گوگل شما را در گوگل مپس تعقیب می‌کند! چگونه متوقفش کنیم؟

در طول روز‌های گذشته کمپانی گوگل قابلیت‌های جدیدی را تحت عنوان تایم‌لاین معرفی کرد که کاربران از طریق آن می‌توانند مکان‌هایی را که رفته بودند، مشاهده کنند و از طریق آن برای مثال اگر از چندین خیابان مختلف برای رسیدن به مقصد خود عبور کرده باشند، در مواقع بعدی قادر به مشاهده تمام آن خیابان‌ها شوند. البته گوگل این موضوع را نیز اعلام کرده که استفاده از این قابلیت کاملا به صورت خصوصی است و تنها شما می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. این قابلیت در اختیار کاربران کامپیوتر و اندروید قرار دارد اما برای استفاده از تاریخچه سفر‌ها شما می‌بایست این قابلیت را روشن کرده باشید.

google-maps-timeline-1

در کامپیوتر، می‌بایست وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و در صفحه حساب کاربری وارد بخش Personal info & privacy شده و به پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه Places you go برسید. اگر نوار لغزان موجود در کنار این گزینه به رنگ آبی بود، بدین معناست که قابلیت مذکور برای شما در حالت فعال قرار دارد و اگر شما می‌خواهید چنین قابلیتی را غیر فعال نمایید، می‌بایست آن نوار لغزان را تغییر دهید که در این صورت صفحه به رنگ طوسی در خواهد آمد و از آن پس دیگر گوگل شما را دنبال نمی‌کند.

google-maps-timeline-2

در دستگاه اندرویدی خود برای انجام چنین کاری می‌بایست وارد بخش تنظیمات و سپس General شوید و گزینه Google را از My Accounts انتخاب، سپس گزینه Location nv در زیر مجموعه Privacy را تیک بزنید. اکنون می‌بایست وارد بخش Google Location Histort در زیر مجموعه Location Services شوید. حال می‌توانید با غیر فعال کردن این بخش، ویژگی دنبال کردن شما توسط گوگل را غیر فعال کنید.

google-maps-timeline

اگر شما از قابلیت تایم‌لاین استفاده کنید، می‌توانید از طریق آن نیز قابلیت تاریخچه موقعیت‌ها را متوقف سازید. برای انجام چنین کاری در تایم‌لاین به پایین صفحه اسکرول کنید تا به جعبه تاریخچه موقیعت یابی برسید و سپس با لمس کردن دکمه PAUSE LOCATION HISTORY شما قادر خواهید بود تا قابلیت مذکور را متوقف کنید.

اگر این قابلیت بر روی دستگاه شما فعال است اما می‌خواهید برخی از تاریخچه و اطلاعات آن را پاک سازی کنید، می‌توانید چنین کاری را حتی برای روز، ماه یا سال خاصی انجام دهید. برای انجام چنین کاری می‌بایست دکمه سطل آشغال را در سمت راست پایین‌ترین بخش اصلی تایم‌لاین لمس کنید و سپس با انتخاب تاریخ مورد نظر و لمس کردن دکمه سطل آشغال در گوشه سمت راست، اطلاعات آن زمان را پاک سازی کنید.

1 در مورد “گوگل شما را در گوگل مپس تعقیب می‌کند! چگونه متوقفش کنیم؟”

  1. سلام
    میشه خیلی دقیق تر منرا در این زمینه راهنمایی کنید،
    من گوشیم دزدیده شده و فکر کنم این امکان روش فعال بوده، سوال اول چطور بفهمم که این امکان فعال بوده یا نه؟ هرچی گشتم گزینه places you go را پیدا نکردم؟
    دوم اینکه تایم لاین چطور میتونم برم توش؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH