بررسی اولیه اسمارت‌فون گوگل پیکسل 3a XL

گوگل پیکسل 3a XL برادر بزرگ‌تر هندست جدید گوگل پیکسل 3a محسوب می‌شود. این 2 هندست در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان 2019 گوگل و با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه معرفی شدند. پیکسل 3a XL به‌عنوان نسخه اقتصادی پیکسل 3XL روانه بازار خواهد شد. در ادامه به بررسی این هندست از زوایای مختلف می‌پردازیم.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

گوگل پیکسل 3a XL در روز 7 مه معرفی و فروش آنلاین نیز بلافاصله آغاز شد. فروش این هندست در خارج از آمریکا نیز طی روز 8 مه شروع خواهد شد.

گوگل پیکسل 3a XL با برچسب قیمتی 479 دلار/ 469 پوندی عرضه می‌شود؛ بنابراین قیمت‌گذاری این مدل در مقایسه با پیکسل 3 XL (899 دلار/ 869 پوند در زمان عرضه) بسیار ارزان‌تر است. قیمت‌گذاری پیکسل 3a XL با هندست‌هایی نظیر وا‌ن‌پلاس 6T، آنر ویو 20 و شیائومی می میکس 3 رقابت می‌کند.

طراحی و نمایشگر

پیکسل 3a XL به لحاظ ظاهری شباهت‌های فراوانی با مد‌ل‌های گران‌قیمت‌تر پیکسل 3 و پیکسل 3XL دارد. با این‌حال میان طراحی 2 هندست XL یک تفاوت مشهود وجود دارد و پیکسل 3a XL فاقد هرگونه ناچ در قسمت فوقانی نمایشگر است. حواشی فوقانی و تحتانی صفحه‌نمایش از پهنای قابل‌توجهی برخوردار هستند و به‌طور کلی طراحی گوشی چندان خیره‌کننده محسوب نمی‌شود. بازگشت جک 3.5 میلی‌متری هدفون یکی از تحولات مثبت سری پیکسل 3a به‌شمار می‌رود. این درگاه روی لبه فوقانی گوشی مستقر شده است.

این هندست در 3 رنگ مشکی، سفید براق و بنفش سایه‌دار عرضه می‌شود. در مدل مشکی رنگ، کلید پاور/ قفل به‌صورت هم‌رنگ با بدنه و در سمت راست آن قرار دارد؛ در حالی‌که در مدل‌های سفید و بنفش این کلید با رنگ‌های نارنجی و سبز لیمویی قابل تشخیص است. اسکنر اثرانگشت پشتی گوشی نیز در موقعیت مناسبی قرار دارد.

پیکسل 3a XL با ابعاد 160.1 در 76.1 در 8.2 میلی‌متری خود از پیکسل 3XL کشیده‌تر و ضخیم‌تر است. در واقع این هندست از نمایشگری بزرگ‌تر با حواشی باریک‌تر بهره می‌گیرد. بدنه پلی‌کربناتی گوشی ظاهری معمولی دارد و وزن 167 گرمی دستگاه نیز چندان سنگین به‌نظر نمی‌رسد.

پنل اولد 6 اینچی گوشی از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2160 در 1080 پیکسل)، چگالی پیکسلی 402ppi و نسبت ابعاد 18:9 برخوردار است. این نمایشگر از مشخصه همیشه روشن پشتیبانی نموده و رنگ‌ها را با روشنایی و دقت مناسب نمایش می‌دهد.

دوربین

دوربین پشتی پیکسل 3a XL جذاب‌ترین مشخصه این هندست به‌شمار می‌رود. بهره‌مندی از سخت‌افزاری مشابه با گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3XL نویدبخش ثبت عکس‌هایی باکیفیت توسط این هندست است. حسگر اصلی 12.2 مگاپیکسلی ساخت سونی از گشودگی دیافراگم f/1.8، قابلیت فوکوس خودکار 2 پیکسلی، +HDR، تثبیت‌کننده نوری (OIS) و الکترونیکی (EIS) تصاویر برخوردار است. علاوه بر این با فعالیت پکیج نرم‌افزاری هوشمند در پس‌زمینه، عملکرد دوربین گوشی بسیار مناسب بوده و تصاویر کیفیتی خیره‌کننده دارند.

بسیاری از اسمارت‌فون‌ها جهت ثبت اطلاعات عمق صحنه و ایجاد افکت بوکه در تصاویر پرتره از یک حسگر مجزا بهره می‌گیرند؛ اما پیکسل 3a XL این‌کار را به‌صورت دیجیتالی و با کیفیتی مناسب انجام می‌دهد. به لطف وجود حالت Night Sight، تصاویر ثبت شده در محیط‌های تاریک از روشنایی و کیفیت قابل‌قبولی برخوردار هستند. این هندست برخلاف مدل‌های پرچم‌دار پیکسل 3 و پیکسل 3XL فاقد تراشه ویژوال کور است؛ بنابراین پردازش‌های انجام شده روی تصاویر در حد و اندازه هندست‌های پیشرفته گوگل نخواهند بود.

دوربین جلویی گوشی از یک حسگر منفرد 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و از پیکره‌بندی دوربین دوگانه خبری نیست. این دوربین از قابلیت‌های جالبی نظیر تشخیص لبخند برخوردار است.

باتری و مشخصات

پیکسل 3a XL مجهز به یک باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی است که بر اساس ادعای گوگل با یک نوبت شارژ تا 30 ساعت دوام خواهد آورد. با فعال‌سازی مشخصه باتری تطبیقی در منوی تنظیمات، گوشی قادر به یادگیری عادات مصرفی کاربر، بهینه‌سازی برنامه‌ها و اولویت‌بندی تخصیص انرژی به آن‌ها است.

با شارژ 15 دقیقه‌ای گوشی توسط شارژر سریع 18 واتی، کاربران می‌توانند برای مدت 7 ساعت از آن استفاده کنند.

توان پردازشی گوشی از طریق تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون 670 ساخت کوالکام به‌همراه 4 گیگابایت رم تامین می‌شود. بعلاوه نسخه خام سیستم‌عامل اندروید 9 پای به‌صورت پیش‌فرض بر روی این هندست اجرا خواهد شد. پیکسل 3a XL مجهز به 64 گیگابایت حافظه‌داخلی است؛ با این‌حال ارتقا این فضا از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان‌پذیر نیست.

گوگل از طریق اپلیکیشن فوتوز فضای ابری نامحدودی را جهت ذخیره‌سازی عکس‌های کاربران پیکسل 3a XL در نظر گرفته است؛ بدین ترتیب کاربران برای ذخیره‌سازی عکس‌های خود هیچ‌گونه نگرانی نخواهند داشت. این هندست همانند مدل‌های پرچم‌دار پیکسل از تراشه امنیتی تیتان M برخوردار است. این تراشه به امنیت هرچه بهتر اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری در گوشی کمک می‌کند.

جمع‌بندی

پیکسل 3a XL هندست میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که با وجود بهره‌مندی از جک صوتی هدفون، دوربین فوق‌العاده باکیفیت و نسخه خام سیستم‌عامل اندروید توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد. با این‌حال طراحی ساده و تکراری این محصول احتمالا برای برخی کاربران خسته‌کننده خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH