عملکرد امیدوارکننده اسمارت‌فون ال‌جی G8 ThinQ در تست سنجش پایداری

ال‌جی با یک مشکل ذهنیتی دست‌به‌گریبان است و 2 پرچم‌دار جدید این کمپانی نیز با وجود سودآوری مناسب از جذابیت ویژه‌ای در بازار برخوردار نیستند. ارزیابی‌های انجام شده توسط وب‌سایت DxOMark اگرچه عملکرد دوربین ال‌جی G8 ThinQ را کاملا زیر سوال نمی‌برند؛ اما به هیچ قابلیت خاصی نیز اشاره نمی‌کند. بنابراین G8 ThinQ احتمالا فرصتی برای تجدید قوا و تجربه‌اندوزی ال‌جی است و دستاوردهایی مثبت یا حداقل بی‌ضرر را در اختیار این غول کره‌ای قرار خواهد داد. وب‌سایت JerryRigEverything اسمارت‌فون ال‌جی G8 ThinQ را تحت تست‌های استرسی معمول باتری قرار داد. کاربران با مشاهده نتایج این تست، ابعاد منفی دستگاه را کاملا فراموش خواهند کرد.

تست‌های پایداری نمونه‌ای از آزمایشاتی هستند که اجرای آن‌ها از اولویت پایینی برخوردار است؛ چرا که انجام چنین تست‌هایی معمولا به‌معنای آسیب فیزیکی یا خسارت رساندن به گوشی است. برخی تست‌ها نیز جهت بررسی کیفیت ساخت گوشی‌ها موردتوجه قرار می‌گیرند؛ اگرچه این موضوع یک استثناء بوده و قاعده‌ای کلی محسوب نمی‌شود.

خوش‌بختانه ال‌جی G8 ThinQ از این آزمایشات سربلند بیرون آمده است. در تست‌های خراشیدگی، نمایشگر گوشی مقاومت مناسبی از خود نشان داد و عملکرد آن در تست سوختگی نیز طبیعی بود. متاسفانه این موضوع بدان معناست که علائم سفیدرنگ سوختگی برخلاف برخی پنل‌های اولد امروزی ترمیم نخواهند شد. بدنه گوشی همانند یک قطعه آجر مستحکم بود؛ با این‌حال در جریان تست خمش دچار اندکی انحنا شد.

ژاک نلسون؛ کارشناس وب‌سایت JerryRigEverything به یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد طراحی ال‌جی G8 ThinQ اشاره کرده است. این هندست مجهز به یک لایه شیشه‌ای نشکن است که قسمت پشتی و همچنین لنزهای دوربین گوشی را تحت پوشش قرار می‌دهد. در جریان آزمایشات، این قسمت دچار هیچ‌گونه آسیب دیدگی نشد. این مشخصه اگرچه به زیبایی هرچه بیش‌تر محصول کمک کرده است؛ اما ریسک آسیب دیدن دوربین هنگام بروز شکستگی در ساختار شیشه‌ای پشتی را افزایش می‌دهد. چرا که به‌دلیل عدم وجود حلقه در این قسمت، صدمات ناشی از شکستگی شیشه بدون هیچ‌گونه محدودیتی به سمت دوربین امتداد خواهند یافت. اپل نیز احتمالا در طراحی آی‌فون XI آینده خود با مشکل مشابهی مواجه خواهد بود.

اگرچه نمای خارجی ال‌جی G8 احتمالا کمی خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ اما دوربین TOF سه‌بعدی داخلی می‌تواند آن‌را به هندست جذاب‌تری مبدل نماید. بعلاوه نلسون در خصوص بهبود کارآیی ژست‌های هوایی اظهار امیدواری کرده است؛ اگرچه در صورت عدم بقای کسب‌وکار موبایلی ال‌جی تمامی این موارد فاقد ‌ارزش خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH