تولگرام

3 دلیل برای این‌که از تولگرام استفاده نکنیم!

مسنجرهای زیادی به مارکت‌های اندرویدی و فروشگاه اپل ورود پیدا کرده‌اند، اما شاید هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه تلگرام برای ما آشنا نباشد. این شبکه اجتماعی پرطرفدار تاکنون بیش‌تر از میلیون‌ها بار از گوگل‌پلی دانلود شده و کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. با این حال، ایرانی‌ها بخش بزرگی از یوزرهای تلگرام را تشکیل می‌دهند. همین محبوبیت مسنجر مذکور موجب شده تا بیزنس‌های زیادی به‌لطف این پلت‌فرم رشد کنند و به کسب درآمد بپردازند. تولگرام نیز یکی از همین استارت‌آپ‌ها محسوب می‌شود که ادمین‌ها را مورد هدف قرار داده. اما تولگرام خالی از ضعف نیست. در ادامه با ما همراه باشید.


استفاده از تولگرام خرج دارد!

تولگرام

تولگرام مدعی‌ست که بیش‌تر قابلیت‌هایش رایگان است و تنها باید برای ویژگی «ارسال پست در آینده» مبلغی را پرداخت کنید. شاید در نگاه اول ۱۵۰ تومان مبلغ زیادی به‌شمار نیاید، اما موضوع از جایی بیخ پیدا می‌کند که مثلا شما ۵۰ پست را در روز زمان‌بندی کنید. این یعنی تقریبا ۲۵۰ هزار تومان در ماه باید به حساب تولگرام واریز نمایید. گفتنی‌ست این مبلغ تنها مربوط به یک کانال است و اگر ادمین چند کانال باشید، طبیعتا باید بیش‌تر هزینه کنید. این در حالی‌ست که با مبلغ بسیار کم‌تری می‌توانید رباتی طراحی کنید که همین کار را انجام می‌دهد. در واقع شاید استفاده از این پلت‌فرم هزینه‌های شما را در کوتاه‌مدت کاهش دهد، ولی در بلندمدت به سیستمی پرخرج تبدیل خواهد شد. از طرفی سرویس‌های رایگانی نیز در بازار حضور دارند که با ربات‌های آن‌ها می‌توانید به‌صورت رایگان پست‌هایی را در زمان‌‌های مشخص‌ شده ارسال نمایید. گذشته از این، تولگرام راه‌های دیگری نیز برای درآمد دارد. در قسمت سرویس محتوایی نیز باید اشتراک خریداری نمایید تا سرویس مورد نظر اعمال گردد. به این ترتیب، اگر پست‌های نسبتا زیادی در طول روز ارسال نمایید و ادمین کانالی پرطرفدار باشید، باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان حساب خود را شارژ کنید.

سرویس‌هایی که باعث تکراری شدن محتواهای کانال‌ها می‌شوند!

تولگرام

پیش از هر چیزی، باید بدانیم سرویس‌های محتوایی دقیقا چه کاری را انجام می‌دهند؟ برای مثال با خرید اشتراک سرویس «آموزش‌ آشپزی» محتواهایی در همین زمینه در زمان مقرر شده به کانال ارسال می‌شوند. با این همه، استفاده از این خدمات موجب تکراری شدن مطالب خواهد شد. فرض کنید که کانالی با چندین هزار ممبر در حوزه ورزشی دارید و کانال‌های دیگر این بخش نیز هر روز قوی‌تر می‌شوند و محبوبیت بیش‌تری پیدا می‌کنند. در این مارکت شما فقط با تهیه محتوای یونیک و خاص پیشرفت خواهید کرد. در صورت استفاده کانال‌های متعدد از این سرویس‌های تولگرام، کم‌کم طرفداران خود را از دست می‌دهید و پست‌های تکراری کانال‌تان را پر خواهند کرد. چراکه کاربران همزمان در چندین کانال عضو هستند و به‌همین دلیل با خبرها یا آموزش‌هایی مواجه خواهند شد که پیش‌تر در کانال‌های دیگر مشاهده کرده‌اند. ضعف دیگر، تنوع کم این سرویس‌‌هاست که آزادی عمل را از شما می‌گیرد و شاید نتوانید سرویسی را بر اساس محتواهای کانال‌تان و سلیقه کاربران خود بیابید. همچنین بیش‌تر این سرویس‌ها هزینه نسبتا بالایی دارند و به‌طور میانگین برای هر پست باید مبلغ ۲۵۰ تومان را بپردازید.

ضعف در سیستم تبلیغات

تولگرام

تولگرام ادعا می‌کند که با کمک این پلت‌فرم می‌توانید به کسب درآمد از کانال خود بپردازید. به این ترتیب باید پست‌هایی را در کانال‌تان نشان دهید. ولی چرا باید از این سیستم استفاده کنید؟ تولگرام به شما این اطمینان را می‌دهد که تبلیغات اسپم نیستند و عایدی‌تان افزایش خواهد یافت. اما عملکرد تولگرام در واقعیت کمی متفاوت است.

برای ادمین‌ها و هر صاحب کسب‌وکاری درآمد پارامتری حیاتی و نیازی همیشگی‌ است و تنها یک سامانه با طیف گسترده‌ای از مشتریان قادر به پاسخ‌گویی به این اقتضا خواهد بود. متاسفانه در تولگرام شاهد تبلیغات زیادی نیستیم و با بهره‌گیری از این پلت‌فرم درآمدتان کاهش خواهد یافت. گفتنی‌ست هر تبلیغ محدودیتی دارد و برای مثال تنها ۲۰۰ کلیک برای یک پست تبلیغاتی در نظر گرفته شده و در صورت اتمام بودجه، دیگر درآمدی از این محتوا نخواهید داشت. برخلاف گفته تولگرام، تنها از کلیک بر روی تبلیغات قادر به کسب درآمد هستید و با توجه به بودجه محدود اکثر تبلیغات، مطمئن باشید کانال‌تان دچار رکود اقتصادی خواهد شد!

برای افراد و کمپانی‌ها نیز استفاده از تولگرام باصرفه نیست. چراکه آن‌ها به‌دنبال پلت‌فرم‌های محبوب هستند. این همان چیزی‌ست که دیگر رقبای تولگرام به تبلیغ‌دهنگان ارایه می‌دهند. اگر شما تاکنون از روش سنتی اقدام به کسب درآمد از کانال‌تان کرده‌اید و می‌خواهید به تولگرام بپیوندید، پس باید به یاد داشته باشید که پرداختی‌ها از سمت تولگرام انجام خواهد شد و پولی مستقیما از طرف کمپانی‌های تبلیغ‌دهنده به حساب شما واریز نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH