بررسی اولیه اسمارت‌فون هواوی میت X

دانشمندان از سال‌ها پیش رویای تولید یک اسمارت‌فون تاشو را در سر می‌پروراندند و با رونمایی از گوشی هواوی میت X در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل 2019 نهایتا این رویا رنگ واقعیت به خود گرفت. لولای باکیفیت به‌کارگیری شده در این هندست امکان تبدیل یک گوشی 6.6 و 6.38 اینچی به تبلت اندرویدی 8 اینچی را فراهم می‌کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و ابعاد مختلف گوشی تاشوی هواوی می‌پردازیم:

  • قیمت‌گذاری و زمان عرضه

هواوی میت X در جریان رویداد MWC 2019 و با برچسب قیمتی خیره‌کننده 2299 یورویی (معادل 2600 دلار و 2000 پوند) معرفی شد؛ به گونه‌ای که پیشرفته‌ترین مدل آی‌فون نیز در برابر آن مقرون‌به‌صرفه به‌نظر می‌رسد. این قیمت‌گذاری برای مدلی از گوشی با 512 گیگابایت حافظه‌داخلی و 8 گیگابایت رم در نظر گرفته شده است و بنابر اعلام هواوی، مدل‌های دیگری از این هندست نیز روانه بازار خواهند شد.

میت X در پنجره زمانی ماه‌های ژوئن تا آگوست امسال از طریق 3 اپراتور در بریتانیا عرضه می‌شود. بر اساس اعلام مقامات هواوی، این هندست در ایالات‌متحده ارایه نخواهد شد؛ اما کاربران آمریکای‌شمالی احتمالا قادر به خریداری این گجت 2 منظوره 5G خواهند بود.

  • طراحی و نمایشگر

با فشردن دکمه پشتی گوشی می‌توان آن‌را به یک تبلت 8 اینچی تبدیل کرد. نمای جلویی دستگاه با یک نمایشگر تمام‌صفحه 6.6 اینچی پوشانده شده است که در مقایسه با نمایشگر خارجی 4.6 اینچی گلکسی فولد و حواشی ضخیم اطراف آن بسیار چشم‌نوازتر به‌نظر می‌رسد؛ اگرچه هواوی با استفاده از نمایشگر 8 اینچی FullView تمامی قواعد مربوط به نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را زیر پا گذاشته است.

قسمت دیگر نمایشگر با اندازه 6.4 اینچی و طراحی باریک‌تر در پشت دستگاه قرار گرفته و برای تماشای ویدیوهای 21:9 آیده‌آل است. استفاده از پنل‌های کم‌مصرف اولد ضمن ارایه کیفیت نمایشی برتر به شارژدهی بیش‌تر باتری نیز کمک خواهد کرد. نوار عمودی تعبیه شده در سمت چپ قسمت پشتی گوشی از سیستم دوربین سه‌گانه میزبانی می‌کند.

جابه‌جایی اجزای گوشی کمی دلهره‌آور به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا آن‌که میت X بیش از 2000 دلار قیمت دارد. هواوی اطمینان داده که نمایشگر تاشوی گوشی طی تست‌های اجرا شده در شرایط آزمایشگاهی در مقابل 100 هزار مرتبه باز و بسته شدن استقامت نموده است. نگرانی دیگر به پایداری گیره نگه‌دارنده دستگاه مربوط می‌شود. هواوی خاطرنشان کرده که در حال حاضر این گیره جهت بستن کامل گوشی به‌کارگیری می‌شود و سیستم لولای آینده احتمالا بدون‌نیاز به گیره در جای خود ثابت خواهد شد.

میزان دوام دستگاه نیز یکی از دغدغه‌های کلیدی کاربران است. نمایشگرهای انعطاف‌پذیر از ساختار پلاستیکی با شکنندگی نسبتا بالا استفاده می‌کنند. در این زمینه، گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی فولد با بهره‌گیری از نمایشگر خارجی شیشه‌ای و نمایشگر تاشوی مستحکم‌تر احتمالا برتر از هواوی میت X ظاهر می‌شود.

  • دوربین

تا این لحظه اطلاعات بسیار اندکی پیرامون ماژول دوربین سه‌گانه میت X منتشر شده است. این هندست فاقد هرگونه دوربین جلویی است و کاربران برای تهیه عکس‌های سلفی ناچارا بایستی از دوربین اصلی تعبیه شده در پشت دستگاه استفاده کنند.

هنوز اطلاعات مربوط به چگالی مگاپیکسلی سنسورها اعلام نشده است؛ با این‌حال انتظار می‌رود که دوربین‌های میت X از برخی فناوری‌های مدرن موجود در پرچم‌دار هواوی P30 بهره‌مند شوند. با این‌حال به دلیل وجود برخی محدودیت‌های فضایی بالقوه احتمالا دوربین میت X بهترین نمونه در میان محصولات هم‌رده خود به‌شمار نخواهد رفت.

  • باتری و مشخصات

نمایشگر هواوی میت X در هر 2 حالت عملکردی گوشی و تبلت نسبت به اسمارت‌فون گلکسی فولد بزرگ‌تر است؛ بنابراین احتمالا مصرف انرژی بالاتری نیز دارد. هواوی با معرفی میت X از فناوری سوپرشارژ 55 واتی خود رونمایی کرد. این مشخصه نه‌تنها از فناوری شارژ 40 واتی هواوی P20 پرو قدرتمندتر است؛ بلکه ظرف مدت تنها 30 شارژ باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی میت X را از 0 به 85 درصد افزایش می‌دهد.

استفاده از پردازنده کایرین 980 و مودم 5000 5G، دانلود یک فیلم 1 گیگابایتی ظرف مدت زمان کم‌تر از 3 ثانیه را به کاربران نوید می‌دهد. بعلاوه گوشی مجهز به 512 گیگابایت حافظه‌داخلی است کاربران در صورت تمایل با استفاده از کارت حافظه اختصاصی نانو ساخت هواوی می‌توانند از حداکثر 256 گیگابایت فضای بیش‌تر بهره‌مند شوند.

میت X نسخه سفارشی سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند و رابط کاربری هوشمند دستگاه نیز ظرف تنها چند میلی‌ثانیه خود را با حالات عملکردی تبلت یا گوشی تطبیق خواهد داد. این مجموعه، تجربه کاربری روان و بی‌نقصی را برای کاربران رقم می‌زند.

  • جمع‌بندی

هواوی میت X به‌عنوان یک اسمارت‌فون تاشوی هیبریدی، تصویری جاه‌طلبانه از هندست‌های آینده را ارایه می‌دهد. طراحی تاشو، عملکرد 2 منظوره، نمایشگر باکیفیت و توان پردازشی بالا از جمله محاسن هواوی میت X محسوب می‌شوند. با این‌حال ساختار این هندست چندان بی‌نقص نیست و دوام اجزای متحرک گوشی برای بسیاری از کاربران نگران‌کننده خواهد بود. این هندست از قیمت بالاتری نسبت به سامسونگ گلکسی فولد برخوردار است. در واقع ظاهرا دستگاه سامسونگی به‌عنوان مدل پایه یک گوشی تاشو و هواوی میت X در قالب ایده‌ای برتر روانه بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH