تمامی برنامه‌های اندرویدی در سال 2020 باید از قابلیت Scoped Storage پشتیبانی کنند

اندروید Q همراه با یک ویژگی امنیتی جدید به نام Scoped Storage معرفی شد. این قابلیت در نسخه Q اندروید تعبیه شده و نحوه ارتباط اپلیکیشن‌ها با حافظه داخلی تلفن را تغییر می‌دهد. اساسا این ویژگی فضای اختصاصی هر برنامه را به آن اپلیکیشن اختصاص داده و در همین حین آن اپلیکیشن‌ها از دسترسی به بخش‌های دیگر تلفن محروم می‌شوند.

این ویژگی هم‌اکنون در بتای دوم اندروید Q در دسترس کاربران قرار گرفته است. هم‌چنین برنامه‌هایی که در بتای اول اندروید Q روی یک دستگاه نصب شده‌اند، بدون اجبار در مورد محدودسازی فضای حافظه و با سازگاری خوبی اجرا می‌شوند.

اما گوگل با عرضه بتای دوم اندروید Q، استفاده از قابلیت Scoped Storage را برای همه تلفن‌ها و برنامه‌هایی که از این نسخه اندروید بهره می‌برند، تبدیل به یک موضوع اجباری کرد. به عبارت دیگر، این قابلیت در سراسر سیستم اندروید Q اجرا شده و اگر برنامه‌ای حذف و دوباره نصب شود، آن برنامه دچار مشکل (Crash) خواهد شد.

گوگل به تمامی توسعه‌دهندگان این موضوع را یادآورد شد که قبل از عرضه نسخه نهایی و پایدار اندروید Q باید برای طراحی و ساخت برنامه‌های‌شان از آخرین API عرضه‌شده توسط این شرکت استفاده کنند. هم‌چنین باتوجه به فرصت کمی که توسعه‌دهندگان در اختیار دارند، بسیاری از آن‌ها قادر به بروزرسانی API برنامه‌ها نبوده و یا کاری دشوار برای آن‌ها خواهد بود.

به همین علت، گوگل تصمیم گرفته تا پشتیبانی از این قابلیت در اندروید R به یک مسئله اجباری تبدیل شود. در نتیجه همه برنامه‌های اندرویدی باید تا سال 2020 از این ویژگی پشتیبانی کنند.

Scoped Storage باعث می‌شود تا برنامه‌های نصب‌شده برروی اندروید به فضاهای محدودتری دسترسی داشته باشند و همین موضوع سبب افزایش امنیت اطلاعات کاربر می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH