاتی درباره این محصول منتشر شد که نشان می‌داد، سامسونگ در حال کار‌کردن برروی جانشین این تبلت است. امروز و پس از هشت ماه انتظار، وب‌سایت سم‌موبایل رندرهای رسمی را از تبلت جدید سامسونگ با نام گلکسی ویو 2 منتشر کرد.

صفحه‌نمایش کوچک‌تر و بازطراحی بدنه پشتی

با نگاه کردن به نمای جلویی گلکسی ویو 2 هیچ تفاوتی را نسبت به نسخه قبلی این تبلت احساس نخواهید کرد. در‌واقع، تنها تفاوت این تبلت با برادر بزرگترش، عدم درج نام سامسونگ و کوچک‌شدن قاب‌های اطراف تبلت است.

کم‌شدن حاشیه‌های تبلت به پوشش‌دهی گسترده‌تر نمایشگر کمک زیادی کرده، اما اندازه صفحه‌نمایش این تبلت در مقایسه با نسخه قبلی، کاهش یافته و به عدد 17.5 اینچ رسیده است. رزولوشن تصویر تبلت جدید سامسونگ احتمالا 16:9 خواهد بود. به‌ هر‌حال نمی‌توان تغییرات ایجاد‌شده در نمایشگر این تبلت را، یک تغییر عظیم خطاب کرد. کاهش اندازه صفحه‌نمایش این دستگاه که نسخه قبلی آن مجهز به نمایشگر 18.4 اینچی بود، می‌تواند یک تغییر بحث بر‌انگیز باشد.

اما در پشت دستگاه می‌توان تفاوت‌هایی را مشاهده کرد. این تبلت در حالت تاشده، زاویه 30 درجه‌ای به‌خود می‌گیرد تا این تبلت را برای تایپ‌کردن و کارهای طولانی، به یک محصول ایده‌آل تبدیل کند. البته کاربران با استفاده از استند تبلت قادر خواهند بود تا آن را در حالت ایستاده نیز استفاده کنند. در فضای میانی این استند، حفره بزرگی برای راحتی بیشتر در هنگام جابه‌جایی تبلت، تعبیه شده است.

پردازنده میان‌رده و رم 3 گیگابایتی

تبلت جدید سامسونگ مدتی پیش با نام SM-T927A در سایت گیک‌بنچ رویت شده بود. اطلاعات مربوط به بنچمارک این تبلت، بیانگر حضور چیپست  اگزینوس 7885 و رم 3 گیگابایتی بود. هنورمشخص نیست که فضای ذخیره‌سازی تبلت گلکسی ویو 2 چقدر خواهد بود، اما احتمال می‌رود که سامسونگ در این تبلت از یک حافظه 64 گیگابایتی استفاده کند.

در قسمت نرم‌افزاری نیز تبلت جدید گلکسی، مجهز به آخرین نسخه اندروید (اندروید Pie) بوده و همراه با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI معرفی خواهد شد. این تبلت مجهز به بلوتوث است و احتمالا در دو نسخه سیم‌کارت‌خور (4G LTE) و نسخه Wi-Fi (بدون سیم‌کارت) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

یکی از موارد جالب و تعجب بر‌انگیز این تبلت، عدم پشتیبانی آن از قلم هوشمند سامسونگ یعنی S Pen است. سامسونگ در حال‌حاضر بسیاری از دستگاه‌ها مانند گلکسی نوت و برخی از تبلت‌های خود را به این قلم مجهز کرده و یا حداقل، قابلیت پشتیبانی از قلم را در آن‌ها تعبیه کرده است. البته این اقدام سامسونگ ممکن است به دلیل اندازه بزرگ تبلت نیز باشد. لازم به ذکر است که برخی از کروم‌بوک‌های گوگل نیز از قلم سامسونگ پشتیبانی می‌کنند!

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی ویو 2

تبلت بزرگ و جدید سامسونگ در ابتدا به صورت اختصاصی توسط شرکت مخابراتی AT&T به بازار عرضه می‌شود و اما به‌نظر می‌رسد که در طی چند روز یا چند هفته بعد از عرضه، نسخه آنلاک نیز در دسترس سایر کاربران جهان قرار خواهد گرفت.

هنوز زمان دقیق معرفی این تبلت مشخص نشده اما با توجه به این مسئله که گلکسی ویو 2 مدتی پیش گواهی بلوتوث و وای‌فای را دریافت کرده، انتظار می‌رود که این تبلت در سپتامبر امسال، معرفی شود.

همانند تاریخ عرضه، قیمت تبلت نیز نامشخص است. اما می‌توان حدس‌هایی در مورد قیمت تبلت نیز زد. گلکسی ویو با قیمت 599 دلار در سال 2015 به فروش می‌رسید و با توجه به کاهش یا کم‌شدن برخی از قابلیت‌ها و سخت‌افزار نسخه جدید گلکسی ویو، می‌توان انتظار داشت که سامسونگ قیمت این تبلت را کمتر از نسخه قبلی‌اش به بازار عرضه نماید تا یک جرقه، گزینه‌های علاقه و قیمت‌ مقرون‌به‌صرفه را در ذهن کاربران مشتعل کند. البته این نکته را نباید انکار کرد که غول کره‌ای، از یک پنل کوچک و ارزان‌قیمت در این تبلت استفاده کرده است و هیچ چیز جدیدی به غیر از اندازه کوچک نمایشگر، در صفحه‌نمایش گلکسی ویو 2 دیده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که گلکسی ویو 2 از اواسط ماه مه یا اوایل ژوئن روانه بازار شود. با این‌حال تمامی این احتمالات بستگی به زمان معرفی این دستگاه دارد. اگر سامسونگ به هر دلیلی معرفی این محصول را به تعویق بیاندازد، به تبع آن، تاریخ عرضه هم به تعویق خواهد افتاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH