چگونه سرویس مکان‌یابی گوگل در اندروید را غیرفعال کنیم؟

در هنگام راه‌اندازی اولیه گوشی‌های اندرویدی، طبق روال همیشگی، این سیستم‌عامل سوالاتی را برای ذخیره کردن تنظیمات از شما می‌پرسد. یکی از تنظیمات اولیه گوشی‌های اندرویدی، گزینه مکان‌یابی یا همان (Location) است که این سرویس توسط سنسور GPS موجود در اسمارتفون شما، اطلاعات دقیقی از مکانی که در آن حضور دارید را در اختیار شما و اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، قرار می‌دهد. اگر هنگام پیکربندی اولیه مکان‌یابی اندروید، این گزینه را فعال کرده باشید، تمامی برنامه‌ها و خود سیستم‌عامل نیز از این قابلیت استفاده خواهند کرد. هم‌چنین تاریخچه مکان‌هایی که شما در آن جا قرار داشته‌اید نیز در قسمت History Location در دسترس است.

در‌ صورتی که قصد غیرفعال کردن این سرویس و پاک‌کردن تاریخچه مکان‌های سرویس مکان‌یابی گوگل در اندروید را دارید، طبق روش زیر عمل کنید:

وارد منوی Setting (تنظیمات) شوید.

سپس با انتخاب گزینه Security & Location وارد منوی Location شوید.

در این منو با غیرفعال کردن سوییچی که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد، سرویس مکان‌یابی را به‌طور کلی غیرفعال کنید.

برای ثبت نشدن تاریخچه مکان‌ها توسط اندروید نیز با انتخاب گزینه Location وارد منوی Google Location History شده و در پنجره ظاهر‌شده سوییچ فعال‌ساز را در وضعیت غیرفعال (خاموش) قرار دهید.

البته می‌توانید با وارد شدن به سایت گوگل و واردکردن اطلاعات اکانت جیمیلی که برروی دستگاه اندرویدی خود تنظیم کرده‌اید برای غیرفعال و حذف کردن تاریخچه مکان‌ها اقدام کنید.

برای انجام این کار وارد سایت شده و با کلیک برروی گزینه SIGN IN در قسمت Location History اطلاعات حساب کاربری که برروی دستگاه اندرویدی خود تنظیم کرده‌اید را وارد کنید.

در این سایت با انتخاب گزینه Activity Controls و وارد‌شدن به منوی Manage Activity گزینه Pause Location History را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، یک پنجره پاپ‌آپ برای شما نمایش داده می‌شود. در این پنجره، گوگل اطلاعاتی درباره تبعات غیرفعال کردن این گزینه و توضیحاتی در این خصوص را به شما نمایش می‌دهد.

در نهایت با انتخاب گزینه Pause دیگر هیچ اطلاعاتی از تاریخچه مکان‌هایی که شما در آن‌جا بوده‌اید، توسط گوگل ثبت نخواهد شد.

یکی دیگر از راه‌‌های عدم ثبت اطلاعات مکانی شما در گوگل، وارد شدن به بخش نقشه‌های سایت گوگل است. در این سایت می‌توان با انتخاب نماد چرخ‌دنده در سمت راست پایین صفحه، وارد منوی تنظیمات شد و تمامی اطلاعات و تاریخچه‌های مربوط به سرویس مکان‌یابی گوگل را حذف و دانلود کرد. هم‌چنین در این سایت نیز می‌توان ثبت اطلاعات مربوط به سرویس تاریخچه مکان را متوقف کرد.

پاک‌کردن تاریخچه مکان‌ها در اندروید

برای پاک‌کردن اطلاعات مکانی ثبت‌شده در اندروید، می‌توانید وارد بخش Location History شده و با انتخاب سه‌نقطه موجود در بالای نمایشگر، گزینه View/Manage را انتخاب کنید.

در این بخش یکبار دیگر، گزینه سه‌نقطه را انتخاب کرده و پس از آن وارد منوی Setting شوید.

پس از انتخاب Setting شما وارد منوی Personal Content می‌شوید.

در این بخش می‌توان تمامی تاریخچه‌های ثبت‌شده توسط سرویس مکان‌یابی گوگل را حذف کرد. البته کاربران قادر هستند تا بخش دلخواهی از این تاریخچه را پاک کرده و یا کل آن را حذف کنند.

نکته: پس از حذف، این اطلاعات قابل بازیابی نخواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH