فروش خوب سامسونگ در بازار چین به لطف گلکسی S10

طی سه سال گذشته، شرکت سامسونگ سهم بازار مهمی مثل چین را از دست داد و رقبای چینی آن، مثل شیائومی و هواوی، نقش مهمی را در بازار چین داشته‌اند. سهم این دو شرکت هم‌چنان در حال رشد است. اما به لطف عرضه گلکسی اس 10، این غول کره‌ای در حال افزایش سهم خود از بازار چین بوده و به نظر می‌رسد که از سه‌ماهه نخست 2018 تاکنون، سهم سامسونگ در بازار چین رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.

براساس اطلاعات منتشر‌شده توسط موسسه Strategy Analytics، سامسونگ به‌صورت کلی، حدود 1 میلیون اسمارتفون در چین را طی ماه‌های ژانویه تا مارس به فروش رسانده است. شاید چنین آماری برای سایر شرکت‌ها آماری ضعیف به نظر رسد، اما سامسونگ در سه‌ماهه نخست امسال با همین شرایط سهم خود از این بازار مهم را به میزان 1.1 درصد افزایش داد. این اولین باری بود که رشد سامسونگ در بازار چین از سه‌ماهه نخست 2018 تاکنون، بیش از یک درصد افزایش یافته است.

این شرکت در سال گذشته با عرضه گلکسی اس 9، رشد قابل توجهی را در سه‌ماهه نخست 2018 تجربه کرد، اما در طول سه‌ماهه دوم پارسال با کاهش تقاضا برای خرید این هندست، سهم سامسونگ از بازار کاهش یافت و به عدد 0.8 درصد رسید.

اوضاع سامسونگ در سایر ماه‌های سال نیز تغییری نکرده بود، حتی فروش گلکسی نوت 9 هم تاثیر زیادی برروی سطح درآمد کره‌ای‌ها در چین نداشت و به‌طور کلی، سهم سامسونگ از بازار رقابتی چین به 0.7 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر، فروش گلکسی اس 10 در سال جاری آماری ثابت داشته و به نظر نمی‌رسد که آمار فروش این هندست کاهش یابد. علاوه‌بر این مورد، سامسونگ برروی میان‌رده‌های جدید خود، یعنی سری گلکسی A، سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است و انتظار می‌رود که آمار فروش این تلفن‌ها نیز در طول سال جاری افزایش پیدا کند.

آیا سری A سهم سامسونگ از بازارهای مهم را افزایش می‌دهد؟

آمار فروش سری گلکسی A از مهم‌ترین مسائل سامسونگ در طول سال جاری است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با عرضه اختصاصی برخی از گوشی‌های سری A در هندوستان و چین، قصد افزایش سهم خود از این دو بازار مهم را دارد. آن‌ها امیدوار هستند از شرکت‌هایی مثل شیائومی جلوتر قرار گیرند.

سامسونگ اخیرا اعلام کرده بود که به‌زودی فروش گوشی‌های گلکسی A40s ،A60 ،A70 و A80 را در بازار چین شروع خواهد کرد. با‌توجه به این موضوع که تمامی هندست‌های مذکور، مدتی پیش معرفی شدند، به‌نظر می‌رسد که تفاوتی در نسخه‌های مختلف این گوشی‌‌ها وجود نداشته باشد.

Samsung Galaxy A30 & A50

گلکسی A60 در روز 10 مه (20 اردیبهشت) عرضه خواهد شد، تقاضاها برای پیش‌خرید این گوشی بسیار زیاد بوده و سامسونگ پس از دوبرابر کردن ظرفیت پیش‌فروش خود، تمامی موجودی مربوط به این گوشی را پیش‌فروش کرد. همین روند برای فروش گلکسی A40 نیز انجام شد و محبوبیت این دو هندست، آمار خوبی را برای سامسونگ رقم زده است.

گلکسی نوت 10 نیز نقش مهمی در افزایش سهم بازار خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود که با عرضه گلکسی نوت 10 در ماه اوت، دوباره سامسونگ سهم خود را از این بازار افزایش دهد. برخلاف روال سال‌های گذشته، پرچمدار سری نوت نسخه‌های مختلفی خواهد داشت. احتمال می‌رود که این تلفن در سه نسخه مختلف روانه بازار شود. یکی از این نسخه‌ها، گلکسی نوت 10 است که کمی کوچکتر از گلکسی نوت 9 بوده و گلکسی نوت 10 پرو نیز مختص کاربرانی خواهد بود که به دنبال تجربه استفاده از یک گوشی قدرتمند هستند.

با‌توجه به رشد روز‌افزون شبکه‌های اینترنت نسل پنجم (5G)، انتظار می‌رود که نسخه سوم پرچمدار سری نوت، گلکسی نوت 10 پرو 5G باشد. این نسخه از گلکسی نوت که شایعات زیادی پیرامون آن منتشر شده است، از همان ویژگی‌های سخت‌افزاری نوت 10 پرو بهره خواهد برد و تنها تفاوت آن با دو نسخه دیگر، پشتیبانی از شبکه 5G است.

رندر غیررسمی مربوط به گلکسی نوت 10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH