این 5 لپ‌تاپ‌ ارزان قیمت را از بازار بخرید

شاید گمان کنید که این روزها نمی‌توان با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد یک لپ‌تاپ خرید. البته تا حدود زیادی درست فکر می‌کنید. قیمت این وسیله هم مانند سایر تجهیزات وارداتی و بخصوص کالاهای دیجیتال در همین یک سال اخیر چند برابر شده است تا جایی که محدوده قیمتی که امروز برای لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت در نظر می‌گیریم در زمانی نه‌چندان دور به لپ‌تاپ‌های میان رده نسبتا قدرتمند تعلق داشت. با این حال اگر در نظر دارید از لپ‌تاپ برای انجام کارهای خانگی و اداری سبک استفاده کنید و قصد اجرای بازی‌های گرافیکی یا نیازی به پردازش‌های سنگین نداشته باشید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول یکی از لپ‌تاپ‌های معرفی شده در ادامه مطلب را خریداری کرده و اطمینان داشته باشید که نیازهای‌تان را برآورده می‌کند.

Lenovo Yoga 300 N3060/2/32/Touch

این مدل یک مینی‌ لپ‌تاپ ۱۱/۶ اینچی است که طراحی جالب و نمایشگر لمسی آن مهمترین مزیتش محسوب می‌شود. سایز کوچک این لپ‌تاپ جابجایی و حمل و نقل آن را بسیار آسان می‌کند؛ اما شاید اندازه کوچک نمایشگر مورد پسند بسیاری از کاربران نباشد. این دستگاه با پردازنده Intel Celeron مدل N3050 ارایه می‌شود که حداکثر سرعت پردازش 1.6 GHz را فراهم می‌کند. ۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3 هم برای این پردازنده کافی به نظر می‌رسد. از سایر مزایای این مدل می‌توانیم برخورداری از پورت‌های  USB 2.0 ،USB 3.0 ،HDMI و همچنین اسپیکرهای قدرتمند استریو با قابلیت‌های صوتی دالبی را نام ببریم. البته توجه کنید که Yoga 300 فاقد هارد دیسک داخلی بوده و فقط ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD دارد؛ بنابراین خرید هارد اکسترنال به همراه این لپ‌تاپ ضروری به نظر می‌رسد.

لنوو Yoga 300 N3060 با قیمت تقریبی ۲/۹ میلیون تومان در بازار موجود است.

ASUS VivoBook Max X541NA N3350/2/500

پیشنهاد دوم ما یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی با وضوح HD از برند ایسوس است؛ قلب تپنده این دستگاه را Celeron n3350 با سرعت 1.1Ghz تشکیل می‌دهد و ۲ گیگابایت حافظه رم هم برای اجرای برنامه در اختیار دارد. همچنین مطابق انتظار به پردازنده گرافیکی مستقل مجهز نیست. VivoBook Max مجموعه کاملی از پورت‌ها از جمله HDMI ،VGA ،USB 2.0 ،USB 3.0 و USB Type-C را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ همچنین حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایتی از نوع هارددیسک و درایو نوری DVD RW دارد. 

ASUS VivoBook Max را با کانفیگ گفته شده می‌توانید به قیمت تقریبی ۳ میلیون تومان خریداری نمایید.

Lenovo IdeaPad 330 N4000/4/500

لنوو برای همه کاربردها و در تمامی محدوده‌های قیمتی لپ‌تاپ‌ تولید می‌کند و مدل IdeaPad 330 N4000 با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک، یکی از مقرون به صرفه‌ترین محصولات این کمپانی به شمار می‌رود. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این مدل دارای رزولوشن HD از نوع LED Backlight بوده و کیفیت مناسبی دارد؛ همچنین با تجهیز به پردازنده Celeron مدل N4200 با فرکانس 1.1Ghz و گرافیک مجتمع Intel, UHD Graphics 600 برای کارهای عادی و سبک مناسب به نظر می‌رسد. این دستگاه درایو DVD RW و مجموعه کاملی از پورت‌های ورودی و خروجی از جمله USB Type-C را دارد اما فاقد خروجی VGA است و برای ارتباط با ویدیوپروژکتورهای قدیمی باید از تبدیل HDMI به VGA استفاده کنید. 

Lenovo IdeaPad 330 را با کانفیگ یاد شده می‌توانید با قیمت تقریبی ۳/۳ میلیون تومان خریداری کنید.

Acer Aspire ES1-524-23ZQ

کمپانی تایوانی ایسر لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Acer Aspire ES1-524-23ZQ را با هدف رقابت در بازار ارزان قیمت‌ها تولید کرده است. قلب تپنده این دستگاه را پردازنده میان‌رده E2-9010 محصول شرکت AMD تشکیل می‌دهد که با  فرکانس 2.0 تا 2.2 گیگاهرتز کار می‌کند و به ۱ مگابایت حافظه کش هم مجهز است. در لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت نباید انتظار پردازنده گرافیکی مستقل را داشته باشیم و Aspire ES1 هم از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین پردازش‌های گرافیکی بر عهده کارت گرافیک آنبورد Radeon R2 Graphics قرار دارد.  ۴ گیگابایت حافظه رم، ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک، نمایشگر ۱۵ اینچی TFT LED-backlit LCD با رزولوشن HD، درایو نوری DVD-RW و در نهایت اسپیکرهای استریو داخلی از مهم‌ترین مشخصات این مدل هستند. اگر برای کارهای معمول و پردازش‌های سبک به یک لپ‌تاپ خوب و مقرون به صرفه نیاز دارید Aspire ES1 شما را ناامید نخواهد کرد.

می‌توانید Acer Aspire ES1-524-23ZQ را با قیمتی در حدود ۳/۵ میلیون تومان از بازار تهیه کنید.

HP 15-ra001nia

آخرین پیشنهاد امروز ما یک محصول از کمپانی آمریکایی HP است که البته قوی‌ترین لپ‌تاپ این لیست هم محسوب می‌شود. HP 15-ra001nia به پردازنده Intel pentium N3710 با فرکانس 2.0GHz و ۲ مگابایت حافظه کش مجهز است؛ همچنین ۴ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3 برای اجرای برنامه‌ها در اختیار دارد. از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به هارددیسک داخلی با ظرفیت 500 گیگابایت، نمایشگر HD از نوع TFT LED-backlit LCD با پوشش مات، وب‌کم HD، درایو نوری DVD-RW و بلندگوهای استریو داخلی اشاره کرد و در مقابل نداشتن پورت‌های USB Type-C و VGA و حافظه مجتمع Intell HD Graphics 405 از نقاط ضعف این مدل به شمار می‌روند.

لپ‌تاپ HP 15-ra001nia تقریبا ۳/۸ میلیون تومان قیمت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH