رکورد کم‌ترین میزان فروش اسمارت‌فون‌های سونی طی 3 ماهه نخست سال 2019

1 سال پیش سونی پیش‌بینی کرد که فروش اسمارت‌فون‌های این برند طی سال مالی منتهی به مارس 2019 به 10 میلیون دستگاه برسد. چند ماه بعد کمپانی این رقم را تعدیل کرد و برآورد پیشین خود را به 9 میلیون و سپس 7 میلیون دستگاه تقلیل داد. ژانویه امسال نیز این رقم مجددا مورد بازنگری قرار گرفت و به 6.5 میلیون واحد رسید. به گفته وب‌سایت Xperia Blog این رقم در واقع بیانگر تعداد اسمارت‌فون‌های فروخته شده سونی طی دوره زمانی 12 ماهه است.

گوشی‌های سونی اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس

آخرین آمار ثبت شده با فروش حدودا 40 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون‌های سونی طی سال مالی 2014 اختلاف چشمگیری دارد. اما با بررسی میزان فروش هندست‌ها در دوره‌های زمانی 3 ماهه، وضعیت حتی وخیم‌تر نیز خواهد شد. کمپانی در فاصله ماه‌های مارس تا ژوئن 2018 حدودا 2 میلیون اسمارت‌فون را به فروش رساند. این رقم در ماه‌های منتهی به اکتبر 2018 به 1.6 میلیون دستگاه تقلیل یافت. با عرضه گوشی اکسپریا XZ3 و آغاز فصل کریسمس، درآمدهای حاصل از کسب‌وکار اسمارت‌فونی سونی در ماه‌های پایانی سال 2018 اندکی افزایش پیدا کرد. با این‌حال میزان فروش کمپانی به تنها 1.8 میلیون دستگاه رسید. با توجه به عرضه محدود محصولات جدید جهت بهبود وضعیت کسب‌وکار سونی، فروش هندست‌های کمپانی در نخستین دوره 3 ماهه سال جاری به 1.1 میلیون دستگاه رسید و رکورد پایین‌ترین میزان فروش را به نام خود ثبت کرد.

این عملکرد ضعیف به معنای زیان‌دهی بزرگ 97 میلیارد ینی (869 میلیون دلاری) واحد موبایل سونی است. با این‌حال سونی امیدوار است که با تعدیل هزاران نفر از نیروی کار خود و اجرای سایر اقدامات نهایتا هزینه‌های عملیاتی کمپانی را 50 درصد کاهش دهد.

سونی با نگاه به آینده پیش‌بینی می‌کند که فروش اسمارت‌فون‌های این برند از مقطع کنونی تا ماه مارس 2020 به تنها 5 میلیون دستگاه برسد. بر اساس هشدارهای پیشین، کسب‌وکار موبایلی کمپانی احتمالا تا ماه مارس 2021 به سودآوری کامل نخواهد رسید؛ اگرچه این اتفاق می‌تواند پیش از موعد نیز رخ دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH