پونیشا

نگاهی اختصاصی به پلت‌فرم پونیشا

به‌جرات می‌توان گفت امروزه عصر طلایی استارت‌آپ‌ها محسوب می‌شود. در حقیقت این شرکت‌های نوپا با ایده‌های نو مانند تثبیت‌کننده‌‌هایی برای اقتصاد کشورها به‌شمار می‌آیند و از طرفی موجب افزایش کیفیت زندگی مردم می‌شوند. پونیشا نیز یکی از همین کمپانی‌های دانش‌بنیان است که در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر نیز در بین بهترین استارت‌آپ‌های ایران و محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به این پلت‌فرم بیندازیم و به بررسی عملکرد آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.


پونیشا چگونه کار می‌کند؟

پونیشا

اگر برنامه‌نویس، مترجم یا طراح هستید، پونیشا همان چیزی‌ست که به‌دنبالش بودید. در واقع این پلت‌فرم مانند پلی میان کارفرماها و افراد متخصص است. به این ترتیب هر فردی بدون این‌که از خانه خود خارج شود، می‌تواند شروع به درآمدزایی کند. اما حداقل باید مهارتی برای ارایه داشته باشید. کارفرماها نیز قادرند پروژه‌های خود را در پونیشا در معرض دید کاربران قرار دهند. اما چرا باید کمپانی‌ها از این سیستم استفاده کنند؟ شرکت‌های کوچک با بهره‌گیری از وب‌سایت پونیشا می‌توانند کارهای خود را با قیمت کم‌تری انجام دهند و این موضوعی حیاتی برای استارت‌آپ‌ها شمرده می‌شود که دارای بودجه‌های محدودی هستند.

پونیشا

عملا می‌توان به پونیشا لقب بانک را نیز داد. چراکه پول پرداخت شده توسط کارفرما مستقیما به حساب پونیشا واریز می‌شود و تا زمانی که کار به‌طور کامل (یا بعضا نیمی از آن) انجام نشود، مبلغ به حساب فریلسنر واریز نخواهد شد. گفتنی‌ست در صورت ناراضی بودن کارفرما امکان برگشت پول نیز وجود دارد. در نتیجه پونیشا محیط امنی را ایجاد کرده تا افراد متخصص به درآمدزایی مشغول شوند و کمپانی‌های کوچک نیز پروژه‌های خود را انجام دهند و همچنین در بودجه خود صرفه‌جویی نمایند. خوش‌بختانه کاربران بسیاری در این پلت‌فرم ثبت‌نام کرده‌اند و برای همین کارهای‌تان هیچ‌وقت بر روی زمین نمی‌ماند و همیشه افرادی برای انجام آن حضور دارند. از طرفی روزانه پروژه‌های متعددی در پونیشا قرار می‌گیرد تا به‌سادگی بتوانید به کسب درآمد بپردازید.

پونیشا؛ سیستمی پرخرج!

پونیشا

اما سوال اصلی این‌جاست که برای استفاده از پونیشا باید مبلغی بپردازید؟ بلی. به‌عنوان مثال هر زمان که بخواهید که پروژه‌ای را در پونیشا منتشر کنید، باید مبلغی در حدود ۱۵ هزار تومان بپردازید. اگر هم مایلید پروژه‌تان توجه فریلنسرهای بیش‌تری را جلب نماید، پونیشا پیشنهاداتی برای شما دارد که برای دریافت آن باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.

در سمت دیگر، فریلسنرها نیز برای این‌که قادر به ارسال پیشنهادات خود باشند، باید یکی از پلن‌های ماهانه یا سالانه پونیشا را خریداری نمایید. برای مثال یکی از پلن‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند ماهانه ۶۰ پیشنهاد را ارسال نمایند. اما موضوع به این‌جا ختم نمی‌شود. پونیشا مبلغی را نیز به‌عنوان کمیسیون از درآمد شما کسر خواهد کرد. در نقش فردی متخصص، این آزاردهنده‌ترین موضوع به‌حساب می‌آید. مثلا وقتی پروژه‌ای ۳ میلیون تومانی را دریافت می‌کنید، پونیشا همان اول سهم خود را برداشته و ۳۰۰ هزار تومان تحت عنوان «هزینه خدمات» کسر می‌نماید. به‌همین دلیل برخی از یوزرهای حرفه‌ای عطای پونیشا را به لقایش بخشیده‌اند و ترجیح می‌دهند در همان بازار سنتی کار خود را از سر بگیرند. البته از حق نگذریم، پونیشا از دیگر پلت‌فرم‌های فریلنسرینگ عملکرد بهتری دارد و به قابلیت‌های بیش‌تری مجهز شده است. همچنین تعداد کاربران نقطه قوتی برای پونیشا به‌شمار می‌آید که آن را از سایر رقبای خود متمایز نموده.

ویژگی‌های دوست‌داشتنی پونیشا!

پونیشا

در پونیشا می‌توانید در محیطی امن به چت با کارفرما بپردازید و همیشه با فریلسنر در تماس باشید. در کنار ایجاد پروژه، این اجازه به شما داده شده تا مسابقه‌ای را ایجاد نمایید. به این ترتیب جایزه‌ای برای مسابقه تعیین نموده و سپس باید منتظر طرح‌های فریلنسرها باشید. این قابلیت برای پروژه‌هایی مثل طراحی لوگو، بنر و جلد کتاب بسیار کاربردی است. از آن‌جا که می‌توانید ده‌ها یا صدها وکتور را مشاهده نموده و سپس بهترین‌ را انتخاب نمایید.

این پلت‌فرم به افراد متخصص این امکان را می‌دهد تا درخواست پرداخت امن داشته باشند. از این رو کارفرما باید پیش از شروع کار (یا در زمان‌های توافق شده)، مبلغ پروژه را واریز نماید. در واقع پوینشا تاکید می‌کند که قبل از هرگونه کاری باید کارفرما پرداخت امن را ایجاد نماید. این پلت‌فرم برای تمامی کاربران صفحه‌ای اختصاصی تدارک می‌بیند تا روزمه خود را به‌نمایش بگذارید و نمونه‌کارهای خود را نشان دهید. گفنتی‌ست این شرکت دانش‌بنیان سالانه کارگاه‌های زیادی را در شهرهای مختلف برگزار می‌کند تا با فریلنسرینگ بیش‌تر آشنا شوید و نهایتا پروژه‌های بیش‌تری بگیرید. همین ویژگی‌های جذاب پونیشا را به مجموعه‌ای کامل بدل کرده‌اند که لااقل در ایران بی‌نظیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH