سونی احتمالا آخرین روزهای حضور خود در صنعت اسمارت‌فون را تجربه می‌کند

پس از سیطره سونی بر بازارهای موسیقی (mp3)، کنسول بازی‌های ویدیویی و تلویزیون‌ها، این شرکت هرگز در زمینه صنعت اسمارت‌فون موفق نبوده است. امسال این برند ژاپنی با رونمایی از اسمارت‌فون پرچم‌دار اکسپریا 1 طی رویداد MWC در ماه فوریه تلاش کرد خود را از سایر رقبا متمایز نماید. این هندست از یک نمایشگر 6.5 اینچی آمولد با رزولوشن 4K و نسبت ابعاد 21:9 برخوردار است. علیرغم آن‌که صفحه‌نمایش اکسپریا 1 برای پخش و تماشای ویدیوها بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما یقینا قیمت‌گذاری این محصول رویکردی متفاوت را تداعی می‌کند (ماه گذشته پیش‌سفارش مدل آنلاک از طریق فروشگاه آمازون و با قیمت 999.99 دلار آغاز شد).

در عین‌حال نشریه رویترز (از طریق وب‌سایت Android Authority) گزارش می‌دهد که یک مشکل سرمایه‌گذاری خاص برای دومین بار طی 6 سال گذشته بر امیدهای سونی سایه افکنده و تصمیمات حوزه کسب‌وکار این برند را تحت تاثیر قرار داده است. افرادی که از این تدابیر آگاه هستند اعلام می‌کنند که موسسه Third Point LLC با مدیریت آقای دانیل لوب به‌دنبال پیاده‌سازی راهبرد چرخشی خود برای سونی است. بر اساس گزارشات، موسسه آقای لوب سرمایه‌ای معادل 14.5 میلیارد دلار را در اختیار دارد و ظاهرا ارزش سرمایه اختصاص‌یافته جهت خریداری تعداد بیش‌تری از سهام سونی نیز از 500 میلیون دلار به 1 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

موسسه Third Point به‌دنبال بازنگری جدی در فعالیت برخی بخش‌های سونی شامل کسب‌وکار نیمه‌هادی‌ها، بیمه و استودیوی فیلم این شرکت است. به عقیده برخی صاحب‌نظران ظاهرا شرکت‌های آمازون و نت‌فلیکس به خریداری این استودیو علاقه دارند. اگرچه گزارش رویترز به کسب‌وکار گوشی‌های موبایل هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرده است؛ اما به احتمال فراوان این واحد یکی از قسمت‌های سونی است که آقای لوب ترجیح می‌دهد از شر آن خلاص شود. ماه گذشته کمپانی، واحد موبایل خود را با قسمت مربوط به کسب‌وکار تلویزیون‌ها، دوربین‌ها و محصولات صوتی ادغام کرد. گزارش وب‌سایت Nikkei Asian Review که در ماه مارس منتشر شد اعلام کرد که تا سال آینده، سونی تعداد نیروهای شاغل در واحد اسمارت‌فون خود را به نصف کاهش خواهد داد.

سونی اکسپریا 1

آتول گویال؛ تحلیل‌گر وب‌سایت Jefferies در یادداشت ارسالی خود به مشترکان طی هفته گذشته اعلام کرد که سونی بایستی از کسب‌وکار گوشی‌های موبایل کناره‌گیری نماید. بی‌تردید سونی پیش از تصمیم‌گیری نهایی در خصوص توقف تولید اسمارت‌فون‌ها مایل خواهد بود میزان موفقیت گوشی اکسپریا 1 را ارزیابی کند. اما چنان‌چه سرمایه‌گذاری موسسه Third Point LLC در سونی به اندازه کافی چشم‌گیر باشد؛ در این‌صورت تصمیم‌گیری پیرامون توقف زیان‌دهی صنعت اسمارت‌فون سونی احتمالا فراتر از اختیارات این کمپانی خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH