فهرست مشخصات کامل اسمارت‌فون گوگل پیکسل 3a لو رفت

رویداد سالیانه توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به Google I/O 7 مه برگزار می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها گوگل برای نخستین بار یک رویداد سخت‌افزاری را برگزار خواهد کرد. جدیدترین دستگاه‌های میان‌رده پیکسل با نام گوگل پیکسل 3a و گوگل پیکسل 3a XL در کانون توجهات شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم قرار خواهند داشت. از زمان عرضه اسمارت‌فون پیکسل 3، گوگل در زمینه حفظ اسرار خود هیچ‌گاه به این اندازه ناشیانه عمل نکرده است.

یک خبرچین قابل‌اعتماد با نام رولاند کوانت، فهرست مشخصات این هندست را در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرده است. ظاهرا این فهرست از منبع دیگری دریافت و سپس ترجمه شده است. در ادامه به بررسی مشخصات هندست کوچکتر پیکسل 3a می‌پردازیم.

جهت اطلاع کاربران مبتدی بایستی خاطرنشان کرد که بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی قرار بود پیکسل 3a به‌همراه یک نمایشگر 5.6 اینچی عرضه شود. چنین فرضیه‌ای با توجه به اطلاعات مندرج بر روی بسته‌بندی محصول مطرح شده بود. اما اکنون می‌دانیم که این نمایشگر از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 18:9 برخوردار خواهد بود. بعلاوه به‌کارگیری پنل اولد و پشتیبانی از مشخصه نمایشگر همیشه روشن نیز یقینا خرسندکننده است.

این گوشی مجهز به یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی بوده و توان پردازشی آن توسط پردازنده اسنپ‌دراگون 670 همراه با 4 گیگابایت رم تامین می‌شود. بعلاوه بدنه گوشی از جنس پلی‌کربنات ساخته خواهد شد و این موضوع، هزینه تولید دستگاه را در سطح پایینی حفظ خواهد کرد. یقینا همگی کاربران کنجکاو هستند تا حس در دست گرفتن این هندست را تجربه نمایند.

مشخصات دوربین پیکسل 3a نیز جالب‌توجه است. دوربین اصلی از یک حسگر 12.2 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار 2 پیکسلی، پیکسل‌هایی با اندازه 1.4 میکرون و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8؛ مشابه با نمونه ارایه شده در گوشی پیکسل 3 تشکیل می‌شود. مقایسه کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اسمارت‌فون‌های پیکسل 3 و پیکسل 3a موضوعی جالب‌توجه خواهد بود. دوربین سلفی نیز یکسان بوده و از یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 تشکیل شده است. البته برخلاف گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 XL این‌بار از دوربین دوم عریض هیچ خبری نیست.

تصویر لو رفته از اسمارت‌فون پیکسل 3a

امکانات ضبط ویدیویی به رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه برای دوربین پشتی و رزولوشن 1080p با سرعت 30 فریم‌برثانیه برای دوربین جلویی محدود خواهد بود. بعلاوه دوربین گوشی از مشخصه Active Edge بهره می‌گیرد. این ویژگی توسط شرکت اچ‌تی‌سی توسعه یافته و امکان فراخوانی دستیار صوتی گوگل اسیستنت از طریق فشردن لبه‌های جانبی گوشی را فراهم می‌کند. پیکسل 3a با استاندارد USB-Power Delivery 2.0 سازگار بوده و از فناوری شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اتصال 5 گیگاهرتزی وای‌فای ac با پشتیبانی از سقف سرعت Cat. 11 جهت دانلود (حداکثر سرعت 600 مگابیت‌برثانیه به لحاظ تئوری)، بلوتوث 5.0 و NFC سایر گزینه‌های ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند. همچنین این هندست میان‌رده از اسپیکرهای استریو بهره خواهد برد.

تا این لحظه همه‌چیز مطابق انتظارات بوده است. به‌نظر می‌رسد که پیکسل 3a از ویژگی‌های مشابه با مدل‌های گران‌قیمت‌تر پیکسل 3 و پیکسل 3 XL برخوردار خواهد بود. البته تفاوت‌های اصلی این هندست‌ها به پردازنده و مواداولیه ارزان‌قیمت‌تر و فقدان دوربین جلویی دوگانه مربوط می‌شود. بر اساس شایعات پیکسل 3a با قیمت‌گذاری پایه 399 دلاری روانه بازار می‌شود که در صورت شارژدهی مناسب باتری و ارائه تجربه دوربین قابل مقایسه با پیکسل 3، رقم فوق‌العاده‌ای به‌شمار می‌آید.

رویداد توسعه‌دهندگان گوگل ساعت 10 صبح روز 7 مه (به وقت منطقه اقیانوس آرام) و با اجرای سخنرانی آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH