جدیدترین پردازنده کوالکام چه تغییری ایجاد خواهد کرد؟ هرچیزی که باید از اسنپدراگون 805 بدانید

dragon_678x452

اسنپدراگون 805 نسخه پیشرفته اسنپدراگون 800 بوده و تا 40 درصد بیشتر از مدل پیشینش قدرت پردازش گرافیکی روی آدرنوی 420 را  دارد. این پردازشگر از صفحات نمایش  UHD پشتیبانی می‌کند و قابلیت پخش همزمان چند ویدیوی فول اچ دی را دارد.

چیزی که به 805 قدرت بیشتری می‌بخشد قابلیت ضبط و پخش همزمان 4K است و قادر است با مصرف کمتر انرژی، مدت زمان بیشتری را به کاربر برای تماشای ویدیوهای اچ دی هدیه دهد. مجهز به کریت 450 چهار هسته‌ای است و در هر هسته با فرکانس 2.5 گیگا هرتز کار می‌کند. بعلاوه پهنای باند حافظه آن از 25.6 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که در واقع به کارایی بیشتر منجر می‌شود.

بعلاوه کوالکام پردازنده جدیدش را طوری ساخته است که حالا حالاها از اتصالات جدید مثل Wi-Fi یا LTE پشتیبانی کند. این پردازنده امکان کارایی پرسرعت در شبکه‌های جدید بدون آنکه باتری شما را خالی کند ارایه می‌دهد.

در بخش دوربین هم این نسخه جدید باعث بالا رفتن کارایی مخصوصا در عکسبرداری در محیطهای کم نور می‌شود. مجهز به پس پردازشهای پیشرفته‌تر بوده و باعث بالا رفتن سرعت کار کرد دوربین و کیفیت تصاویر می‌شود.

گفته می‌شود که این پردازشگر می‌تواند همزمان با 4 دوربین کار کند و تصویر برداری موبایل را وارد مرحله‌ای کاملا جدید کند.

یکی از دست اندرکاران عالی رتبه کوالکام در اینباره می‌گوید: با داشتن یک دستگاه مجهز به اسنپدراگون 805 گویی یک سینمای خانگی آلترا اچ دی در جیبتان دارید که قابلیت پخش ویدیوهای 4K دارد.

قطعا 805 دنیای تکنولوژی را متحول خواهد کرد و قدمی بلند از جایگاه فعلی که فن آوری در آن قرار دارد به سوی آینده خواهد بود.

اسکرول به بالا
TCH