اینتل بخش تولید تراشه‌های مودم خود را می‌فروشد!

یک گزارش از خبرگزاری وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که اینتل در حال ایجاد یک تغییر استراتژیک در بخش تولید و فروش تراشه‌های مودم تلفن‌همراه است. یکی از گزینه‌های احتمالی اینتل در این مورد، فروش بخش تولید و تامین مودم‌های اسمارتفون‌ها به اپل یا یک کمپانی دیگر است. مدتی پیش نیز اینتل پس از توافق اپل و کوالکام اعلام کرد که دیگر اقدام به تولید تراشه‌های 5G نخواهد کرد.

هم‌چنین مجادلات اپل و کوالکام باعث شده بود که این شرکت و اینتل در تابستان سال گذشته مذاکراتی را درباره تامین تراشه‌ مودم‌ گوشی‌های آیفون به انجام برسانند. اما با توافق اپل و کوالکام، اینتل نیز اعلام کرد که تولید تراشه مودم 5G برای این شرکت، هیچ توجیه اقتصادی ندارد و بخش تولید این تراشه‌ها را تعطیل می‌کند.

در این میان نیز شرکت سرمایه‌گذاری Goldman Saches Group در حال همکاری با اینتل به‌منظور تسهیل امور مالی و فروش بخش تولید تراشه مودم این شرکت است. شایعاتی هم درباره خرید این بخش توسط اپل مطرح شده، اما اینتل، اپل و Goldman Saches از دادن هرگونه اطلاعاتی در رابطه با این موضوع خودداری می‌کنند.

پس از اعلام این خبر، سهام اپل به میزان 0.53 درصد کاهش یافت و سهام اینتل نیز پس از سقوط 11 درصدی در روز جمعه، امروز هم در پایان معاملات، کاهش 9 درصدی را تجربه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH