حذف خودکار تلگرام طلایی از روی گوشی‌های کاربران و عدم اجازه نصب دوباره آن!

ظاهرا داستان مربوط به جاسوسی و مخرب بودن اپلیکیشن تلگرام طلایی (و هاتگرام) بسیار جدی شده است، به‌نحوی که گوگل در یک اقدام کم سابقه، خودش دست به کار شده و حتی بدون نیاز به کسب اجازه کاربر، این اپلیکیشن را از روی گوشی‌های اندرویدی پاک کرده است!

روز گذشته خبر از این دادیم که تلگرام طلایی یک اپلیکیشن جاسوسی و خطرناک از سوی گوگل اعلام شده و بدین سبب در خود سیستم عامل هنگام نصب و حتی پس از آن، یک اخطار داده می‌شد که مراقب این اپلیکیشن باشید، به‌نحوی که به‌صورت صریح به جاسوس بودن آن اشاره شده بود.

این اپلیکیشن که بر روی گوشی میلیون‌ها کاربر ایرانی نصب شده است، یکی از راه‌های ارتباطی اصلی با تلگرام محسوب شده و حتی می‌توان آن را پر استفاده‌ترین اپلیکیشن ارتباط جمعی داخلی دانست.

در تازه‌ترین حرکت گوگل، این شرکت حتی به اخطارهای داده شده هم بسنده نکرده و پا را از این امر فراتر گذاشته است، به‌نحوی که خودش اپلیکیشن تلگرام طلایی را از روی گوشی کاربران پاک می‌کند و حتی اگر شما اصرار بر استفاده از آن داشته و مجدد دانلودش کنید، اجازه اینستال کردن را نمی‌دهد!

شاید این امر بسیار کم در سیستم عامل اندروید دیده شود که خود گوگل یک اپلیکیشن را تا این حد مخرب بداند که نه تنها اقدام به اخطار و حذفش از پلی استور کند، بلکه به‌صورت مستقیم آن را از دستگاه کاربران نیز پاک نماید.

به‌نظر می‌رسد با این عمل سازنده اندروید، بایستی عمر تلگرام طلایی و هاتگرام را دیگر تمام شده دانست و از این روی سیل مهاجرت اکثر کاربران به همان نسخه اصلی تلگرام و یا سایر اپلیکیشن‌های اجتماعی آغاز شود، امری که شاید بتواند یک فرصت مجدد جهت کسب کاربران را برای این اپلیکیشن‌ها فراهم سازد. البته بایستی به این نکته هم توجه داشت که تلگرام طلایی را چون یک اپ ایرانی می‌دانستیم، این عملکرد منفی آن شاید ذهن افراد را نسبت به سایر اپلیکیشن‌های ایرانی هم منفی کند و بدین خاطر یک نمره بد در عملکرد اپلیکیشن‌های ارتباطی داخلی ثبت شده باشد.

20 در مورد “حذف خودکار تلگرام طلایی از روی گوشی‌های کاربران و عدم اجازه نصب دوباره آن!”

  1. برای کسایی که تلگرام طلایی و هاتگرام دارن هشدار میدیم گوگل پلی رو از گوشیشون پاک کنن

  2. یه سؤال می‌پرسم:
    اگه قرار باشه ازت جاسوسی بشه، ترجیح میدی ایرانی ازت جاسوسی کنه یا آمریکایی؟

    تمام
    #deep

  3. گئگل پلی عصای دست سازمان جاسوسی سیا محسوب می شود. باتوجه به وجود اپلیکیشن های شبیه بازار
    برای نصب تلگرام طلایی وهاتگرام باید گوگل پلی را
    غیرفعال کرد.

    2
    1
  4. سلام-بسم الله الرحمن الرحیم
    نه داداش قبلا باید جمع می کردی
    ز خدا می خواهم که به ما روحیه استقلال طلبی و شرافت ملی و دینی و استغنای درونی را عطا فرماید.
    اقدام شرکت گوگل -که همین ابتدای بهمن ماه 1397، توسط فرانسه به جریمه 57 میلیون دلاری بها خاطر نقض حریم خصوصی محکوم شد- یعنی شرکتی که بارها به خاطر نقض حقوق مؤلفین و مردم و نیز همکاری اش با سازمان جاسوسی سیا، متهم شده و گاهی نیز حتی محکوم بر پرداخت جریمه های سنگین نیز شده است، متاسفانه تابحال اقدام عزتممندانه ای از سوی مسئولین ایرانی و عموم مردم مشاهده نشده است. البته در جاسوسی بودن پیام رسان تلگرام که نسخه اصلی اش یک بدافزار کاملا جاسوسی است و نیز نسخه های بدلی آن نیز که نقض حکم قوه قضائیه توسط نفوذی های وزارت ارتباطات است، شکی نیست، اما نکته مهمی تجاوز آشکار گوگل به حریم خصوصی مردم ایران است، اصلا به گوگل چه ربطی دارد که من روی گوشی ام نرم افزار جاسوسی از خودم را نصب کرده ام. واقعا جای تأسف دارد که بسیاری از سایتهایی که خبر مربوطه را منتشر کرده اند، همان ادعای گوگل را بدون کمترین خدشه ای به آن منتشر کرده اند. باز متذکر می شود همه نسخه های بدافزار تلگرام و اصلا اعتماد به بیگانه نشانه کم عقلی و خودباختگی و عدم اشداء علی الکفار است، چراکه به دشمن اجازه نفوذ در حریم خود را داده و این منافات با غیرت شخصی و غیرت ملی دارد، اما آنچه که واقعا باعث ناراحتی قلبی است، عدم برخورد و حتی اعتراض به اقدام گوگل است. بگذریم از اینکه طبق نقشه راه منتشر شده چون تلگرام قصد دارد نسخه بلاک چین وارز دیجیتالی خود را در خرداد ماه 1398 بهره برداری کند، احتمالاً این اقدام درواقع خارج کردن رقبا از عرصه فعالیت اقتصادی انحصاری و دیکتاتورمآبانه تلگرام صهیونیستی است. هرچند نسخه بلاک چین را چندبار اداعا کرده اما صرفا یک ادعا بوده است.
    ا یاعلی

    6
    2
      1. ببخشید تلگرامx و موبوگرام رو فقط تونستم دانلود کنم ولی پیام کد نمیاد برام. میشه راهنماییم کنین. ممنون میشم

  5. روسیه و چین با اون عظمت با افتخار از نسخه های داخلی استفاده میکنن اونوقت وزارت بی در و پیکر ارتباطات جای حل مشکلات ملیونها کاربری که شغلشون به همین چیزا وابسته است میرن گزارش اجرای سند SDG یا همون سند 2030 رو به تروریست ها و آدمکشها میده متاسفانه. یه عده هم که دست هرچی بیسواده از پشت بستن

    3
    19
  6. جای ارزش وضد ارزش چقدر خوب عوض شده گرگه میش شده بره آقا گرگه
    تا زمانی که یک ملت داشته های دیگران را ارزش کارهای پلید دیگران را توجیه آمال و آرزوهای های خود را همسان کردن خود با دیگران بداند راهی پیش نمی برد

    3
    13
  7. فقط به این فکر کنید که گوگل دلسوز ملت ما شده! نگران ما شده! و بدون حتی کسب اجازه از هزاران کاربر اقدام به حذف نرم افزار کرده!! یعنی الان گوشی من خونه خاله اش است. هر وقت دلش خواست هر کاری می کنه!!!!
    یک سوال؟ اگه این جاسوسی نیست دقیقا چی جاسوسیه؟! اصلا معنی هک چیه؟
    عزیزان فاجعه نیست؟ کل گوشی های ما الان دست آمریکاست و هرکاری بخواد راحت انجام میده بدون اینکه بفهمیم.
    بعد شما نگران جاسوسی داخلی هستید!!!!!

    9
    31
  8. واقعا خدا هدایتتون کنه، به جای اینکه بگید گوگل یعنی همون صهیون غلط کرده فضولی کرده در اموال شخصی من ، بهش اعتماد میکنید، گوگلی که رسما همکار سازمان سیا هست جاسوس نیست؟
    ضمنا گور پدر تلگرام طلایی و ذغالی و…. کی باید بفهمیم که به دشمن نباید اعتماد کرد، جرج بوش هم به اسم آزاذی ملت عراق اومد عراق و صدها هزار نفر قتل عام شدند، ملتی اگر احمق باشد و به دشمنش اعتماد کنه حتما چوبشو میخوره

    31
    63
  9. از نظر گوگل تلگرام طلایی و هات گرام هر دو جاسوسیه ولی تلگرام و فیسبوک و …. حافظ حریم شخصی افراد!!!!!!

    11
    51
  10. اعتمادی دیگه ندارم . نظری نمیدم خخخخخخخخ
    ایمیلمو میدین و پول میگیرین دیدین تلگرام چطور جاسوس از آب درآمد .

    7
    14
  11. همه میدونن تلگرام طلایی و هات گرام رو کدوم تشکیلات و با چه هدفی راه اندازی کردن… بعد از پیغام گوگل مبنی بر جاسوسی بودن این آپ ها فوری پلیس فتا اعلان داد که این نرم افزار جاسوسیه! یعنی پلیس فتا از قبل نمی دونست? یعنی می خواد بگه ما تا حالا نمی دونستیم جاسوسیه؟. تلگرام طلایی و هات گرام محصول خود شما بود.واسه همین فیلتش نمی کردین.ما خودمون این کاره ایم.کی رو می خواین سیاه کنین.ولی به ضرر خودتون شد.دیگه مردم به هیچ آپ ایرانی اعتماد نخواهند کرد.حتی ترم افزار کافه بازار و آپ و….

    42
    85
    1. همچین می گی جاسوسی انسان تعجب میکنه
      کدوم از محصولات غربی جاسوسی نیست همه اجازه ی جاسوسی دارند خودتم میدونی و اجازشو از قبل دادی
      بعد وقتی ملت ما تروریست خوانده شدند خوب معلومه همه چیزشون جاسوسیه دیگه
      پر واضحه که ملت ها طعمه ی استکبارند و دوست دارند بیشتر تو فضای اونها پناهنده باشیم تا تو برنامه های ملی…
      حالا نگرش ها مهم هستند تا چقدر شما به محصولات خودمون اعتماد کنید و چقدر به محصولات غربی

      45
      71

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH