بخش موبایل اچ‌تی‌سی هم‌چنان موجب کاهش درآمد این شرکت شده است

اچ‌تی‌سی با رکورد کم‌ درآمدترین شرکت‌ها، سال 2019 را آغاز کرد. با این وجود، این شرکت در ماه مارس رشد نسبتا خوبی را تجربه کرده بود. البته این رشد مالی، اغلب مربوط به فروش قابل‌توجه هدست‌های VR بوده است. اما آخرین آمار منتشر‌شده نشان می‌دهند که درآمد این کمپانی تایوانی باز‌هم رو به کاهش بوده و این شرکت نوسانات زیادی را تجربه می‌کند.

این کمپانی طی روزهای اول و آخر آوریل، درآمد 19.07 میلیارد دلاری داشته است. هنوز مشخص نیست که این میزان فروش مربوط به کدام بخش از شرکت بوده، اما به‌نظر می‌رسد که تلفن HTC One کمترین میزان از این درآمد را به خود اختصاص داده است.

در مقایسه با آمار قبلی، این شرکت در ماه آوریل کاهش 55 درصدی در قسمت مالی خود داشته است که این رقم بیانگر سقوط درآمد اچ‌تی‌سی از 43 میلیون دلاری بوده که در ماه مارس ایجاد شده بود. البته میزان کلی درآمد اولین کمپانی سازنده گوشی‌های اندروید، نسبت به مدت‌زمان مشابه پارسال، 72 درصد کاهش یافته است.

اچ‌تی‌سی در اواخر دسامبر 2018 اعلام کرد که تمرکز خود را برای به دست آوردن بازار اسمارتفون‌ها، قرار داده است. این شرکت تایوانی تاکنون هیچ اقدامی برای تحقق وعده خود، نکرده است و تاکنون هیج اسمارتفون خاص و جالبی را از طرف اچ‌تی‌سی مشاهده نکرده‌ایم. با این حال، هدست واقعیت مجازی این شرکت با نام Vive Focus Plus و سرویس Viveport Infinity، نقش به‌سزایی در افزایش درآمد آن داشته‌ است.

انتظار می‌رود که این کمپانی در نیمه دوم سال 2019، اولین اسمارتفون 5G خود را معرفی کند. احتمالا این تلفن به صورت اختصاصی توسط اپراتور‌های مختلف عرضه شود که همین موضوع، نویدبخش افزایش درآمد این شرکت خواهد بود. شایعات جدیدی هم در مورد مذاکرات این شرکت برای ثبت یک مجوز تجاری در هندوستان، منتشر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH