بررسی اولیه اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی A70

سامسونگ گلکسی A70 اسمارت‌فون میان‌رده‌ای است که مخاطبان جوان علاقه‌مند به تولید، اشتراک‌گذاری و استفاده از محتوای ویدیویی زنده در بستر شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار داده است. البته اظهارات سامسونگ مبنی بر عرضه گلکسی A70 برای کاربران جوان بدان معنا نیست که این محصول برای سایر رده‌های سنی فاقد جذابیت است.

این هندست از یک نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، پردازنده 8 هسته‌ای، 6 یا 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه‌داخلی، اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، دوربین پشتی سه‌گانه و باتری قدرتمند 4500 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. بر اساس برنامه‌ریزی زمانی، گلکسی A70 در روز 26 آوریل عرضه خواهد شد. با این‌حال قیمت‌گذاری دستگاه کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

  • طراحی و نمایشگر

سامسونگ گلکسی A70 از طراحی ترکیبی شیشه و فلز استفاده می‌کند. روکش شیشه‌ای تمامی قسمت‌های جلویی و پشتی گوشی را فرا گرفته و بخش‌های جانبی دستگاه نیز با یک فریم فلزی محافظت می‌شوند. این طراحی، احساس کار با یک دستگاه لوکس و گران‌قیمت را به کاربران منتقل می‌کند.

گلکسی A70 ابعادی معادل 164.3 در 76.7 در 7.9 میلی‌متر دارد؛ لذا حمل این هندست کار نسبتا آسانی خواهد بود. دکمه‌های پاور و تنظیم میزان بلندی صدا در موقعیتی مناسب و قابل‌دسترس قرار گرفته‌اند. همچنین گلکسی A70 برخلاف برادر بزرگ‌تر خود یعنی گلکسی A80 مجهز به جک صوتی هدفون است. شارژ گوشی از طریق درگاه USB-C انجام می‌شود و درگاه سیم‌کارت نیز در قسمت فوقانی و سمت چپ بدنه دستگاه قرار دارد. همچنین کاربران می‌توانند گلکسی A70 را در 4 مدل رنگی مشکی، آبی، صورتی و سفید خریداری نمایند.

نمایشگر غول‌پیکر 6.7 اینچی Infinity-U با پنل چشم‌نواز سوپرآمولد و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1080 در 2400 پیکسل) نقطه قوت گلکسی A70 به‌شمار رفته و تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را پیش روی کاربران این هندست میان‌رده قرار می‌دهد. ابعاد این نمایشگر با هندست‌های گران‌قیمت‌تر نظیر گلکسی A80 و گلکسی S10 5G برابری می‌کند؛ با این‌حال نمایشگر گلکسی A70 برخلاف مدل A80 از یک ناچ قطره‌ای شکل جهت استقرار دوربین سلفی بهره می‌گیرد. بعلاوه گلکسی A70 همانند پرچم‌داران جدید گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر برخوردار است. این مشخصه با قابلیت احرازهویت بیومتریکی امکان ورود ایمن کاربران به حساب‌های کاربری خود و بازگشایی قفل گوشی را فراهم می‌کند.

  • دوربین

ماژول دوربین پشتی سه‌گانه گلکسی A70 از حسگر اصلی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان‌دید 123 درجه‌ای و یک حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی برای ایجاد افکت‌های حالت پرتره تشکیل شده است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 نیز یقینا رضایت طرفداران عکاسی سلفی را جلب خواهد کرد.

حالت فوکوس زنده سامسونگ به منظور خلق تصاویر پرتره با پس‌زمینه مات شده از دوربین 32 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی به‌صورت ترکیبی استفاده می‌کند. این تصاویر کیفیت کاملا مناسبی دارند؛ با این‌حال مرزبندی میان سوژه‌های جلویی فوکوس شده و پس‌زمینه خارج از محدوده فوکوس به اندازه تصاویر ثبت شده توسط دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر واضح نیست.

میدان‌دید دوربین فوق‌عریض گوشی در مقایسه با چشم انسان وسیع‌تر بوده و امکان ثبت محدوده گسترده‌تری از محیط اطراف را فراهم می‌کند. به‌طور کلی عملکرد دوربین گلکسی A70 در مقایسه با یک دستگاه میان‌رده قابل‌قبول است؛ اما در شرایط نوری ضعیف بعضا شاهد حذف برخی جزئیات تصاویر خواهیم بود.

  • باتری و مشخصات داخلی

باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی گلکسی A70 از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. با این‌حال سامسونگ به قابلیت شارژ بی‌سیم هیچ اشاره‌ای نکرده است. بهره‌گیری از پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 675 همراه با 6 یا 8 گیگابایت رم، قدرت پردازشی مناسبی را به ارمغان می‌آورد. کاربران با خریداری این هندست به‌صورت پیش‌فرض از 128 گیگابایت حافظه‌داخلی بهره‌مند خواهند شد. با این‌حال به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا حداکثر 512 گیگابایت دیگر نیز وجود دارد.

از جنبه نرم‌افزاری، گلکسی A70 با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری One UI سامسونگ عرضه می‌شود. گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس نیز از رابط کاربری مشابهی استفاده می‌کنند. این مجموعه، تجربه کاربری روان و قابل‌قبولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • جمع‌بندی

سامسونگ گلکسی A70 اسمارت‌فون میان‌رده ارزشمندی است که با وجود توان پردازشی مناسب، نمایشگر باکیفیت، دوربین‌های کارآمد و باتری قدرتمند، تجربه اسمارت‌فونی شگفت‌انگیزی را برای بسیاری از کاربران رقم خواهد زد. با این‌حال رقابت در بازار اسمارت‌فون‌های میان‌رده بسیار فشرده است و سامسونگ به منظور حفظ شانس رقابت‌پذیری گلکسی A70 بایستی این هندست را با برچسب قیمتی معقولی روانه بازار نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH