56 سال با پورشه 911، یک پورشه با اصالت

هرچند پورشه چند سالی هست که به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های گروه فولکس واگن، شناخته می‌شود اما  همواره جزو بهترین‌ها در دنیای خودروهای لوکس بوده است. سال 1963 بود که این کمپانی آلمانی خودروسازی تصمیم گرفت اولین خودروی اسپرت دنیا را طراحی و وارد بازار کند. خودرویی به نام پورشه 911 که توانست در همان موقع در مسابقات اتوموبیل‌رانی خودنمایی کند و رقیب خودروهایی شود که دراین مسابقات حرفی برای گفتن داشتند. حالا 56 سال از آن زمان گذشته و از همان زمان تا به حال پورشه 911  طراحی و اصالت خود را با وجود تغییراتی که در ساختار فنی و ظاهر آن به وجود آمد، حفظ کرده تا این خودروی دو در، بعد از نیم قرن بتواند با نسل‌های مختلف خود، همچنان در میان اسپورت‌سواران دلبری کند.

نسلی قدیمی با ظاهری لوکس

پورشه 911  از همان ابتدای تولیدش مدل‌های مختلفی همچون 911 کلاسیک، 911 S، و carrera RS  تولید کرده و در حال حاضر 22 مدل مختلف ازآن  در کشورهایی همچون آمریکا به فروش می‌رسد. کمپانی پورشه هم‌اکنون این خودرو را در 3 کلاس بدنه‌ای کوپه، کروک و تارگا که سقف جمع‌شونده دارند به بازار خودرو ارائه می‌کند و هر نسل کد مخصوصی مانند 901، 930، 964، 993، 996، 997 و 991 دارد. کارِرا نسخه اصلی سری 911 است و از آنجایی که پورشه 911 کاررا  و پورشه 911 s کاررا بیشتر در ایران موجود هستند در این نوشتار به بررسی این مدل‌ها پرداخته‌ایم. نام این دو مدل از پورشه 911 یعنی کررا  به اسپانیایی به معنی مسابقه است. طراحی ظاهری و داخلی این دو خودرو در تمام نسل‌هایش بسیار لوکس است و آپشن‌های زیادی را در خود جا داده که در بعضی موارد شاید ببیندگان را به یاد پورشه باکستر بیندازد. گرمکن صندلی‌ها و فرمان، وجود 6 کیسه هوا، حافظه صندلی، ساعت و کورنومتر، دکمه‌های چندکاره روی فرمان، پشت‌سری‌های فعال هنگام تصادف، استفاده از لامپ‌های    LED  در هر یک از چراغ‌های جلو و عقب و… از جمله آپشن‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

6 سیلندری‌های تمام عیار

نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2018 محلی بود برای نمایش نسل جدید پورشه 911 با مدل‌های کاررا S و 4S که توانست خود را در قد و قامت رقیبان کلاسیک و البته سرسختی همچون مرسدس و جگوار و آئودی نشان دهد. این دو مدل از پورشه 911 پیشرانه‌ای 6 سیلندری دارند و در مقایسه با نسل گذشته ۳۰ اسب‌بخار در این دو مدل از 911  افزایش پیدا کرده  و توانسته به ۴۴۴ اسب‌بخار (BHP) برسد. دیفرانسیل این دو خودرو درعقب آن تعبیه شده و حداکثر سرعت آن‌ها 230 تا 303  کیلومتر در ساعت است؛ بطوریکه کررا S کوپه بعد از پورشه پانامرا توربو به عنوان سریع‌ترین خودروی موجود در بازار داخلی شناخته می‏شود. بعضی از مدل‌های پورشه 911 کاررا S  و پورشه 911 در ایران موجود هستند و در سایت دیوار که بستری برای خرید و فروش این خودرو است پورشه کررا مدل سال ٢٠١٢ با ۲۱۰۰۰ کارکرد، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH